جاباما
۷۳۵۴۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پرمصرف ترین مخدرهای کشور

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: آمارهای خط ملی اعتیاد نشان می دهد که شیشه ، تریاک و هروئین سه مواد مخدر مصرفی اول در کشور است و کراک و حشیش نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.

خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: آمارهای خط ملی اعتیاد نشان می دهد که شیشه ، تریاک و هروئین سه مواد مخدر مصرفی اول در کشور است و کراک و حشیش نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.

فرید براتی سده به آمار خط ملی اعتیاد اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تماسهای زیادی با خط ملی اعتیاد گرفته شده که شیشه همچنان در صدر تماسهای این خط است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۲ درصد تماسهای خط ملی اعتیاد مربوط به شیشه بوده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است که به نوعی شاید بتوان گفت که نشان دهنده کاهش مصرف آن در کشور باشد.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی تاکید کرد: پس از شیشه؛ تریاک، هروئین ، کراک و حشیش در رتبه های بعدی تماس با خط ملی اعتیاد قرار دارد.

به گفته براتی، استانهای تهران و اصفهان بیشترین تماس و استانهای کهکیلویه و بویراحمد و ایلام نیز کمترین تماسها با خط ملی اعتیاد را داشته اند.

وی به مشکلات درمان اعتیاد در کشور اشاره کرد و افزود: نبود سیستم حمایتهای اجتماعی از معتادان مهمترین مشکل درمان اعتیاد در کشور است بطوریکه فرد معتاد پس از ترک از سوی مرکزی حمایت نمی شود و در جامعه نیز به سختی پذیرفته می شود و این موضوع یکی از دلایل بازگشت فرد به سمت مصرف مجدد مواد مخدر است.

وی به نقش مهم خانه میان راهی اشاره کرد و اظهار داشت: راه اندازی و توسعه خانه های میان راهی برای حمایت از معتادان پس از ترک بسیار نقش مهمی دارد که امیدواریم بودجه کافی برای این امر اختصاص پیدا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج