اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۴۹۳۴۹
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

فراهانی: بیکاری و فقر، بازیگرها را اذیت می‌کند

بیشتر بازیگرها یا روی تاکسی یا روی چیز دیگری کار می‌کنند. این روزها همه کار مضاعف دارند ولی هنرمند نباید دنبال کار مضاعف باشد. او باید دنبال پژوهش و تحقیق باشد. هیچ چیزمان شبیه به مردم جهان نیست. ما خیلی خاص هستیم. از دماغ فیل افتاده‌ایم.

بهزاد فراهانی در گفتگو با روزنامه ابتکار:

فراهانی: بیکاری و فقر، بازیگرها را اذیت می‌کند

حقوق بازنشستگی هنرمندان، بیمه و دستمزدهای بازیگران چند سالی که دچار هرج و مرج شده است. مسئولان امر هم توجهی به پیشکوستان تئاتر و سینما ندارند. واقعا چگونه می‌شود این مشکلات را رفع و رجوع کرد؟

بیمه یک چیز قانونی برای هنرمندان است. اصلا یک موضوع غیر قانونی نیست. دولت باید بودجه‌ای در این زمینه بدهد. این بودجه را کم و بیش می‌دهند ولی یا درست پرداخت نمی‌شود یا کلا قلع و قمع می‌شود. بعدش هم شکسته و بسته کارها را پیش می‌برند.

مثلا وقتی شما مریض می‌شوید، به دکتر می‌روید و کلی هم هزینه می‌کنید؛ اما بعدش برای گرفتن پول بیمه کلی گرفتاری دارید. توجه می‌کنید؟! ببخشید، این موضوع نشان از عقب‌ماندگی ملت ما است. این مسائل سال‌ها پیش در بورکینافاسو هم حل شده است.

به نظر می‌رسد وضع فرهنگی خیلی خراب باشد؟

بهتر از این چیزی که می‌گویم نیست! واقعا همین جوری است.

این روزها چه چیزی شما را بیشتر از همه آزار می‌دهد و دغدغه‌تان شده است؟

بی آبی باعث شده است که بخش عمده مسائل ما در روستا به فنا رفتن نزدیک بشود. درختان‌مان به خشک شدن نزدیک شده‌اند. دیگر هم آب خوراکی نیست. بی آبی مردم را اذیت می‌کند. وضعیت دهقان‌ها هم نابسمان است.

در تهران هم رئیس انجمن صنفی بازیگران هستم و اعضای وابسته به این صنف درد بیکاری و تلخکامی فقر دارند. این موضوع خیلی‌ از آنها را اذیت می‌کند. خیلی از بازیگرها اجاره‌نشین هستند و سر برج که می‌رسد باید یک تا دو میلیون تومان اجاره بدهند؛در صورتی که آنها اگر خودشان را هم بکشند هر شش ماه یک بار بتوانند یک «رُل» (نقش) بگیرند و احیانا شاید دو میلیون تومان هم گیرشان بیاید.

بیشتر بازیگرها یا روی تاکسی یا روی چیز دیگری کار می‌کنند. این روزها همه کار مضاعف دارند ولی هنرمند نباید دنبال کار مضاعف باشد. او باید دنبال پژوهش و تحقیق باشد. هیچ چیزمان شبیه به مردم جهان نیست. ما خیلی خاص هستیم. از دماغ فیل افتاده‌ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو یکی دهنتو ببند.

    • بدون نام

      خدابه حال من جوان رحم کنه وقتی شما اینومیگی من سی سالمه میترسم زن بگیرم ازبیکاری.اگه دختری هست میخوادبامن ازدواج کنه فقط نق نزنه بگه بیکاری خبرم کنه خوشتیپم هستم سی میلیونم دارم ولی کاردرستی ندارم برترینا دستی برام بالا بزن .شکرا

    • بدون نام

      من تهیه کننده و کارگردان هستم. 5 سال است تقریبا با داشتن دو بچه کوچک بیکارم. می دانستم که دولت بنفش کارش به اینجاها می کشد و وقتی شما و هم قطارانتان برای روبان بنفش جیغ بنفش می کشیدید از بی بصیرتی دق می کردم.

    • بدون نام

      خب چرا نمیری اون ور آب پیش اون یکی دخترت؟
      اون که وضعش خوبه...

    • بدون نام

      ماشالله بیشتر هنرپیشه ها که در جام جهانی به روسیه رفته بودند یا برای زایمان وتفریح خارج ازکشورن شما برو خانواده هایی رو ببین که نون شب ندارن بخورن

    • بدون نام

      از دختر ت چه خبر؟ خوبی معاویه؟!

    • کاوشگر فضایی

      یعنی فقط بازیگرها ادم هستند پس بقیه چی ؟

    • بدون نام

      بیکاری و فقر همه مردم ایران رو اذیت میکنه متاسفانه روزبروز اوضاع داره وخیمتر میشه و کسی کاری نمیکنه.نه دولتی داریم نه مسئولی . همشون در فکر پرکردن جیب خودشون هستن. خدا عاقبت مردم ایران رو ختم بخیر کنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج