۷۴۲۶۳۳
۴ نظر
۵۰۱۵
۴ نظر
۵۰۱۵
پ

ترقی: هدف رفع تحریم‌ها است نه حفظ برجام

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر حفظ برجام منوط به رفع تحریم‌‎ها نشود و آن‌ها نتوانند خسارتی را که به ایران در اثر تحریم‌ها وارد می‌شود، جبران کنند، این بیانیه به طور طبیعی خاصیتی ندارد.

خبرگزاری ایسنا: حمیدرضا ترقی در خصوص بیانیه پایانی نشست کمیسیون مشترک برجام، اظهار کرد: این بیانیه مقداری مبهم است و فکر نمی‌کنم آن چیزی را که آقای روحانی می‌خواستند و آن تضمینی که باید انجام می‌شد، داده باشند.

وی افزود: اگرچه آن‌ها تلاش می‌کنند که هم فرصت‌سوزی کرده و هم وانمود کنند که می‌خواهند برجام را حفظ کنند و هدفشان این است، اما هدف جمهوری اسلامی رفع تحریم‌ها است نه حفظ برجام. اگر حفظ برجام مستلزم یا منوط به رفع تحریم‌‎ها نشود و آن‌ها نتوانند خسارتی را که به ایران در اثر تحریم‌ها وارد می‌شود، جبران کنند؛ این بیانیه به طور طبیعی خاصیتی ندارد.

ترقی: هدف رفع تحریم‌ها است نه حفظ برجام

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اصولا بیانیه‌ها تا به حال هیچ ضمانت اجرایی در دنیا نداشته است، عنوان کرد: بیانیه‌ها شعار و حرفی هستند که زده می‌شود، اما هیچ اقدام و تضمین عملی برای آن وجود ندارد، بنابراین بیانیه صرفا اعلام موضع حمایت از تداوم برجام است نه رفع تحریم‌ها و جبران خسارتی که به ایران وارد می‌شود و تضمینی نیز برای اجرای این بیانیه وجود ندارد.

ترقی گفت: آمریکا با اروپا تقسیم کار و او را مامور کرده که ایران را به صورت یک‌طرفه در برجام نگه دارد و ایران نیز به صورت یک طرفه تعهدات خود را انجام دهد، اما از آن طرف هیچ الزامی عملی برای تعهداتشان وجود ندارد و می‌توانند از برجام خارج شوند؛ بنابراین به نظر نمی‌رسد که این بیانیه چندان به نفع آمریکا بوده یا ضرری برای او داشته باشد بلکه از این بعد که ایران چه با آمریکا و چه اروپا همچنان پای مذاکره بوده، کاملا به نفع آمریکا است.

وی در خصوص تاثیر صحبت‌های اخیر رییس جمهور در خصوص نفت بر اروپا، تصریح کرد: تاکنون در بیانیه چنین چیزی مشاهده نشده که از ناحیه ایران احساس خطر کرده باشند؛ بنابراین به نظر می‌رسد که هنوز نیاز به زمان دارد که این تهدید ایران مورد توجه غربی‌ها قرار بگیرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در زمینه پابرجا ماندن این توافق، اظهار کرد: این قضیه بستگی دارد به اینکه جنگ اقتصادی که بین آمریکا و اروپا در حال انجام است، به چه نتیجه‌ای برسد. اگر به این نتیجه برسد که اروپایی‌ها مجبور شوند راه خود را از آمریکا جدا کنند، یک نتیجه دارد، اما اگر اروپایی‌ها در برابر آمریکا تسلیم شوند و نتوانند خسارتی را که به آن‎ها وارد می‌شود، جبران کنند، یقینا این بیانیه نیز آینده‌ای همچون برجام خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ع

      اخه شما باحرف زدن میخوای تحریم رفع کنی وقتی که دارن تحریم میکنن چرا زودتر انجام نشده بعدا ان 4کشور یعنی خیلی خوبند من نمیدونم دیگه

    • بدون نام

      خودش متوجه نیست چه می گوید .

    • بدون نام

      اسمش عوض شدوهدف

    • بدون نام

      برجام باید دراطاق سردسته وحشیهای اطو کشیده
      به آتش کشیده شود وخاکستر آن بر سراو( ترامپ) دیوانه ریخته شود. والسلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج