۷۴۷۸۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

شرط جدید پرداخت بیمه بیکاری در ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه با تاکید بر اینکه کشور برای توسعه باید نهضت ملی مهارتی را با دیده اهمیت بنگرد گفت: وزارت کار درصدد ایجاد ارتباط بین بیمه بیکاری و مهارت آموزی است و افرادی که بیمه بیکاری دریافت می کنند باید یک مهارت را در طول دوره بیکاری کسب کنند.

خبرگزاری مهر: علی ربیعی در مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت با ارائه پیشنهاد تشکیل شبکه ملی نخبگان مهارتی گفت: این شبکه می تواند به نیرویی برای گسترش آموزش های مهارتی بدل شود و کیفیت این آموزش ها را ارتقا دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ما نیاز به فعالیت داریم تا افراد با نشاط زندگی کنند و امیدوارم مسیری را انتخاب کنیم که بتوانیم به اهداف برسیم. در کمتر دوره تاریخی بوده که وزارت تعاون، کار و رفاه از نیروهای دانشی برخوردار بوده و من امیدوارم این نیروها منشاء تحول شوند.

وی ادامه داد: مهارت آموزی باید به یک گفتمان تبدیل شود و نخبگان مهارتی می توانند در این جهت موثر عمل کنند. ربیعی گفت: طبق آمار، نرخ بیکاری جوانان ۲۶ درصد است که دو برابر نرخ بیکاری کل است این در حالی است که میانگین رشد بهره وری نیروی کار حدود ۱.۳ درصد است. این به آن معنا است که بیکاران زیادی داریم و نیروی کار ما نیز خوب کار نمی کنند.

ربیعی خاطر نشان کرد: در حالی نیروی کار ما بهره وری پایینی دارد که نیروی انسانی ماهر به کلید توسعه تبدیل شده است و در خوشبینانه ترین برآوردها حداقل ۵۰ درصد نیروی جویای کار دارای مهارت است و این یک تناقض بزرگ است. از یکسو تعداد بیکاران ما زیاد است و از طرفی جمعیت جویای کار مهارت های کارکردن را ندارد بنابراین بالندگی و سوددهی رخ نمی دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه با اشاره به تلاش های سازمان فنی و حرفه ای برای ارتقا سطح کیفی مهارت ها و شناخت ویژگی های بازار کار یادآور شد: در یک نظرسنجی از ۶۰۰ مدیر شرکت چند ملیتی در سراسر آسیا آنان اظهار داشتند که کمبود نیروی کار ماهر در چین و آسیای جنوب شرقی در رتبه اول نگرانی های آنان قرار دارد.

وی افزود: هیچ کشوری بدون توانمندی نیروی انسانی پیشرفت نمی کند و اصلی ترین علت پیشرفت تکیه بر منابع انسانی است. بنابراین علاوه بر سازمان آموزش فنی و حرفه ای که با شناخت بازار کار آموزش می دهد باید نظام آموزش عالی و نظام آموزش و پرورش نیز با شناخت بازار کار عمل کند.

ربیعی یادآورشد: داده های آماری نشان می دهد اقتصادهای رو به رشدی نظیر چین و هند و اقتصاد توسعه یافته ای نظیر ژاپن تاچه اندازه ای به نیروی کار ماهر اهمیت می دهد. وقتی این کشورها تا این اندازه به نیروی کار ماهر نیاز دارند ما بیشتر به نیروی کار ماهر نیازمندیم.

وزیر کار گفت: مسابقات ملی مهارت باید به شکل گفتمان تبدیل شود و نه تنها این مسابقات عاملی برای شناسایی نخبگان مهارتی است، بلکه باید بتواند نظانم آموزشی را در جهت مهارت تحت تاثیر قرار دهد. زیرا این مسابقات می تواند مستعدترین افراد را برای معرفی به صنایع و تشکیل شبکه نخبگان مهارتی شناسایی کند.

وی یادآور شد: مسیر طولانی برای پیشرفت در پیش داریم و هر ایرانی باید دغدغه رشد و توسعه کشور را داشته باشد. ماهر شدن نیروی کار ضمن اینکه بهره وری را ارتقا می دهد هزینه تولید را کاهش می دهد و خلاقیت و نوآوری را به جامعه تزریق می کند و امنیت شغلی بیشتری را برای کارگران ایجاد می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در کنار آموزش های مهارتی باید اخلاق حرفه ای را نیز مدنظر قرار دهند و صنایع ما نیز با کمک فنی و حرفه ای باید مهارت پروری را افزایش دهند چرا که آموزش نیروی انسانی هزینه نیست بلکه سرمایه است.

ربیعی تالکید کرد: واحدهای صنعتی و نیازمند نیروی ماهر باید به کارگیری نیروی ماهر را در دستور کار قرار دهند تا مهارت های کاری به سطح قابل قبولی رشد کند. وی تاکید کرد: نوع نگاه جامعه به نیروی انسانی باید متحول شود و مهارت آموزی از کودکی آموزش داده شود و آموزش مهارت باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه با تاکید بر اینکه کشور برای توسعه باید نهضت ملی مهارتی را با دیده اهمیت بنگرد افزود: وزارت کار درصدد ایجاد ارتباط بین بیمه بیکاری و مهارت آموزی است و افرادی که بیمه بیکاری دریافت می کنند باید یک مهارت را در طول دوره بیکاری کسب کنند.

گفتنی است، در مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت از برگزیدگان اول تا سوم این رقابت ها که به ترتیب از استان های زنجان، تهران و اصفهان بودند با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر شد.

در مرحله کشوری چهاردهمین مسابقات ملی مهارت تعداد ۵۷۵ رقابت کننده در ۲۸ حرفه آموزشی در ۴ حوزه در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک شهید خدایی کرج، مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور و مرکز تخصصی آموزش خودروی ۹ دی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

۵۰۱ تن از رقابت کنندگان در این دوره از مسابقات ملی مهارت را مردان و ۷۴ نفر را زنان شامل بودند. برگزیدگان این دوره از مسابقات ملی مهارت و همچنین برگزیدگان پانزدهمین مسابقات ملی مهارت که در سال آتی در کشور برگزار می شود با یکدیگر به اردوی آماده سازی برای مسابقات بین المللی مهارت که در سال ۲۰۱۵ میلادی در کشور برزیل انجام می شود، اعزام می شوند.

تیم مهارت ایران برای مسابقات جهانی سال ۲۰۱۵ میلادی از بین شرکت کنندگان در اردوی آماده سازی برای مسابقات جهانی مهارت برگزیده خواهند شد. تیم ملی جمهوری اسلامی پس از هفت دوره حضور در مسابقات جهانی مهارت در چهل و دومین مسابقات که سال جاری میلادی در کشور آلمان برگزار شد توانست با کسب معدل امتیازی تیمی ۵۱۶.۹۱ و کسب رتبه چهارم ، رتبه کشور را نسبت به دوره گذشته ارتقا دهد و بالاتر از کشورهایی نظیر انگلستان، کانادا، فرانسه و بسیاری از کشورهای توسعه یافته دیگر قرار بگیرد.

مسابقات جهانی مهارت هر دوسال یکبار در یکی از کشورهای جهان و مسابقات ملی مهارت هر سال در کشور برگزار می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج