۷۴۱۹۶۱
۱۱ نظر
۵۰۰۲
۱۱ نظر
۵۰۰۲
پ

احتمال محرومیت‌ در پرونده تراکتور و ترابی

 تراکتورسازی با افشای مذاکره با ترابی، برای خودش دردسر بزرگی درست کرده است.

وبسایت نود: پرسپولیس که هنوز از قصه محرومیت بخاطر پرونده مهدی طارمی آن راحت نشده حالا مشکل جدیدی پیدا کرده است. جذب مهدی ترابی، بازیکن سایپا که به ادعای باشگاه تراکتورسازی با آنها قرارداد داشته مشکل جدید سرخ‌هاست. هواداران پرسپولیس که حسابی از داستان طارمی و دردسرهایی که برای باشگاه درست کرده ترسیده‌اند نگرانند که آیا قضیه ترابی هم می‌تواند برای آنها مشکل جدیدی ایجاد کند یا نه. سوالی که به نظر می‌رسد جواب آن منفی است.

ترابی چند ماه گذشته در حالی‌که بیش از یک سال از قراردادش با سایپایی‌ها باقی مانده با تراکتورسازی قرارداد امضا می‌کند تا در پایان فصل به این تیم بپیوندد. جذب اینچنینی بازیکنان به عنوان سرباز توسط باشگاه تراکتورسازی اتفاق جدیدی نیست و پیش از این هم بارها اتفاق افتاده، اما این اولین باری است که مسئولان این تیم مجبور به اعتراف شده‌اند قبل از پایان فصل با یک بازیکن که تحت قرارداد باشگاه دیگری بوده قرارداد امضا کرده‌اند. مدیران جدید تراکتورسازی برای این که بتوانند ترابی را به تبریز ببرند مجبور شدند مذاکره و ثبت قرارداد با این بازیکن را رسانه‌ای کنند.

احتمال محرومیت‌ در پرونده تراکتور و ترابی

براساس قانون بازیکن تنها در شرایطی اجازه مذاکره با تیم‌های دیگر را دارد که فقط ۶ماه از قراردادش باقی مانده باشد اما ترابی یک سال و نیم با سایپا قرارداد داشت و مذاکره‌اش با تراکتورسازی غیرقانونی بوده است. مساله‌ای که نشان می‌دهد متخلفان این پرونده مهدی ترابی و تراکتورسازی هستند. دکتر محمودی، کارشناس حقوقی در این خصوص گفت: «در مرحله اول تراکتوری‌ها در صورتی که برای مهدی ترابی ادعایی دارند باید قرارداد او را منتشر کنند. اگر قرارداد او مشروط به گذراندن دوره سربازی‌اش بوده که خود به خود این قرارداد باطل شده اما اگر بحث دیگری در میان بوده است باید به آن رسیدگی شود. در زمان مذاکره باشگاه تراکتورسازی با ترابی یک سال و نیم از قرارداد این بازیکن باقی مانده و این مذاکره کاملا غیرقانونی بوده است. در صورت اثبات این تخلف، تراکتور بخاطر اغوای بازیکن یک یا دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم خواهد شد و حکم ترابی هم مانند حکم طارمی محرومیت ۴تا ۶ماهه خواهد بود.»

پرسپولیس آخر فصل، بدون اطلاع از این داستان با باشگاه سایپا که مالکیت قرارداد ترابی را داراست وارد مذاکره شده و این بازیکن را به خدمت می‌گیرد و مجوز حضور و رضایت‌نامه‌اش را از باشگاه سایپا دریافت می‌کند. انتقالی که کاملا قانونی بوده و هیچ کدام از دو باشگاه از قوانین تخلف نکرده‌اند.

تراکتورسازی قصد دارد تا با مطرح کردن بحث شکایت بتواند مهدی ترابی را بر اساس قرارداد مدیران سابق با این بازیکن به تبریز بیاورد. در این میان پرسپولیس نقشی ندارد و سایپا هم تخلفی انجام نداده و این تراکتورسازی و مهدی ترابی هستند که در این پرونده درگیر هستند. تراکتورسازی می‌تواند از ترابی به‌خاطر تخلفش شکایت کند و البته در این میان سایپا هم به می‌تواند از باشگاه تراکتورسازی به خاطر مذاکره غیرقانونی با بازیکنش شکایت کند. تراکتوری‌ها می‌توانند ترابی را محروم کنند و باشگاه سایپا هم می‌‌تواند علاوه بر محروم کردن تراکتورسازی از آن‌ها غرامت بگیرد. در این میان تنها باشگاهی که ضرر نمی‌کند پرسپولیس است.

احتمال محرومیت‌ در پرونده تراکتور و ترابی

مالکیت قرارداد ترابی، از طرف سایپا به پرسپولیس واگذار شده و با توجه به اینکه سایپا مالک قرارداد او بوده، مذاکره و توافق و حتی قرارداد این بازیکن با تراکتورسازی ارزش قانونی نخواهد داشت. حتی در صورت محرومیت ۴ تا ۶ ماهه ترابی، این محرومیت تا نیم‌فصل دوم تمام خواهد شد و پرسپولیس می‌تواند از او استفاده کند. دکتر محمودی در این مورد می‌گوید: «مالکیت ترابی در اختیار سایپاست و قرارداد تراکتوری‌ها مساله‌ای را عوض نمی‌کند. پرسپولیس و سایپا در این پرونده با هیچ خطری مواجه نیستند و تراکتور و ترابی هستند که امکان جرایم مالی و محرومیت برای آنها وجود دارد. در صورتی که باشگاه تراکتورسازی شکایت کند ماجرا در کمیته تعیین وضعیت رسیدگی می‌شود و فیفا به خاطر داخلی بودن پرونده به آن رسیدگی نخواهد کرد. در کمیته تعیین وضعیت هم نتیجه آن خیلی زود مشخص خواهد شد. اگر قرارداد ترابی مشروط به سرباز شدن او باشد، موضوع خاصی در میان نیست و خود به خود این قرارداد باطل می‌شود. اما اگر بحث مذاکره و قرارداد به شکل دیگری وسط باشد، به تخلف او و باشگاه تراکتورسازی رسیدگی می‌شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Arvinsky

      پرسپولیس محروم ازنقل وانتقالات هستش تانیم فصل حق نداره باهیچ بازیکنی مذاکره کنه..نه اینکه الان قراردادببنده نیم فصل تموم شدبیان بازی کننٍ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اطلاعاتت ضعیفه نظرم میدی

    • بدون نام

      پرسپولیس که از نقل انتقالات محروم هست چطور با ترابی قرارداد بسته مگر اینکه مرتکب تخلف شده باشد

    • حمیدفتاح نژاد از خرم آباد

      یکی هست بگه چطور شد پنجره نقل وانتقالات پرسپولیس باز شد پنجره استقلال رو در آوردن به جاش تیغه سی سانتی کردن

    • بدون نام

      همه همدیگر رو محروم کنند!! تا درس عبرت بشه واسه بقیه.

    • بدون نام

      برو بابا

    • بدون نام

      ماشالاه خودت میبری و میدوزی اخه من موندم تیمی که از نقل و انتقال محرومه چطوری بازیکن میگیره اینم از قانون فوتبال بی در و پیکر ماست

      پاسخ ها

      • علی

        پمادسوختگی موجوداست برای کیسه جماعت شمابریدبا ارزدولتی دل تیام وجبارسینگ وبه دست بیارید باسرورتون کاری نداشته باشید

    • satanicheel

      وقتی میگن کیسه جماعت بویی ازمنطق وفوتبال نبرده همینه این قراردادها فعلا توفدراسیون ثبت نشده چون محرومن وقراردادها مربوط به نیم فصل دومه ونقل وانتقالات نیم فصل قرارداها ثبت میشه اینهاقرارداد بین دوباشگاه هست

    • بدون نام

      تمام افراد این برنامه لنگی هستن،لنگیها همه جا نفوذ کردن،شاید بزرگترین مافیای فوتبالی در جهان باشند،با این کارها دارن قهرمانی جعلی کسب میکنن،امیدوارم رسوا بشن،متاسفانه فدراسیون حامی اصلی این جعل اسناد لنگی هاست و سازمان لیگ و حتی دولت از لنگی ها حمایت میکنن

    • محمد

      نظر بنده به عنوان کارشناس باتجربه فوتبال اینه تیم پرسپولیس بخاطر تخلف آشکار و همچنین اصرار بر تکرار تخلف به جریمه نقدی کسر امتیاز و یکسال بسته شدن تمام قرادادهای داخلی و خارجی و همچنین جناب آقای مهدی ترابی به ۶ ماه محرومیت محکوم میشود ...البته اگه قانون اجرا بشه اگه نشه که حتی میتونن بجاش تراکتور را محروم کنن یا سپاهان یا حتی نساجی یا هر تیم بی دفاع دیگه را

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج