۷۴۳۱۱۷
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

دستگیری باند فالگیران میلیاردی در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: اعضای باند سه نفره‌ای که از طریق شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام در قالب فالگیری و رمالی در سراسر کشور از هموطنان کلاهبرداری می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: اعضای باند سه نفره‌ای که از طریق شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام در قالب فالگیری و رمالی در سراسر کشور از هموطنان کلاهبرداری می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

سردار نورعلی یاری گفت: در پی شکایت زنی مبنی بر کلاهبرداری ۷۵۰ میلیون ریالی یک رمال و فالگیر در شبکه‌های اجتماعی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی شبانه‌روزی توسط کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی، اعضای این باند را شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه به طور همزمان در دو استان مرکزی کشور شناسایی و دستگیر کرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام ادامه داد: شیوه کلاهبرداری متهمان به این صورت بود که با درج و انتشار آگهی طالع بینی و فال‌گیری پس ازجلب اعتماد و سوء‌استفاده از اعتماد قربانیان با دادن وعده‌های دروغین از آن‌ها مبالغ زیادی پول دریافت می‌کردند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: از این باند شمار زیادی سکه، ارز و تجهیزات رایانه‌ای و رمالی نیز کشف و توقیف شد.

او در ادامه یادآور شد: متهمان در بازجویی‌های اولیه به کلاهبرداری به مبلغ بیش از ۵ میلیارد ریال از هموطنان اعتراف کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با هشدار به کاربران فضای مجازی افزود: افراد سودجو مسائل خرافاتی را به اشکال گوناگون در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و به این طریق از اعتماد طعمه‌های خود سوءاستفاده می‌کنند که می‌طلبد هموطنان با حساسیت و آگاهی در فضای مجازی وارد، تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

یاری گفت: متأسفانه کلاهبرداری مالی به روش طالع‌بینی و کف‌بینی اخیراً به یکی از روش‌های مجرمان در فضای مجازی تبدیل شده است، از این‌رو به کاربران توصیه می‌کنیم با تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی راه سوءاستفاده و سودجویی را از این کلاهبرداران گرفته و به چنین تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود اعتماد نکرده و فریب نخورند.

او با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضایی یادآور شد: از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده جرایم رایانه ای مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا اونی که تو عصر اتم دنبال فاله رو باید مثل اتم شکافتششششش خخخخخخمغز فندوقی هاااا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا پدرشونو بیامرزه این اشغال هارا ازمجازی جمع کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج