۷۵۳۴۲۶
۱۵ نظر
۵۰۰۸
۱۵ نظر
۵۰۰۸
پ

کاخ سفید: تلاش‌ برای فشار بر ایران ادامه دارد

معاون سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که تلاش‌های ایالات متحده برای افزایش فشارها بر ایران ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری تسنیم: معاون سخنگوی کاخ سفید می‌گوید رئیس جمهوری آمریکا «درباره خواسته‌هایش از ایران صریح است و آن شامل پایان بخشیدن به تلاش‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش و [همچنین] اقداماتش به عنوان بزرگترین دولت حامی ترور در جهان است.»

هوگان گیدلی، معاون سخنگوی کاخ سفید خطاب به خبرنگاران آمریکایی گفت که دونالد ترامپ «به خاطر تمامی این دلایل، درباره ایران سختگیر بوده است. وی از توافق [هسته‌ای] ایران خارج شد، که همانطوری که همگی مشاهده می‌کنیم، به طور واقعی مانع مسیر دستیابی ایران به بمب هسته‌ای نبود، و به جای آن مهیاکننده مسیر آن بود.»

معاون سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت که دونالد ترامپ «به دیگر شرکای و هم‌پیمانان ما برای یک حمله هدف‌گیری‌شده ضد سوریه پیوست، [دولتی] که یکی از هم‌پیمانان ایران نیز بود. ما تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دادیم، و برخی مشارکت‌هایمان را در تلاش برای افزایش فشار بر ایران، تقویت کردیم.»

گیدلی افزود که این روند «ادامه می‌یابد. اما همانگونه که [ترامپ] روز [دوشنبه] در کنفرانس مطبوعاتی دوجانبه [با نخست‌وزیر ایتالیا] گفت، وی خواهان دیدار است، وی خواهان رسیدن به یک راه‌حل است. و وقتی اطلاعیه‌ای در این زمینه داشته باشیم، ... [اطلاع‌رسانی می‌کنیم].»

این سخنان در شرایطی بیان می‌شود که ترامپ دوشنبه‌شب در یک نشست خبری با نخست‌وزیر ایتالیا در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا حاضر است با رئیس‌جمهور ایران گفت‌وگو کند گفت: «مطمئناً اگر ایرانی‌ها بخواهند با آنها دیدار می‌کنم، نمی‌دانم که آماده هستند یا نه».

رئیس‌جمهور آمریکا در این کنفرانس خبری درباره اینکه چه پیش‌شرط‌هایی برای گفت‌وگو با ایران دارد گفت که حاضر است «بدون پیش‌شرط» با ایران به گفت‌وگو بنشیند.

اما ساعتی بعد، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا پس از سخنرانی ترامپ برای ژست او برای گفت‌وگوی «بدون‌پیش‌شرط» با ایران شرط گذاشت. او در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی متوقف شدن برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را شرط توافق جدید با این کشور دانست.

در ادامه نیز یکی از سخنگوهای کاخ سفید عصر روز سه‌شنبه از این ژست ترامپ درباره مذاکره بدون پیش‌شرط عقب‌نشینی کرد.

«گارت مارکوئیس»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: «اگر حکومت ایران رفتارش را به‌نحوی که مشخص کرده‌ایم عوض کند، ایالات متحده آماده است برای برداشتن تحریم‌ها، برقراری روابط کامل دیپلماتیک و تجاری، دادن مجوز فناوری‌های پیشرفته به ایران و حمایت از پیوستن ایران به نظام اقتصاد بین‌الملل اقدام کند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحانی تا هست. دشمن مردم نمیخان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالی

    • عنقا

      ای همین جوری کهفشار اوردی ما درجنگل بودیم الانم که دیگه فشار اند رفشار بیاره روانه جنگل نکنید مارا شما اصلا میخوای ملت ایران بمیرن له بشن

    • دیدگاه

      من علاقه ای به سیاستها ندارم ولی این را می فهمم که این دولت آمریکا بود که از یک توافق جهانی خروج کرد و البته چندین قرارداد مهم دیگر لذا من دولت ایران را مقصر نمی دانم الان دولت آمریکا به یک معضل و مشکل جهانی تبدیل شده تهدید و ارعاب یک خطر مهم جهانی است خروج از قرارداد آب و هوا خروج از بسیار از قراردادهای دیگر اطاعت کورکورانه از اسرائیل به تمام قطعنامه هایی که به ضرر اسرائیل است بدون هیچ دیدگاهی منطقی بدون هیچ دیدگاه انسانی بدون هیچ دیدگاه حقوقی. اینها تمام ساختار دولت آمریکا است اینجا دولت ایران مقصر نیست اینجا دولت آمریکا مقصر است اقتصاد قوی تری دارد دلار در تمام دنیا سلطه دارد اینجا دولت ایران مقصر نیست اگر هم پای مذاکره برود نتیجه‌ای عایدش نمی شود فایده ای ندارد آخرش بازهم خروج از قرارداد توسط آمریکا صورت می‌ پذیرد آمریکا می‌خواهد تحقیر کند می‌خواهد نابود کند آمریکا می‌خواهد پاره پاره کند این سرانجام ندارد . من اینجا دولت خودم را مقصر نمیدانم من مجبورم پای دولت خودم بایستم حتی اگر هزار هزار عیب داخلی داشته باشد. چون آمریکا مقصر است . آمریکا اصالت بیشتری ندارد. انشاالله دیپلماسی جواب دهد انشاالله بتوانند با صحبت قضایا را حل و فصل کنند

    • سعید

      مذاکره با امریکا فایده نداره

    • جمشید

      اصلا فایده نداره اگر به مزاکره بره یعنی ایران تسلیم شده و درصورت ورود به مزاکره یعنی برجام فرجام شده وهیچ یک اروپایها بایران نخواهن بود وکلا به زرر کشور خواهد بود وهروقت که دلشان بخوادایران تحریم و خیمه شبازی میکنن وسلام

    • مسعود

      ایران 4 راه بیشتر نداد.

      1. تسلیم کامل در برابر تمام خواسته های آمریکا و این برای مردم که این همه سال تحت فشار بودند و هزینه فراوان برای اتمی و موشکی شده قابل قبول نیست.

      2. ایستادگی در برابر آمریکا تا شاید فرجی بشه که این هم با توجه به اقدامات خیره کننده اقتصادی آمریکا و رای دوباره ترامپ در دوره بعد ممکن نیست. کاسبان تحریم که منفعت عالی میبرند ولی پابرجا نیست و مردم به علت مشکلات فراوان اقتصادی و سیاسی شورش میکنند.

      3. ایران شروع به مقابله مثل در برابر آمریکا در زمینه هسته‌ای و بستن تنگه هرمز انجام بده که شخصا امکانش رو کم میدونم چون با این کار سریع به ایران حمله میشه و کار رو تمام میکنند و این یک بلوف بزرگ از ایرانه و امکان نداره.

      4 .ولی بهترین کار برای مردم ایران اینه که یک رفراندوم برای تمام مسایل و خواسته های ایران بزارند و مردم هرچه قبول کردن رو اجرا بکنند.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این ۱۰۰ میلیارد دلاری که تو مذاکرات قبلی گرفتیم چی شد و گرین کارت هایی که صادر شد برای کیا صادر شد واگر شعار مرگ بر این و بر اون می دیم چرا دقیقا آقازاده ها تو همون کشور ها زندگی می کنن امریکا فقط واسه ما اخه

    • واقعیت

      اتفاقا خیلی فایده داره.الان مگه مردم ما چ دلخوشی دارن همش گرانی بدبختی.روغ.اختلاس.نداری نداری نداری

    • فریبا

      ایشالله بزودی ترامپ دیوانه رو میکشن همه چی حل میشه....

    • بدون نام

      مذاکره با امریکا بدترین کاری است که می توان کرد. صد در صد شرایط از وضع قعلی بدتر می شود یعنی حتی امنیت کشور به وضوح به خطر می افتد. مطمئنا تمامی خواسته انان نداشتن سیستم دفاعی کشور و موشک های ایران است. شاید اگر این موشک ها نبود بدون نیاز به درخواست مذاکره، ایران را در چند روز براحتی بمباران می کردند.درست همان کاری که در زمان شروع جنگ به ظاهرا عراق و صدام کردند
      لطفا مسائل و مشکلات را عمیق نگاه کنیم. گول یک عده وطن فروش را برای مذاکره را نخوریم.
      باید دلسوزان واقعی ایران، فکر و راه حلی پیدا کنند

    • بدون نام

      مذاکره مستقیم با آمریکا بدون اروپای خائن تنها راه نجاته ما باید قدرتمند بشیم از همه لحاظ چون آنوقت می توانیم دماغ این زور گوها را به خاک بمالیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بااین مدیرانی که ما داریم هیچ موقع قدرتمند نمیشیم.مشکل اصلی ما روی کار آمدن مدیران نالایق است

    • بدون نام

      راهی جز مذاکره نیست ....

    • بدون نام

      مسئولان همین برنامه خبری هم از میان تمام حرفهای این بخش همینو مثلا انتخاب کردن !؟مثلا اون بخش اخراگر انتخاب میشدحداقل برای تب وتاب بازلر بهتر نبود!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج