۷۵۰
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

وسايل آرايشي شما مي‌تواند قاتل صورت‌تان باشد

بدترين جاي نگهداري از لوازم آرايش كجاست؟

در سال جديد، چهره‌اي جديد داشته باشيد. اين يك شعار نيست، هدفي است كه مي‌توانيد به سادگي به آن دست يابيد. اما اين كار با استفاده از لوازم آرايشي متعدد و گران قيمت ميسر نخواهد شد. خيلي ساده مي‌توانيد با انجام توصيه‌هايي كه توسط بهترين متخصصان پوست آمريكا ارائه شده سال نو را با چهره‌اي مناسب و زيبا شروع كنيد

بدترين جاي نگهداري از لوازم آرايش كجاست؟

در سال جديد، چهره‌اي جديد داشته باشيد. اين يك شعار نيست، هدفي است كه مي‌توانيد به سادگي به آن دست يابيد. اما اين كار با استفاده از لوازم آرايشي متعدد و گران قيمت ميسر نخواهد شد. خيلي ساده مي‌توانيد با انجام توصيه‌هايي كه توسط بهترين متخصصان پوست آمريكا ارائه شده سال نو را با چهره‌اي مناسب و زيبا شروع كنيد


بدترين جاي نگهداري از لوازم آرايش كجاست؟

لوازم آرايش را در حمام نگذاريد

بسياري از خانم‌ها وسايل آرايش و زيبايي خود را در حمام خانه نگهداري مي‌كنند كه البته شايد بدترين جا براي نگهداري اين وسايل باشد چرا كه گرما و رطوبت اين محيط مي‌تواند باعث تسريع فاسدشدن و از بين رفتن اين مواد شود. دكتر ولز مي‌گويد: «اگر محصولي را فقط يك بار مورد استفاده قرار دهيد سپس ماه‌ها از آن استفاده نكنيد و بعد سراغ آن برويد ممكن است ببينيد خراب شده. در واقع نخستين استفاده از محصول كه با بازكردن درب يا جداكردن پوسته لاستيكي يا روكش شروع مي‌شود، محصول را در تماس با اكسيژن قرار مي‌دهد و اين اكسيژن است كه باعث شروع روند فساد مي‌شود. رطوبت و گرماي هوا مي‌تواند اين روند را تسريع ببخشد و باعث شود برخلاف تصور شما محصولاتي كه فقط يك‌بار از آن استفاده كرده‌ايد، خيلي زود فاسد و خراب شود. در اين مواقع بايد وسوسه استفاده از اين محصولات را فراموش كنيد و خيلي سريع آن‌ها را دور بيندازيد.»
در ضمن يادتان باشد هميشه پس از استفاده از لوازم آرايشي درب آن‌ها را ببنديد يا آن‌ها را درون قوطي‌ها و بسته‌هاي خود قرار دهيد. دكتر مونيكا ولز در اين مورد توضيح مي‌دهد: « اگر آرايش خود را در مقابل آينه حمام انجام مي‌دهيد حتما تك‌تك وسايلي را كه استفاده كرده‌ايد در جاي خود قرار دهيد و بستن درب آن‌ها را هم فراموش نكنيد.» باز گذاشتن بسته‌هاي كرم‌پودر، رهاكردن ژل‌ها، سايه‌ها و رژ لب‌ها بدون درب در محيط حمام مي‌تواند باعث شود آن‌ها به انواع ميكروب‌ها آلوده شوند. فضاي مربوط حمام جايي است كه انواع ميكروب‌ها مي‌تواند در آن رشد كند و در اين حالت ممكن است آن‌ها به لوازم آرايش شما راه پيدا كند و باعث آلودگي آن‌ها شود. هر چقدر هم كه عجله داشته باشيد چند ثانيه را براي بستن درب وسايل استفاده شده و قراردادن سرپوش يا روكش آن‌ها وقت بگذاريد.


بدترين جاي نگهداري از لوازم آرايش كجاست؟

اين وسايل را دور بريزيد!

دور ريختن وسايل آرايشي و بهداشتي كهنه، فاسد يا خراب مي‌تواند شروع خوبي باشد. اهميت اين كار اصلا كمتر از خريد وسايل جديد نيست. دكتر شيلا گارنر، فوق‌تخصص زيبايي پوست در كلينيك شوانا در كاليفرنيا مي‌گويد: «انگار رابطه‌اي از نوع علاقه شديد ميان خانم‌ها و وسايل و لوازم آرايش‌شان برقرار است كه باعث مي‌شود آن‌ها تمايلي براي دورانداختن هيچ وسيله‌اي نداشته باشند. اما اگر خوب فكر كنيد مي‌بينيد كه ما اين وسايل را روي صورت، لب‌ها و چشمان خودمان مي‌گذاريم، يعني حساس‌ترين قسمت‌هاي بدن، براي همين بايد مراقب باشيم از وسايل و مواد كهنه يا فاسد شده استفاده نكنيم.»
لينداولز، دبير بخش زيبايي مجله ALLURE پيشنهاد مي‌دهد سال نو را با تميز‌كردن ميز آرايش خود از سرمه، مداد چشم، مواد مخصوص فونداسيون، عطرها و لوسيون‌هاي خراب شده شروع كنيم. او مي‌گويد: «مطمئن باشيد وقتي محصولي امروز خوب به‌نظر نمي‌رسد، فردا يا هفته بعد يا ماه بعد هم خوب نخواهد بود. پيشنهاد من اين است كه سال جديد را با دور انداختن لوازم آرايش خراب شده و بي‌فايده خود شروع كنيد. ريمل‌ها و سايه‌هاي چشم كه حالت سفيد پيدا كرده، مواد فونداسيون صورت كه حالت تكه‌تكه پيدا كرده و عطرها و لوسيون‌هايي كه ديگر حالت‌ شفاف ندارند و كدر شده‌اند وسايلي هستند كه نبايد از دور انداختن آن‌ها غفلت كنيد. مطمئن باشيد اين مواد در آينده‌ هم به درد شما نخواهد خورد.»


يادتان باشد مراقبت از محصولات آرايشي و بهداشتي شامل ابزار استفاده از آن‌ها هم هست. قلموها و برس‌هايي كه براي آرايش به كار مي‌‌روند بايد هر هفته كاملا شسته و پاك شوند. در مورد پنبه‌ها و اسفنج‌هاي مورد استفاده هم بهتر است از هر كدام آن‌ها فقط براي يك هفته استفاده كنيد. دكتر گارنر مي‌گويد: «تمام وسايل و ابزار مورد استفاده براي آرايش، موادي ارزان هستند كه من شخصا ترجيح مي‌دهم جديد آن‌ها را خريداري كنم تا آن‌ها را بشويم و مورد استفاده قرار دهم.»


لوازم آرايش را روي پوست‌تان امتحان كنيد

دكتر گارنر اعتقاد دارد در واقع بهداشت است كه زيبايي را مي‌سازد. او معتقد است مهم‌ترين جنبه زيبايي يك زن در سلامت پوست اوست. مراقبت از پوست، مهم‌ترين كاري است كه يك خانم بايد براي زيبايي خود انجام دهد. استفاده از پاك‌كننده‌ها و مرطوب‌كننده‌ها حتي مهم‌تر از انواع لوازم آرايشي هستند. مراقبت از پوست است كه مي‌تواند به شما ظاهري زيبا دهد. در واقع مراقبت از پوست، پايه زيبايي است. اگر شما پوستي لطيف و نرم داشته باشيد است مي‌توانيد لوازم آرايشي را به‌صورت مناسب روي آن استفاده كنيد.»
اما مهم‌ترين توصيه اين پزشك متخصص در مورد وسايلي است كه براي پوست خود به كار مي‌گيريد: « يك خانم بايد بسيار مراقب محصولات بهداشتي و آرايشي كه استفاده مي‌كند، باشد و نبايد هر محصولي ر ا روي پوست صورت خود آزمايش كند.» بايد در اين زمينه كاملا دقت كنيد و حتما از نظرات متخصصان با تجربه استفاده كنيد. يادتان باشد اگر پوست صورت‌ شما حالت مناسبي داشته باشد احساس بهتري نسبت به‌خودتان خواهيد داشت و در آن صورت وضع زندگي شخصي و اجتماعي شما بهتر خواهد شد. پس به تك‌‌تك مسائل اهميت بدهيد.


بدترين جاي نگهداري از لوازم آرايش كجاست؟

مواظب چشم‌هاي‌تان باشيد

البته تمام لوازم آرايش را نبايد براساس ظاهر آن‌ها مورد قضاوت قرار دارد. روي بسياري از وسايل بهداشتي و آرايشي، زمان توليد و انقضاي مصرف آن‌ها نوشته شده است. روي برخي از آن‌ها سال توليد و اعداد بين ۶ تا ۲۴ درج شده است كه اين به معناي آن است كه توليد تا آن اعداد ـ كه نشان‌دهنده يك ماه است ـ قابل مصرف هستند.
براي مثال كرم‌پودري كه روي آن نوشته شده، تاريخ توليد: 4/2010 و در كنار آن عدد 24 آمده تا تاريخ 24 ماه يعني 4/2012 قابل استفاده است.
اما برخي وسايل آرايشي روي بسته‌هاي خود فاقد زمان انقضا هستند. دكتر مادرو كيبرو، متخصص پوست در مركز مشاوره زيبايي نورمن كاسماتيك مرل، مي‌گويد كه مي‌توان قوانين مشابهي را در مورد مواد با كاربرد يكسان مورد اشاره قرار داد. او مي‌گويد بهترين كار اين است كه رژ لب و ماتيك‌هاي مايع و مواد فونداسيون مايع را حداكثر براي ۶ ماه و ريمل‌ها را حداكثر براي ۳ ماه پس از شروع مصرف مورد استفاده قرار داد. اين متخصص مي‌گويد كه به‌خصوص در مورد ريمل‌ها بايد بسيار دقت كرد: « اگر حتي چند هفته بعد از خريد ريمل احساس كرديد سفت شده يا حالت خود را از دست داده يا بوي بدي مي‌دهد حتما آن را دور بيندازيد و يك ريمل جديد بخريد، مطمئن باشيد اين كار به نفع شماست چرا كه باعث مي‌شود سلامت چشمان خودتان را حفظ كنيد.» فكر نكنيد كه اين مسئله سختگيري بي‌جايي است. دكتر كيبرو ادامه مي‌دهد: «خيلي ساده شما ممكن است با استفاده از يك ريمل قديمي يا كهنه و خراب دچار عفونت چشم شويد. حتي استفاده مشترك از يك ريمل توسط دو نفر هم مي‌تواند باعث بروز بيماري در ابروها، مژه‌ها و چشمان شما شود. هيچ‌كدام از وسايل آرايشي خود را در اختيار ديگران قرار ندهيد تا دچار مشكلات بعدي نشويد. در ضمن يادتان باشد خريد يك ريمل جديد به جاي ريمل قديمي هزينه چندان زيادي ندارد اما يك عفونت چشم ممكن است مخارج بسيار زيادي براي شما به همراه داشته باشد.»

منبع : مجله سیب سبز

بدترين جاي نگهداري از لوازم آرايش كجاست؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • negar

      kheli jaleb, amozande,khob bod,mamnon.

    • منا

      ممنون خیلی مفید بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج