۷۵۱۰۵۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

«عمران خان»، پیروز قطعی انتخابات پاکستان شد

با اعلام رسمی ۹۵ درصد نتایج توسط کمیته نظارت بر انتخابات پاکستان، «عمران خان» رهبر حزب «تحریک انصاف» با به دست آوردن ۱۱۰ کرسی در مجلس ملی این کشور، پیروز انتخابات شد.

خبرگزاری مهر به نقل از داون نیوز: کمیته نظارت بر انتخابات پاکستان، نتایج رسمی ۹۵ درصد از حوزه های انتخاباتی ۴ ایالت این کشور را منتشر کرد.

بر اساس این نتایج حزب «تحریک انصاف» به رهبری «عمران خان» با به دست آوردن ۱۱۰ کرسی در مجلس ملی پاکستان، از سایر احزاب پیشی گرفت و برنده انتخابات ۲۰۱۸ پاکستان شد.

بر اساس جزئیات حزب تحریک انصاف ۱۱۰ کرسی در مجلس ملی پاکستان و ۱۱۸ کرسی در «پنجاب»، ۲۰ کرسی در «سند»، ۶۶ کرسی در «خیبرپختونخواه» و ۴ کرسی در «بلوچستان» به دست آورده است.

«عمران خان»، پیروز قطعی انتخابات پاکستان شد

مطابق با این نتایج حزب حاکم یعنی «مسلم لیگ شاخه نواز شریف» بعد از تحریک انصاف دومین رتبه را در انتخابات پاکستان به خود اختصاص داده است. مسلم لیگ، ۶۳ کرسی در مجلس ملی، ۱۲۷ کرسی در پنجاب، ۵ کرسی در خیبر پختونخواه، ۱ کرسی در بلوچستان به دست آورد و در ایالت سند نیز نتوانست حتی یک کرسی را از آن خود کند.

پس از مسلم لیگ، حزب مردم به رهبری «بلاول بوتو زرداری» سومین رتبه را در انتخابات پاکستان به دست آورده است. حزب مردم، ۴۲ کرسی در مجلس ملی، ۶ کرسی در پنجاب، ۷۱ کرسی در سند، ۴ کرسی در خیبر پختونخواه را از آن خود کرد. این حزب نتوانست هیچ کرسی را در ایالت بلوچستان از آن خود کند.

لازم به ذکر است که مطابق با گزارش کمیته نظارت بر انتخابات پاکستان، هنوز نتایج ۱۹ کرسی در مجلس ملی، ۶ کرسی در پنجاب، ۱۱ کرسی در خیبر پختونخواه، ۲ کرسی در سند و ۵ کرسی در بلوچستان اعلام نشده است.

عمران خان که پیش از انتخابات نیز اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در این انتخابات هرگز با حزب مردم و حزب نواز تشکیل ائتلاف نخواهد داد، پس از پیروزی در انتخابات مجددا، بر این تصمیم خود تاکید کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج