۷۳۸۴۳۲
۱۲ نظر
۵۰۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
پ

درگیری لفظی کریمی قدوسی با ظریف

اين‌طور كه علي ادياني‌راد عضو فراكسيون نمايندگان ولايي خبر داده، جواد كريمي‌قدوسي كه در اين سال‌ها بيش از هر نماينده اصولگراي ديگري منتقد برجام و عملكرد ظريف بوده، ديروز هنگامي كه وزير خارجه ميهمان او و ديگر همفكرانش در فراكسيون نمايندگان ولايي بود، مسائلي را در انتقاد از عملكرد دستگاه ديپلماسي مطرح كرده كه در ادامه منجر به بالا گرفتن تنش و درگيري لفظي ميان اين وزير و آن وكيل شده است.

روزنامه اعتماد: اين‌طور كه علي ادياني‌راد عضو فراكسيون نمايندگان ولايي خبر داده، جواد كريمي‌قدوسي كه در اين سال‌ها بيش از هر نماينده اصولگراي ديگري منتقد برجام و عملكرد ظريف بوده، ديروز هنگامي كه وزير خارجه ميهمان او و ديگر همفكرانش در فراكسيون نمايندگان ولايي بود، مسائلي را در انتقاد از عملكرد دستگاه ديپلماسي مطرح كرده كه در ادامه منجر به بالا گرفتن تنش و درگيري لفظي ميان اين وزير و آن وكيل شده است.

نماينده اصولگراي قائمشهر در مجلس كه از پرداختن به جزييات بيشتر درمورد اين درگيري لفظي خودداري كرد و معتقد است مباحثي كه در كميسيون‌ها و فراكسيون‌ها مي‌گذرد، امانتي است نزد حضار، مي‌گويد: در بخشي از اين جلسه، و پس از آنكه چندنفر از اعضاي فراكسيون ولايي به طرح انتقادهايي درمورد برجام و عملكرد وزارت خارجه مطرح كرده و گفتند كه وزارت خارجه در اين خصوص در چارچوب قانون عمل نكرده؛ چراكه مطابق فرمان رهبري و شرايط ٩گانه مجلس، نسبت به دريافت تضامين كافي از دولت امريكا كوتاهي كرده است، گفت‌وگويي نيز ميان كريمي‌قدوسي و ظريف اتفاق افتاد.

ادياني‌راد درمورد اين «گفت‌وگو» گفته است: «كريمي‌قدوسي ابتدا آمار و ارقامي را مطرح كردند كه آقاي ظريف اين مسائل را مقرون به صحت ندانست اما كريمي‌قدوسي تاكيد داشت كه گفته‌هايش مستند است و اسناد آن نيز موجود است. درحقيقت يك گفت‌وگويي بين خودشان بود.»ادياني‌راد البته از پاسخ به اين پرسش «اعتماد» كه آيا موضوع اين گفت‌وگو و اسناد كريمي‌قدوسي، چندتابعيتي بودن نزديكان وزير امور خارجه بوده است، خودداري كرد اما آنچنان كه از اظهارات غيررسمي برخي ديگر اعضاي فراكسيون نمايندگان ولايي پيداست، انگيزه درگيري لفظي كريمي‌قدوسي و ظريف همان مدعيات هميشگي نماينده اصولگراي مشهد درمورد دوتابعيتي بودن دولتمردان و مديران دولتي بوده است. مدعياتي كه اخيرا موضوع يك طرح تحقيق و تفحص مفصل نيز قرار گرفت و با اين حال، خروجي اين تفحص جز تكرار همان مدعيات غيرمستند حاوي نكته جديدي نبود.

اين نخستين دعواي اين دو با يكديگر نيست. مهرماه ٩٥ زماني كه وزير امور خارجه براي پاسخگويي به يكي از سوالات پرشمار كريمي‌قدوسي به صحن علني آمده بود و اين نماينده اصولگراي مشهد به نقل قول مذاكرات خصوصي اميرعبداللهيان و سرمدي دو نفر از معاونان وزارت امور خارجه اشاره كرد. اظهاراتي كه با واكنش شديد وزير امور خارجه روبه‌رو شد و كار به آن‌جا رسيد كه ظريف درمقابل نمايندگان مجلس، گفت: «اجازه نخواهم داد هيچ يك از همكارانم در صحن مجلس مورد سوال قرار گيرد.» آن زمان علي مطهري كه رياست جلسه را برعهده داشت، به دو طرف نهيب زد كه از دايره اخلاق خارج نشوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تقی

      ظریف هر کاری کرد برای خودش و امثال خودش کرد و ملت کوچترین بهره ای از برجام نبردند. او فقط مرتب رفت به مسافرتهای انچنانی و خنده های الکی کرد ولی هرگاه وارد ایران میشد نخنده بلکه اخم هم میکرد. به اختصار همیشه از ملت طلبکاره

      پاسخ ها

      • ایرانی وطن پرست

        ظریف ، یادته با بلند گوهای وانتی ها تو نیو یورک مرگ بر شاه میگفتی ؟؟!!!!حالا با برجام خیانت بزرگی به ملت ایران کردی

    • ترسو

      دعواهاي زرگري و منافع مشترك و مردم هميشه در صحنه !!!!!

    • کامبیر

      ازاین دارو دسته تدبیر وامید آبی گرم نمی شود

    • بدون نام

      در جایی که نخبه گان کنار گذاشته میشن کسی مثل کریمی قدسی ریاست میکنه ! وای برما.....

      پاسخ ها

      • ایران

        ببخشید شما ظریف را باسواد میدونی ؟ متن انگلیسی بر جام را بخون ببین چقدر گاف دیپلماتیک داده و فوج فوج امتیاز ات گاری وار به غرب داده . واقعا چرا نمی خواهید قبول کنید تیم دیپلماسی عمدا به جون سرمایه های مملکت افتاد و خیلی مسائل را به مفت به غربیها دادیم . بعد کف دست ۸۰ میلیون آدم تف هم ننداختند . چرا اینقدر وقیحانه به اشتباهات خودتون . اصرار دارید یکی که میخواد حرف درست بزنه میشه بی شناسنامه و چه و چه؟؟؟!!!

    • بدون نام

      این قدوسی هم فقط حرف بدون سند می زند.

    • مهدی

      دو تابعیتی ...یعنی دو وطن ...یه جورش هم هست میگن بی وطن

      پاسخ ها

      • ساوان صباحت

        باید ظریف ازکریمی قدوسی چندتا جدول ضرب می پرسید قضیه به دعواکشیده نمیشد آخه بگو بنده خدا تواصلا میدونی آب به انگلیسی چی میشه؟حقتون همون وزرای خارجه ای بودن که مثل کرولال ها هزار مترجم یه کلمه رابهشون حالی میکرد وباز حالیشون نمیشد

    • بدون نام

      فقط باید گفت ما خیلی بدبختیم که امثال ایشون نماینده ما در مجلسه

    • فرشید

      ظریف نمیخاهی مسافرت بری یه کشوری ؟

      چند روزه جایی نفرفتی

      با دوستان یه سفر اروپایی با پول مملکت برو

    • بدون نام

      اخه این ظریف طبق کدوم برنامه موفق این قدر پرو تشویق دار چرا کسی جلو این نمی گیره بالا تا پایین مملکت نابود کردن الان هم از همکارها دفاع میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج