۷۳۱۸۸۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فعالیت ۹۰ مرکز سرپناه شبانه در سراسر کشور

فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰ مرکز سرپناه شبانه که در اصطلاح به آن‌ها «شلتر» گفته می‌شود در استان‌های سراسر کشور فعالیت می‌کنند و به افرادی چون کارتن خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها خدمات ارائه می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان: فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰ مرکز سرپناه شبانه که در اصطلاح به آن‌ها «شلتر» گفته می‌شود در استان‌های سراسر کشور فعالیت می‌کنند و به افرادی چون کارتن خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها خدمات ارائه می‌دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: از مجموع ۹۰ شلتر، ۲۷ مرکز مختص زنان بی‌خانمان است که به طور معمول زنان بی‌سرپناه را مورد پذیرش قرار داده و به آن‌ها خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: یک وعده غذای گرم در وعده شام و امکان انجام استحمام از جمله خدماتی است که در شلترها یا همان مراکز سرپناه شبانه به مددجویان ارائه می‌شود.

عباسی در ادامه با اشاره به فعالیت مراکز یادآور شد: هم اکنون ۱۴۵ مرکز DIC در سراسر کشور به معتادان متجاهر و مددجویانی با شرایط این چنینی خدمات کاهش آسیب را ارائه می‌کنند که ۱۶ مرکز آن خدمات مورد نیاز را به زنان ارائه می‌کنند.

وی همچنین در تشریح چگونگی فعالیت مراکز DIC اضافه کرد: مراکز DIC مختص معتادانی است که قصد ترک اعتیاد خود را ندارند و نمی‌توانند به صورت پرهیز مدار رفتار کنند و فاقد هرگونه سرپناهی هستند و این مراکز تنها در جهت پیشگیری از گسترش آسیب‌های ناشی از اعتیاد و همچنین جلوگیری از انتقال بیماری‌های واگیرداری مثل ایدز و هپاتیت به ارائه خدمات کاهش آسیب به جامعه هدف خود می‌پردازند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: آغاز به کار فعالیت شلترها و پذیرش مددجویان بی سرپناه در فصل زمستان از ساعت ۵ بعدازظهر است و این ساعات در فصل تابستان کمی دیرتر شروع می‌شود.

عباسی در ادامه خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مراکز DIC تا ساعت ۳ بعدازظهر استمرار دارد و بر این اساس ساعات شروع به کار شلترها نیز طوری تعیین می‌شود که مددجویان در جریان استفاده از خدمات مراکز فوق با مشکل مواجه نشوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج