۷۳۶۶۴۸
۲۰ نظر
۵۰۰۳
۲۰ نظر
۵۰۰۳
پ

شرکت‎ها فروش لوزام خانگی را متوقف کردند

تولیدکنندگان لوازم خانگی عدم تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه را بهانه کرده و ضمن کاهش تولید مدام بر طبل گرانی می کوبند، از طرف دیگر شرکت های خارجی هم توزیع محصولات خود را به بازار محدود و حتی متوقف کرده اند.

خبرگزاری تسنیم: فروشندگان لوازم خانگی کسب و کارشان راکد شده و خبری از مشتری نیست. گویا همه منتظر تعیین تکلیف بازار هستند و دست از خرید برداشته اند، همین رکود عاملی شده تا تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی هر روز با مشکلات متعددی روبه رو شوند که هنوز راه علاجی برای آنها توسط دولت ارائه نشده است.

از طرفی تولیدکنندگان لوازم خانگی عدم تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه را بهانه کرده و ضمن کاهش تولید مدام بر طبل گرانی می کوبند، این در حالی است که فروشندگان لوازم خانگی عدم کشش بازار را مطرح و معتقدند در صورت گرانی رکود بازار تشدید خواهد یافت.

رضایی یکی از فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه متأسفانه شرکت های داخلی و خارجی توزیع محصولات خود را به بازار محدود و حتی متوقف کرده اند به خبرنگار تسنیم می گوید: قبلاً کالاها را ۴۵ روزه یا یک ماهه از شرکت ها خریداری می کردیم اما در حال حاضر شرکت ها می گویند کل قیمت کالا را باید بپردازیم تا اجناس را یک ماهه یا ۴۵ روز به شما تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد شرکت های خارجی لوازم خانگی توزیع محصولات خود را به بازار متوقف کرده اند، افزود: هر کدام از این شرکت ها در طول یک یا دو ماه آینده قیمت محصولات را تا ۳۰ درصد افزایش داده بودند با این حال حاضر به توزیع کالاها به بازار نیستند.

ملکی دیگر فروشنده خرد لوازم خانگی با بیان اینکه عمده کالاهای این بخش وارداتی است، می گوید: مغازه داران اصلاً فروشی نداشته و بیرون از مغازه های خود نشسته اند. نکته قابل تأمل این است که دیروز دولت خود بر بلاتکلیفی بازار اضافه کرده و ممنوعیت تعدادی از کالاهای لوازم خانگی را اعلام کرده است. سوال اینجاست چرا دولت به جای ساماندهی اوضاع بازار را بدتر کرده است.

وی اضافه کرد: هفته گذشته کالاها را با ۲۰ درصد افزایش قیمت خریداری کردم و امروز که به شرکت درخواست خرید کالا داده ام می گوید شرمنده ام و فعلاً فروشی نداریم.

این فروشنده لوازم خانگی با بیان اینکه قرار بود سازمان حمایت بازار لوازم خانگی را مدیریت کند، گفت: هنوز خبری از ساماندهی اوضاع نیست و شرکت ها با افزایش قیمت حتی جنس وارد بازار نمی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حشمت فردوس

      فروپاشی کامل اقتصادی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طرف رگ گردنش زده بود بیرون ومیگفت من صد روزه مشکل اقتصادی وگرانی وبیکاری را حل میکنم ۵ سال گذشته هزاران صد روز گذشته .....

    • بدون نام

      ونزوعلا ما داریم میاییم

    • رفیعی

      چی سامان داده تا این بخواد بده برای مغازه داروسیله میارن خب پول میخواد امیدوارم که یک فکری به حالشون بکنن واگر بخواد بالابره باید همینجوری رودستشون بمونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متوجه منظورت نشدم لهجه غلیظی داری

    • بدون نام

      تو ایران تنها چیزی گه وجود نداره و تو روز روشن با چراغ باید دنبالش بگردیم مدیریته مدیریت مدیریت

      پاسخ ها

      • ALI

        اگر مدیریت بود ایران نبود.

    • M.r

      واقعا با روح و روان مردم دارند بازی میکنند.

    • بدون نام

      وقتی گرون بشه هیچ کس نمیخره

    • M.r

      اقتصاد متلاشی شده

    • بدون نام

      روحانی رفته توچال با لباس ورزشی خارجی ورزش کنه برگرده حتما سروسامان میده افراد با لیاقتی مثل آخوندی دوربرش هست

    • بدون نام

      وای به حال طبقه محروم که از خرید یک یخچال هم محروم میشن اونی که داره میخره جایش هم درد نمیاد خدا به داد اون کسی برسه که شرمنده بچه اش بشه

    • گرگانی

      اقا اصلا کشور ما چیزی خودش درست میکنه . هرجا میری یچی میخوای بگیری ربطش میدن به دلار که گرون شده . یچی هم که میگی همچین علمی توضیح میدن ادم باورش میشه . شما الان بخوای بری کفنم بخری ربطش میدن به ارز دلار . یعنی اسفالت شدیم رفت زیر فشار

    • سعید

      ایران ورشکست شده

    • بدون نام

      یک هفته پیش یخچال خریدیم شش میلیون دیروز رفتیم به یه بنده خدا هم بخریم گفت همون یخچال شده هفت میلیون و دویست در عرض یک هفته تفاوت یک میلیون و دویست به این روش میگویند اقتصاد مقاومتی به قول آیت الله جوادی کاری نکنید که مردم بگویند زمان شاه از این بهتر بود الان بنده با تمام وجود میگویم اون زمان بهتر از این زمان بود

    • بدون نام

      شما را بخدا ببینید بسره مملکت کورش چه بلائی اومده؟

    • بدون نام

      کشور کاملا به بن بست رسیده

    • بدون نام

      بله من تو فکر تولید صندوق یخی هستم چونکه با این کار هم به سمت تولید کالای ایرانی رفتم هم مشکل مردم رو حل کردم.چونکه دیگه فکر نکنم کسی با این وضع بتونه لوازم خانگی بخره

    • بدون نام

      دولته ورشکستس صداشودرنمیارن

    • کامبیر

      ایرادی نیست دولت فوتبال نگاه کنه وتوجال بره گردش مردم چکاره اند دوسه ساله رابایدحالش رابرد!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج