۷۵۱۶۶۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

برایتون، جهانبخش و روزهای بزرگِ پیش‌رو

 باشگاه برایتون (نام کامل انگلیسی Brighton and Hove Albion FC) تیمی در جنوب کشور انگلیس است که به لقب «مرغ های دریایی» معروف است.

وبسایت نود: باشگاه برایتون (نام کامل انگلیسی Brighton and Hove Albion FC) تیمی در جنوب کشور انگلیس است که به لقب «مرغ های دریایی» معروف است.

این باشگاه انگلیسی بیش از یک قرن پیش یعنی در ۲۴ ژوئن سال ۱۹۰۱ میلادی تاسیس شده و یکی از قدیمی ترین باشگاه های کشور انگلیس به شمار می آید. دوره ی اوج این باشگاه در بین سال های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۳ بود؛ جایی که موفق شدند همراه با منچستریونایتد به فینال اف ای کاپ (جام حذفی انگلیس) برسند. آنها در بازی اول با شیاطین سرخ به نتیجه ی ۲-۲ به تساوی رسیدند، اما در بازی تکراری با شکست سنگین چهار بر صفر مغلوب شدند.

برایتون، جهانبخش و روزهای بزرگِ پیش‌رو

در همان فصل برایتون به سطح دوم فوتبال انگلیس سقوط کرد. مرغ های دریایی در سال ۱۹۹۰ به پایین‌ترین سطح فوتبال انگلیس رسیدند و با مشکلات مالی شدیدی مواجه شدند، اما با دو صعود متوالی در سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ به دسته اول (سطح سوم فوتبال انگلیس) رسیدند.

برایتونی ها سال ۲۰۱۱ دارای ورزشگاه اختصاصی شدند. نام اصلی ورزشگاه آن‌ها «فالمر» است اما خیلی از هواداران خارج از انگلیس این تیم به خاطر اسپانسر اسپانسر آمریکایی "American Express" آن را به اسم "آمکس" صدا میزنند. این استادیوم در حال حاضر حدود ۳۱.۰۰۰ نفر گنجایش دارد.

از سرمربیان سابق این تیم می‌توان به برایان کلاف، لیام بردی، اسکار گارسیا و سامی هوپیا اشاره کرد. کریس هیوتون سرمربی فعلی این تیم است. رقیب اصلی این تیم با وجود کیلومتر ها اختلاف از آنها، کریستال پالاس است که بازی این دو تیم به دربی «M۲۳» معروف می باشد.

مدیر عامل این تیم «تونی بلوم» نام دارد. لباس اول آلبیونی ها راه راه عمودی به رنگ سفید و آبی است. آنها در فصل ۲۰۱۷/۱۸ لیگ برتر انگلیس رتبه پانزدهم را به خود اختصاص دادند. علیرضا جهانبخش اولین بازیکن ایرانی و رکورد دار قیمت نقل و انتقالات تاریخ این تیم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج