۷۳۶۹۸۲
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

حقیقت‌پور: چه خبر است که عفو عمومی داده شود؟

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا با طرح عفو عمومی که در مجلس مطرح شده مخالفید یا خیر، بیان کرد: بعضی ادبیات‌ها و عبارت‌ها بار منفی دارد، مانند گفت‌وگوی ملی. گفت‌وگوی ملی برای یک کشور جنگ‌زده است که درگیرهای داخلی مسلحانه در آن به مرحله‌ای رسیده که باید بنشینند و گفت‌گوی ملی کنند. همچنین طرح بحث عفو عمومی، مگر در کشور چه خبری شده است که بگوییم عفو عمومی دهیم و در واقع یک فضای منفی را در کشور ایجاد کنیم.

اعتماد آنلاین: منصور حقیقت‌پور، مشاور رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشی از طرح عفو عمومی که از طرف برخی از نمایندگان مجلس مطرح شده است، گفت: ایرانیان خارج از کشور اگر خلافی نکرده باشند، مشکلی ندارند؛ مگر تا به حال مورد تهدید امنیتی قرار گرفته‌اند.

او درباره اطمینان خاطر برای ورود این گروه به داخل کشور گفت: ایرانی‌هایی که سالم زندگی کرده باشند، خطوط قرمز نظام را رعایت و با دشمن ما همراهی نکرده و برعلیه نظام کاری نکرده باشند، همیشه در امنیت بوده‌اند و ایران هم وطنشان است و هر کجا جا هم که باشند باید قلبشان برای ایران بتپد.

نماینده مجلس نهم با بیان اینکه اروپا یک هتل بزرگ است و در هتل هم وقتی آدم چهار پنج روز بماند، طاقتش تمام می‌شود و دوباره به یاد وطنش می‌افتد؛ تاکید کرد: اما اگر کسی جرمی، خطایی و کم‌کاری در حق جمهوری اسلامی ایران کرده است، اول نباید طلبکار و در ثانی باید در مقابل قانون هم پاسخگو باشد.

مشاور رییس مجلس در ادامه گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران همواره نگاه توام با رافت بوده است. همین عید فطر گذشته مقام معظم رهبری بنا به درخواست قوه‌قضاییه چه تعداد از مجرمان را از داخل زندان مورد عفو قرار دادند.

حقیقت‌پور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با مردم خودش برخورد خشن نمی‌کند، ادامه داد: برخورد، برخورد توام با رحمت و مهربانی است. مگر اینکه فردی اطلاعات ما را به یک کشور خارجی بدهد، خب چگونه باید این فرد را عفو کرد. آیا عفو این فرد مجرم، موجب جسارت افراد دیگر برای خطاکردن، نمی‌شود؟

او در ادامه با بیان این موضوع که کدام یک از این افرادی که تا به حال به کشور آمده‌اند، مشکلی برایشان پیش آمده است؟ بیان کرد: اگر به کشور بیایند و هنجارهای ما را رعایت کنند، ما دستشان را می‌بوسیم. ما برای خارجی‌ها امنیت ایجاد می‌کنیم که بیایند و سرمایه‌گذاری کنند و منافع آن را هم ببرند، بعد برای هموطنان خود این کار را نمی‌کنیم؟ مگر اینکه آن سرمایه طیب و طاهر نباشد، مگر اینکه آن پول کثیف و غارت شده باشد. مگر ما در حال حاضر کم آدم در جمهوری اسلامی داریم که کار می‌کنند. من هزاران آدم سالم می‌شناسم که سرمایه‌دار هم هستند. به اقتصاد ما هم کمک و ایجاد اشتغال می‌کنند، اینها برای ما یک فرصت استثنایی است. بعضا هم معاندین و مخالفان نظام هستند که در این شیپور می‌دمند که ایران امنیت ندارد.

حقیقت‌پور در پاسخ به این سوال که آیا با طرح عفوعمومی که در مجلس مطرح شده مخالفید یا خیر، بیان کرد: بعضی ادبیات‌ها و عبارت‌ها بار منفی دارد، مانند گفت‌وگوی ملی. گفت‌وگوی ملی برای یک کشور جنگ‌زده است که درگیرهای داخلی مسلحانه در آن به مرحله‌ای رسیده که باید بنشینند و گفت‌گوی ملی کنند. همچنین طرح بحث عفو عمومی، مگر در کشور چه خبری شده است که بگوییم عفو عمومی دهیم و در واقع یک فضای منفی را در کشور ایجاد کنیم.

مشاور رییس مجلس در ادامه با توجه به طرح عفو عمومی در مجلس بیان کرد: به هر صورت من با این ادبیات مخالف هستم، چون کشور ما مشکلی ندارد و هر کسی که بخواهد بیاید دست آنها را می‌بوسیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط چرت و پرت گویی شده کارتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج