۷۳۳۶۵۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آثار «پکاسو» و «مونه» در حراج هنری لندن

نقاشی پرتره اثر «پیکاسو» و یکی از شاهکارهای «کلود مونه» نقاش فرانسوی از مهم‌ترین آثاری هستند که این هفته در کریستیز لندن چوب حراج می‌خورند.

خبرگزاری ایسنا به نقل از رویترز: در حراجی آثار هنری امپرسیونیست و مدرن کریستیز که این هفته در لندن برگزاری می‌شود، نقاشی «ایستگاه سنت لازار: نمای بیرونی» که یکی از ۱۲ نقاشی از مجموعه سال ۱۸۷۷ اثر «کلود مونه» است، بین ۲۹ تا ۳۷ میلیون دلار برآورد قیمت شده است.

«کیت گیل» مدیر حراجی آثار هنری امپرسیونیست و مدرن کریستیز که روز ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) برگزار می‌شود، عنوان کرد اثر «کلود مونه» یک نقاشی بسیار نادر و یکی از ۱۲ آثر از مجموعه وی است که می‌توان آن را مهم‌ترین اثر به حراج گذاشته «مونه» در لندن طی ۲۰ سال اخیر دانست.

«کلود مونه» بنیان‌گذار سبک امپرسیونیسم در نقاشی فرانسوی بود و اصطلاح امپرسیونیسم از یکی از نقاشی‌های او با عنوان «امپرسیون» گرفته شده است. او از سال ۱۹۱۴ به بعد، در دوره‌ای طولانی به کشیدن چنین تابلوهایی پرداخت. «مونه» مهم‌ترین نماینده‌ امپرسیونیسم به‌شمار می‌رود.

آثار «پکاسو» و «مونه» در حراج هنری لندن

دیگر آثار مهم در حراجی لندن نقاشی «زنی روی صندلی» اثر «پابلو پیکاسو» در سال ۱۹۴۲ است که تاکنون به ندرت در معرض دید عموم قرار گرفته است. تخمین زده شده این نقاشی رنگ روغن بین ۲۳.۸ تا ۳۳ میلیون دلار به فروش برود.

«پابلو پیکاسو» نقاش نامدار اسپانیایی در کنار «هنری ماتیس» و «مارسل دوشامپ» سه هنرمند انقلابی بودند که در دهه‌های نخستین قرن بیستم، هنر پلاستیک را توسعه بخشیدند. «پیکاسو» در مجسمه‌سازی، قلم‌زنی، حکاکی روی چوب و معماری تبحر داشت. امروزه آثار به جامانده از «پیکاسو» هواخواهان بسیار زیادی در سراسر جهان دارد.

آثار «پکاسو» و «مونه» در حراج هنری لندن

نقاشی «اسب» از «فرانز مارک» هنرمند آلمانی با قیمت ۵ میلیون دلار و مجسمه برنزی اثر «آگوست رودین» با قیمت تخمینی بین ۵ تا ۷ میلیون دلار از دیگر آثار شاخص حراحی آثار هنری امپرسیونیست و مدرن کریستیز لندن هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج