۷۳۷۶۷۰
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

ذوالنور: مسئولیت ارز با منتقدان برجام است؟

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به اظهارات سخنگوی فراکسیون امید مجلس که مسئولیت قیمت سکه و ارز را بر گردن منتقدان برجام انداخته بود، پاسخ داد.

خبرگزاری مهر: عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به اظهارات سخنگوی فراکسیون امید مجلس که مسئولیت قیمت سکه و ارز را بر گردن منتقدان برجام انداخته بود، پاسخ داد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نشست علنی امروز مجلس و در تذکر آیین‌نامه ای در پاسخ به اظهارات بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس که مسئولیت گرانی‌های اخیر را به گردن منتقدان برجام و کسانی که طومار اعتراض در مجلس نشان دادند انداخته بود، اظهارداشت: دو مقوله جدا از هم داریم؛ پارچه های طوماری که در اینجا پهن شد به این معنا بود که ما حامل اعتراض مردم به «کنوانسیون مقابله با تامین مالی ترویسم» بودیم و این ربطی به برجام نداشت.

وی افزود: عروس بلد نیست برقصد می گوید زمین کج است! این یعنی موضوعی را که ربطی به چیزی ندارد، به چیز دیگری ربط می دهند. آقای پارسایی می گوید که مخالفان برجام با آمریکا و نقض کنندگان برجام همراه شدند؛ یعنی کسانی که به دولت می گفتند راه دشمن کج است و با کسی که شما را فریب می دهد همراهی نکنید و اگر می روید، سر منافع مردم بازی نکنید و درست تصمیم بگیرید و برای آمریکا هزینه ایجاد کنید که هر وقت خواست توافق را نقض نکند. حالا دیگران این کار را نکردند و به عنوان کدخدا به آن چسبیدند و خدا و مردم را وِل کردند و امروز این بلا سر مردم آمده و زندگی مردم متلاشی شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حالا امروز با دولتی که جریان و خطش معلوم است، می آیند و می گویند مشکل سکه و دلار به دلیل پلاکارد پهن کردن در مجلس بوده است! یعنی آیا اقتدار دولت و استحکام آن با یک پلاکاردی که حاوی اعتراض مردم به یک کنوانسیون دیگر بود، از بین رفته و قیمت دلار این طور افزایش می یابد؟ اگر این طور است از فردا باید عدم کفایت دولت را در مجلس مطرح کنیم و کسانی که از این دولت حمایت کردند هم باید پاسخگو باشند.

ذوالنور با اشاره به دو برابر شدن قیمت ارز در ماه های اخیر گفت: مگر همین ها نبودند که می گفتند که اگر «رئیسی» رئیس جمهور بشود، قیمت ارز می شود ۷ هزار تومان؟ امروز رئیسی نیست و ارز ۹ هزار تومانی را چه کسی باید پاسخ دهد؟ به ما توهین شد و گفته شد که ما با آمریکا همراهی کردیم و پلاکارد اینجا پهن کردیم و این وضعیت درست شده است؛ آیا پلاکارد ما روند قیمت سکه و ارز را بالا برده است؟ این چه توهینی است که اگر ما از منافع ملت دفاع کردیم و گفتیم تضمین بگیرید که حقوق ملت از بین نرود، این همراهی با ترامپ تلقی شود؟

وی افزود: آقای روحانی و آقایانی که این طور حمایت می کنند از مردم دور هستند؛ سال حمایت از کالای ایرانی است و در این وانفسای مردم، آقای روحانی با لباس ورزشی برند خارجی در توچال کِیف می‌کند. اینها بیایند و با مردم بر روی زمین راه بروند نه اینکه از مردم فاصله بگیرند.

علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که اداره جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر ذوالنور اظهار داشت: تذکر شما فقط باید پاسخ به نسبت سوئی باشد که به شما داده شده است و اگر انتقادی به دولت دارید در جای خودش مطرح کنید؛ اگر قرار باشد مسئله پهن کردن طومار در مجلس باب شود، طرف مقابل هم ممکن است دو برابر طومار داشته باشد و کل سال را باید طومار پهن کرد.

وی افزود: این بحث هم که آقای رئیس جمهور روز جمعه به کوهنوردی رفته کار خوبی است. چه اشکالی دارد که رئیس جمهور به کوه برود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخه با چه روی رفته کوه از مردم خجالت نکشیده

    • بدون نام

      اقای ذولنوری فرافکنی نکنید ، هنگام مذاکرات با شش قدرت جهانی شماها و همفکرانتان و کسانی که خود را دلواپس نامیدند(البته دلواپس مردم و ایران نه ، دلواپس منافع خودشان) اونقدر سنگ اندازی کردید که مذاکرات طولانی شد و ضربه بسیار مهلکی به کشور وارد کردید این همان تاثیرات همانروزهاست البته دولت و اقای روحانی هم افرادی پیر و خسته هستن و کشور در این برهه حساس نیاز مبرم به افرادی جوان و پرتوان برای گذر از مشکلات دارد . اقای روحانی و شما عزیزان فقط و فقط شعار بلدید و عملتان صفر صفر . بازار و اقتصاد و حال و روز مردم افتاده دست دلالان و ثروتمندان . نه وزیری ،نه نماینده ای نه ..........

    • م ش

      آقای مطهری رطب خورده منع. رطب نکند داستان رسول اکرم (ص)ورطب خوردن آن کودک را یادتان هست وقتی مسئولی شعار کالای ایرانی میدهد اول از خود شروع کند

    • ۰

      آقای ذولنور اگه کارشکنی شماودوستانتان نبود برجام زودترازاین اجرامیشدوشماهاچون منافع شخصی خودتون رابابرجام درخطردیدید شروع به سنگ اندازی کردین تجمعات دیماه سبب این اتفاقات شده که شماهاکارگردانش بودیدحالا ترامپ انقلاب وایران راهدف گرفته میدونسته خارج شدن ازبرجام باعث خوشحالی شماهامیشه وکشیدن کشوربه دودستگی وآشوب توسط شماهااورابه هدفش نزدیک میکنه که شماها دارین واسه اسرائیل وتراپ باکارهاتون خوش خدمتی میکنین شمادارین نقشه ی اسرائیل راتوایران پیاده میکنین به جای اتحاد وهمدلی دارین تجمع خیابانی وکاشکنی وسنگ اندازی وچوب لای چرخ دولت میذارید.

    • بدون نام

      آقای نماینده دلار ۹هزار تومان نیست تبلیغ علیه دولت نفرمایید.همین حرف شما نشان بی مسئولیتی و نشان بی سوادی شماست.

    • بدون نام

      مطهری سخنگوی دولت است یا وکیل مروم

    • بدون نام

      خب وقتی ارزیابی یک نماینده مجلس و عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی
      از اوضاع سیاسی کشور اینه واقعا چه انتظاری میشه داشت!

    • بدون نام

      همه چیزی در این باره شنیده بودیم جز اینکه خرابی بازار بخاطر منتقدان برجام است واقعا این مزخرفات میخره است.

    • بدون نام

      شما اصولگراها ومخالفان همه جا خراب کردی هر کاری می کنید که دولت موفق نشود دود تو چشم ما میرود. خدا ازتان نگذرد هیچ موقع تو زندگیتان خیر نبینید واگذارتان به خدا .....

    • بدون نام

      شده یه خرابکاری بکنین وخودتون مسیولیت کارتون را گردن بگیرین

    • بدون نام

      اون به برند خارجی پوشیدنش ایراد گرفته این میگه کوه رفتن چه اشکالی داره
      نایب رییس یه شو من تمام عیاره که از حالا توفکر ریاسته وداره نظذ ورای مردم را با چرندیات تبلیغاتی میخره مطمینم این اقا از حالا برنامه داره
      حالا ببینید شبا خواب ریاست میبینه حالا یا مجلس یا رییس جمهوری
      اینا هم همش رل بازی کردنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج