۷۵۰۴۲۸
۱۹ نظر
۵۰۰۸
۱۹ نظر
۵۰۰۸
پ

اردوغان: آمریکا درباره ایران اشتباه نکند

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ایران را شریک راهبردی ترکیه خواند و گفت: امیدواریم در خصوص تحریم علیه ایران گام اشتباهی برداشته نشود.

ایرنا نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ایران را شریک راهبردی ترکیه خواند و گفت: امیدواریم در خصوص تحریم علیه ایران گام اشتباهی برداشته نشود.

اردوغان پیش از سفر به جمهوری آفریقای جنوبی جهت شرکت در اجلاس سران بریکس افزود: همان گونه که آمریکا شریک راهبردی ترکیه است، ایران نیز شریک راهبردی دیگر کشور ماست و به همین علت، قطع روابط ما با شرکا به درخواست یک کشور دیگر با درک ما از استقلال در جهان مغایرت دارد.

وی در این مصاحبه که در فرودگاه اسن بوغای آنکارا انجام شد، بیان کرد: در رابطه با تحریم علیه ایران پیش از هر چیز باید مشخص شود که هدف ما اقدام بر اساس اصل برد - برد است و تحولات زیادی در این زمینه جریان دارد.

اردوغان تاکید کرد: ترکیه انرژی خود را از ایران تامین می کند و اگر نیاز خود را از ایران تامین نکنیم، چه کسی در فصل زمستان کشور من را گرم خواهد کرد؟

وی با اشاره به توضیح این وضعیت به طرف آمریکایی در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما گفت: ما این موضع خود را به صورت شفاف با هیأت آمریکایی جدید هم که هفته گذشته به ترکیه آمد، مطرح کردیم.

مولود چاووش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه نیز روز گذشته در جریان سفر به جمهوری آذربایجان و در کنفرانس خبری مشترک با همتای خود در باکو با اشاره به مخالفت ترکیه با تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: مجبور به پیروی از تصمیم آمریکا، انگلستان، اتحادیه اروپا و یا هر کشور دیگری برای اعمال تحریم علیه یک کشور دیگر(ایران) نیستیم.

وی با تأکید بر این که تحت فشار قراردادن و اعمال تحریم علیه ایران را صحیح نمی دانیم اظهار کرد: ما خروج آمریکا از قرارداد هسته ای را نیز درست نمی دانیم.

وزیر خارجه ترکیه بیان کرد: ما این موضوع را با هیأت آمریکایی که در تاریخ ۲۰ جولای برای مذاکره در رابطه با تحریم های علیه ایران به ترکیه آمده بود، مطرح کردیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      مرحبا به موضع روشن ترک ها و سیاستمداران ترک

    • بدون نام

      اگر به تاریخ نگاهی بندازیم ترکیه ی مدرن واقعی ترین دوست ایران بوده
      ترکیه تنها کشوری است که ملت اون مثل ما ایرانیها ژنهاشون از هاپلوگروپهای j2 است

    • یاشار

      یاشاسین تورک اوغلو اردوغان ساغ اووول ایران تورکیه بیرمیلت ایکی دولت

      پاسخ ها

      • yekta

        چه خام و ساده ای فقط کار جمعیت بزرگی از ما مرده باد زنده باد کردن در حالی که در دیپلماسی منافع یک کشوره که باعث تصمیم سازی میشه نه ترکیه عاشقماست نه آمریکا از ما کلا متنفره بحث منافع سیاسی و اقتصادی است اگر ما گاز ارزان به ترکیه نمی‌دادیم و تو ظلمی که به کردها میکنند ساکت نبودیم محل سگمان هم نمی‌ذاشت

    • reza

      اقایون یادتون باشه با تعریف و تمجید از اجنبی ها راه بجایی نمیبریم جز اینکه خودمونو ضعیف کنیم، اگه الان رییس جمهورش طرفداری میکنه از ما ،بخاطر منافع ملی خودشونه نه بخاطر اینکه روابط راهبردی دارن با ما ،اونا همیشه در مقابل ما بودن و روابط دمدمی داشتن با ما واقعیت اینه.پس سنگ غریبه رو به سینه نزنیم ،اگه پشتیبانی ایران نبود تو کودتای پارسال حتما حکومتشون عوص میشد .یادتون نره دنیای سیاست رو وارد روابط احساسی خودمون نکنیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین یک حرف حسابی هم نوشته شد

      • بدون نام

        خودمون چه هستيم اخه

    • بدون نام

      اگه آبان ماه هم همین رو گفتی مردی.از الان درباره ۳ ماه دیگه صحبت کردن خیلی راحته......

    • بدون نام

      بعضیا میگن مرحبا ترکیه واقعا ملت ساده ای داریم خودش میگه چون انرژیمونو از ایران تامین میکنیم مجبوریم وگرنه ما هم تحریم میکنیم

    • بدون نام

      متاسفانه اقتصاد ترکیه رو توریست ها ی ایرانی می چرخونن که بدلیل محدودیتهای داخل برای تفریح میرن اونجا وگرنه دلشون برا ما نسوخته
      نفت و گازشون هم که مفت میبرن از ما

      پاسخ ها

      • کاظم بن تنور

        ترکیه هم فعلا دمش زیر تیشه ایران است گاز وبرق ترکیه مامیدهیم والا اردغان هم شده بود اسرایل وای بر این کلک ونیرنگ سیاسیون

      • بدون نام

        مفت‌چیه‌پولش‌میدن

    • ب نام

      ترکیه هم کارش به کشور ایران گیره میدونه که خطا کنه
      برای خودشون هم مشکل درست میشه وگرنه عاشق چشم وابروی ایرانی نیست ناسیونالیسم هستند

    • دژبان

      کار همه کشورها به ایران گیره نه ترکیه کشورهای اروپایی هم بعد به غلط کردن می‌افتن ترامپ هم مهاجر زاده است نه آمریکایی اصیل آلمانی الصل فقط هارتوپورت میکنه

    • بدون نام

      ترکیه چیزی نداشت در قبال جنگ ایران و عراق ترکیه بارش را بست اونهم ارتباطی که با ایران داشت ترکیه بما وجدانی خیلی بدهکاره اگر بخواد رکعب بزنه بد جوری زمین میخوره چون غربیها هیچ وقت با کشورهای اسلامی دوست نمیشنمگر کودتا را ندیدن ایران بود دقیقه نود به کمک ترکیه شتافت

    • بدون نام

      باید تا میتوانیم سبیل اردوغان را چرب کنیم. حتی اگر چندین میلیارد دلار برایمان هزینه داشته باشد.

    • بدون نام

      حالااردوغان یه حرف خوبی زده،شماچتونه اینقدرچرت وپرت میگید

    • بدون نام

      راست میگه چون منتظر ۱۸تن دیگه طلا است قبلی را خرج کرده الان لازم داره

    • محسن

      حتما یه مدتی دیگه ادعای مجانی شدن انرژی رو تحویل خواهی داد.منتظریم چون در قبال این همه گاز و برق ......چقدر به ایران پول میدین آقای اردوغان خان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج