۷۵۱۱۷۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نظم آلمانیِ آهنینِ توخل در پاری سن ژرمن

توماس توخل آلمانی در پاریس، بازیکنانش را زیر تازیانه‌ی تمرینات دشوار قرار داده، رژیم غذایی تیمش را تغییر داده و حتی شبها همچون یک نگهبان، زندگی شبانه‌ی آنها را زیر نظر دارد.

ورزش سه: توماس توخل آلمانی در پاریس، بازیکنانش را زیر تازیانه‌ی تمرینات دشوار قرار داده، رژیم غذایی تیمش را تغییر داده و حتی شبها همچون یک نگهبان، زندگی شبانه‌ی آنها را زیر نظر دارد.

درحالیکه تنها چند هفته از حضور توخل در پاری سن ژرمن می‌گذرد، سکان هدایت تیم فرانسوی را محکم در دست گرفته و نشان داده که اهل شوخی نیست. زمانی که در بیستم ماه مه، ناصر الخلیفی، کلان ثروتمند قطری او را به عنوان سرمربی جدید پاری سن ژرمن معرفی کرد، توخل گفت:" من از ستاره‌ها نمی‌ترسم". برای او جو مناسب و روحیه‌ی تیمی درست از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

دو ماه بعد، درپایتخت فرانسه همه می‌دانند که توخل مرد عمل است. توخل ستاره‌هایی که کمتر از آنچه باید تلاش می‌کردند و به خاطر دستمزدهای بالایشان باشگاه را گروگان خود می‌دانستند را تسویه کرده. خاویر پاستوره (که با قراردادی ۲۵میلیون یورویی به رم پیوست) و یوری برشیش (که با قراردادی ۲۴ میلیون یورویی به اتلتیکو بیلبائو پیوست) در پایان ماه ژوئن مجبور شدند چمدانهای خود را بسته و پاریس را ترک کنند.

توخل در تیمش حتی برای گونسالو گوئدس جا ندارد. این مهاجم پرتغالی که فصل گذشته به عنوان بازیکن قرضی در والنسیا توپ زده، در یک فصل ۱۷ گل به ثمر رسانده و در جام جهانی روسیه هم نمایش قابل قبولی داشته. والنسیا می‌خواهد گوئدس را نگه دارد ولی پاری سن ژرمن برای بالا بردن قیمت او همچنان معطل می‌کند. روزنامه‌ی ورزشی شهر والنسیا گزارش داده که فرانسوی‌ها برای واگذار کردن قطعی گوئدس خواهان دریافت ۷۰ میلیون یورو هستند.

نظم آلمانیِ آهنینِ توخل در پاری سن ژرمن

آنخل دی‌ماریا و لیوین کورزاوا دو بازیکن اسمی دیگری هستند که در لیست خروجی‌های توخل جا دارند. وضعیت کوین تراپ هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. تراپ دروازه‌بان می‌خواهد در پاریس بماند و برای راه‌یافتن به ترکیب اصلی بجنگد.

اما پیوستن جیان‌لویجی بوفون به پاری سن ژرمن، رقابت را برای تراپ 28ساله بسیار دشوار کرده. با اضافه شدن سنگربان باتجربه‌ی ایتالیایی به اردوی سن ژرمن، تراپ حالا برای پوشیدن پیراهن شماره‌ی یک با چهار رقیب مواجه است.

این احتمال که توخل در چند هفته‌ی آینده بازیکنان دیگری را از فهرست خود خط بزند بسیار بالا است. او انتظار دارد بتواند یکی دو ستاره‌ی دیگر را به ترکیب تیم خود اضافه کند. جروم بواتنگ (بایرن)، رافائل گوریرو ( بوروسیا دورتموند)، آنتونیو رودیگر و انگولو کانته (هر دو از چلسی) از جمله نامهایی هستند که این روزها در مطبوعات فرانسوی از احتمال پیوستن‌شان به پاری سن ژرمن صحبت می‌شود.

توخل پیش از این در بوروسیا دورتموند و ماینتز، نام خود را به عنوان یک مربی کمال‌گرا مطرح کرده بود. نظم و انضباط برای او بیشترین اهمیت را دارد. به خصوص در حوز‌ه‌ی رژیم غذایی بازیکنان.

مجله‌ی فرانسوی معتبر فرانس فوتبال در شماره‌ی اخیر خود، گزارشی شش صفحه‌ای از اصلاحات توخل در پاری سن ژرمن منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، توخل در مرکز تمرینی سن ژرمن، منوی غذایی را به کلی تغییر داده. حالا کربوهیدرات از منوی اردوی پاری سن ژرمن به کلی حذف شده و دیگر از شیرینی و سودا هم خبری نیست.

مارکو وراتی ایتالیایی در پاریس، عاشق پاستا است اما توخل در اولین هفته‌ی تمرینات پاری سن ژرمن به او پیشنهاد داده که باید وزن خود را کم کند. حتی دنی آلوز، موفق‌ترین بازیکن پاری سن ژرمن از نظر آمار افتخارات، بعد از دچار شدن به مصدومیت از ناحیه‌ی زانو، به دستور توخل باید از یک رژیم غذایی ویژه تبعیت کند.

اما سخت‌‌گیری‌های انضباطی توخل به اینجا ختم نمی‌شود. او مهمانی رفتن بازیکنانش در روزهای میانی هفته را ممنوع کرده. توخل که شیفته‌ی در دست داشتن کنترل همه چیز است، هیچ چیز را به تصادف واگذار نمی‌کند. فرانس فوتبال از قول یک شاهد نقل کرده :" یکی از دوستان من در پاریس یک باشگاه شبانه‌ی بزرگ دارد. توخل شخصاً به آنجا آمد و با او صحبت کرد تا راضی‌اش کند که اگر یکی از بازیکنانش در روزهای میانی هفته به باشگاه شبانه آمد او را باخبر کند".

گفته می‌شود توخل با جاهای دیگری هم همین کار را کرده، از جمله رستوران سزار در نزدیکی آرک‌دوتریومف، جایی که ستاره‌های پاری سن ژرمن به آن علاقه‌ی زیادی دارند.

کیلین امباپه، نیمار، دنی آلوز، تیاگو سیلوا، مارکینیوس و یولیان دراکسلر ستاره‌های پاری سن ژرمن همه به این رستوران پاریسی علاقه‌ی خاصی دارند. ولی باید دید با وجود توخل در فصل جدید چقدر می‌توانند در رستوران سزار جمع شده و خوش بگذرانند ؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج