۷۴۰۲۸۰
۲۵ نظر
۵۰۰۳
۲۵ نظر
۵۰۰۳
پ

نماینده مهاباد: استیضاح روحانی ۷۴ امضا می‌خواهد

جلال محمودزاده، نماينده متقاضي استيضاح رييس‌جمهور در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد اعلام کرد: ما مي‌دانيم طرح استيضاح و عدم كفايت رييس‌جمهور كار دشواري است كه فقط براي طرحش نيازمند ٧٤ امضا است و تصويب و راي ‌آوردنش نيز نيازمند حداقل دوسوم به‌علاوه يك راي(١٨١ راي) است. بنابراين استيضاح رييس‌جمهور تنها در شرايطي به نتيجه خواهد رسيد كه همه گروه‌ها و جناح‌هاي داخل مجلس با يكديگر همكاري كنند.

روزنامه اعتماد با جلال محمودزاده؛ نماینده مردم مهاباد در مجلس درباره طرح استيضاح رييس‌ جمهور گفتگو کرده است.

نماینده مهاباد: استیضاح روحانی ۷۴ امضا می‌خواهد

مهمترین سخنان نماينده متقاضي استيضاح رييس‌ جمهور به شرح زیر است:

* از حدود ٣ ماه پيش به‌دنبال طرح استيضاح رييس‌جمهور بوديم. اما پس از بالاگرفتن مشكلات اقتصادي اخير و بحران ارزي روي آيتم‌ها و محورهاي استيضاح تجديدنظر كرده و آيتم‌هايي را اضافه و مواردي را حذف كرديم. ما مي‌دانيم طرح استيضاح و عدم كفايت رييس‌جمهور كار دشواري است كه فقط براي طرحش نيازمند ٧٤ امضا است و تصويب و راي ‌آوردنش نيز نيازمند حداقل دوسوم به‌علاوه يك راي(١٨١ راي) است. بنابراين استيضاح رييس‌جمهور تنها در شرايطي به نتيجه خواهد رسيد كه همه گروه‌ها و جناح‌هاي داخل مجلس با يكديگر همكاري كنند.

* در حال‌حاضر بيشتر شهروندان، به‌ويژه طبقات متوسط به پايين با مشكلات اساسي معيشتي مواجه هستند. مردم مناطق مرزي مناطق غرب و شرق كشور كه در انتخابات به‌شدت از آقاي روحاني حمايت كردند، درحال‌حاضر در اوج فشار اقتصادي قرار گرفته‌اند. مرزها بسته شده و كوله‌بري و مراودات مرزي تعطيل شده و باعث و باني اين مشكلات دولت روحاني است.

* آقاي روحاني به‌همراه مجموعه مديريتي‌اش در اين مدت نشان داده كه توانايي اداره كشور را ندارد. اگر اين توانايي را داشت، هر روز شاهد اعتراضات گسترده مردم و هجوم‌شان به ادارات نبوديم.

* (در پاسخ به سوال علت همه مشكلات دولت است؟) گفت: شايد مشكل در ساير حوزه‌ها و مسائل هم باشد اما دولت حداقل بايد شهامت اين را داشته باشد كه مشكلاتش را با مردم درميان بگذارد و مشكلات در حوزه‌هاي خارج از اختياراتش را مطرح كند. رييس‌جمهور بايد به مردم و به‌خصوص به كساني كه به او راي دادند، بگويد اين مشكل‌ها را دارم و مي‌توانم اين بخش از مشكلات را حل كنم اما قادر به حل آن بخش ديگر نيستم. دولت بايد با مردم شفاف باشد.

* اگر همين وضع ادامه پيدا كند، به نفع مملكت، مردم و حكومت است كه باعث شويم گروهي از شهروندان به خيابان‌ها آمده و شعار بدهند. به نظرم اين رويه به نفع هيچ‌كدام از جناح‌ها نيست. متاسفانه دولت با مردم صادقانه برخورد نكرده است. از طرفي آقاي روحاني به شعارهايي كه در جريان انتخابات داده پايبند نبود و در بحث اقوام و مذاهب، حتي يك درصد از آنچه وعده داد را عملي نكرد.

* (در پاسخ به سوالی مبنی بر استيضاح رييس‌جمهور اقدامي نمادين است؟) گفت: خير! اين حركت نمادين نيست. اين حركتي جدي است اما به اين وابسته است كه نمايندگان محترم مجلس تا چه ميزان به وضعيت معيشتي و اقتصادي مردم توجه داشته باشند و اين مشكلات را جدي بگيرند.

* مساله اين است كه حتي اگر يك وزير را استيضاح كنيم، آقاي روحاني فردي را شبيه به وزير فعلي جايگزين مي‌كند. در حال حاضر صحبت‌هايي در مورد تغيير وزير اقتصاد و رييس‌كل بانك مركزي به‌گوش مي‌رسد. فكر مي‌كنيد قرار است چه كسي جايگزين اين افراد شود؟! آقاي طيب‌نيا كه در دولت يازدهم وزير اقتصاد بود و آن زمان هم با مشكلاتي روبرو بوديم و بنده يك بار درباره يكي از همين مشكلات از ايشان در مجلس طرح سوال كردم. آيا فكر مي‌كنيد طيب‌نيا بهتر از وزراي فعلي است؟!

* (در پاسخ به ایتکه طرح استيضاح رييس‌جمهور درحال حاضر چند امضا دارد؟) گفت: فعلا ١١ نفر امضا كرده‌اند. از هر دو طيف اصلاح‌طلب و اصولگرا درميان امضاكنندگان حضور دارند. اتفاقا از اين ١١ نفر، ٧ نفر عضو فراكسيون اميد هستند. بحث اين طرح استيضاح به‌هيچ عنوان جناحي نيست. بحث دغدغه‌مندي براي مشكلات مردم است و هر نماينده‌اي كه تشخيص دهد مشكلات مملكت ناشي از ناكارآمدي اين دولت است، اين طرح را امضا خواهد كرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علي

      تعجب ميکنم چطور اين آقاي نماينده که اينقدر درک اوضاع را نداره چطور به مجلس راه پيداکرده ؟متاسفم براي مردم حوزه انتخابيه اين آقا!!! يا شايد خودش را به اون درها زده و نميخواهد بفهمه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو اصلا فهمیدی چی گفت؟

      • shahrooz

        تو خودت حالیت هست چی میگی!!؟اتفاقا نماینده هایی در همیچین شهرها در غرب کشور که به گروه و حزبی وصل می شن فقط دنبال منافع مردمن

      • بدون نام

        به نظر من روحاني نبايد استيضاح بشه چون عملكرد روحاني در 4 سال اولش نشان دهنده ضعفش بود،اون 24 ميليوني كه به روحاني راي دادن بايد استيضاح بشن

      • حسن

        مجلس فعلی سه تا یک سوم است
        یک سوم اصول گرا یک سوم اعتدالیون و یک سوم اصلاح طلب یعنی در واقع دو سوم نمایندگان این مجلس طرفداران روحانی هستند و طرح سوال و استیضاح بی فایده است

    • امير

      توروووو خدا بس كنيد با اين حرف ها نه دل مردم شاد ميشه نه رونق به اقتصاد برميگرده نه نه سفره خالي مردم نون دار ميشه فقط الكي يه دعوايه زرگري راه ميندازيد

    • بدون نام

      دارید چرن میگی ما از دولت روحانی راضی هستیم ولی از اصولگرا و اصلاح طلب نه چون این دو حزب مسخره کشور را خداب کردن

      پاسخ ها

      • بی تا حسینی

        تو کدوم دهات زندگی میکنی وضع مردم را نمی بینی ک میگویی دولت روحانی خوبه

      • بدون نام

        عجب این چه منطقی بود

    • ir.motori

      مملکت روهواست فکری بکنید گرونی کمرمونو شکسته ببکاری بی پولی .ملت همه طلاق میگیرن

    • بدون نام

      ما اینقدر مرد در مجلس نداریم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قالیباف به نظرم گزینه خوبی بود به خاطر این افراطی های اصولگرا کشید کنار متاسفانه ،بهترین گزینه از بین کاندید ها بود ولی ....

    • بدون نام

      هرکی بیاد همینه تا سر میز نرن اقایون این کشور درست نمیشه

    • bsaa

      اینها با این فکر میخواهند وقت بخرند مثلا اگر فرد جدیدی بیاد سرکار دو سه سال هم مردم به اون فرصت بدن که کار دستش بیاد و همین جوری با ملت بازی کنن وقتی روحانی نتوانست کسی دیگر هم نمیتواند کاری بکند تا بعضی به اصطلاح دلواپس هست

      پاسخ ها

      • بی تا حسینی

        خدا لعنت کنه سلیبریتی ها را که روحانی را آوردن سر کار

    • بدون نام

      روحانی باید هر چه زودتر استیضاح و برکنار شود

      روحانی استعفا

      روحانی استعفا

      روحانی استعفا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قالیباف کاش کنار نمیرفتی

      • تتت

        روحانی قطعا باید استعفا بدهد

    • بدون نام

      مشگل کشور شما نماینده ها هستید

    • بدون نام

      مشکلات کشور با عوض کردن رییس جمهور حل نمیشه

    • علی

      بهترین موقع هستش که نمایندهها همت کنن واسه استیضاح و ابروی خودشونو بخرن...وگرنه در تاریخ اسمشون در کنار دولت روحانی به عنوان بی مسئولیت ترین های تاریخ ایران ثبت خواهد شد.

    • بدون نام

      شما اگر واقعا نماینده مردم هستین باید طبق قانون شرایط رو برا مردم محیا کنین نه برای دولت ،که البته فکر میکنم نماینده دولت هستین نه مردم شما مردمو فقط موقع انتخابات میخواید

    • بدون نام

      این آقایون نماینده مگه زمان احمدی نژاد نبودن. مگه تو اون موقع مملکت مشکل نداشت. ریشه ی تمام این مشکلات الان برمیگرده به احمدی. چرا اون زمان رئیس جمهور رو استیضاح نکردن.
      میگن روحانی باید شفاف سازی کنه. همین آقایون بودن که می گفتن باید تلگرام فیلتر بشه. میگن گرونیه. بی آبیه.
      انعقاد برجام ایجاد سامانه ارزی نیما. صحبت با طرفای اروپایی برای ادامه ی مراودات اقتصادی که کار همین دولت.
      این آقایون نماینده به نام ملت میان جلو. ولی همش برای منافع خودشونه نه ملت.

    • بینام

      این نماینده های بی کفایت رو هم مردم انتخاب کردن

    • شهرام

      روحانی بهتره استعفا بدهد خودش تا استیضاح

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج