۷۵۳۹۹۹
۳۰ نظر
۵۰۲۱
۳۰ نظر
۵۰۲۱
پ

روایتی از تجمع تهرانی‌ها در خیابان انقلاب

بعد از انتشار چند فیلم و عکس از آغاز تجمع اعتراضی در چهارراه ولی عصر به سرعت از خبرگزاری خارج شدم و با یک موتوری به محل قرار رسیدم. ترافیک چهارراه ولیعصر تا میدان فردوسی کشیده شده است.

خبرگزاری فارس: بعد از انتشار چند فیلم و عکس از آغاز تجمع اعتراضی در چهارراه ولی عصر به سرعت از خبرگزاری خارج شدم و با یک موتوری به محل قرار رسیدم. ترافیک چهارراه ولیعصر تا میدان فردوسی کشیده شده است.

اما روایت من از آنچه مشاهده کردم...

یکم. تا بین جمعیت رفتم از ظاهرم فهمیدند از آنها نیستم. پسرجوانی با خنده گفت: "قیافه شما که بیشتر به مامور می خوره". خلاصه اینکه از زاویه یک ادم تابلودار، صحنه را روایت می‌کنم.

دوم. بسیار شلوغ و فضا کاملاً ملتهب است. همه منتظر یک صدا هستند. هرکس گوشه‌ای مترصد صدای اول است. هرجا جمعیتی شکل می‌گیرد به سرعت توسط ناجا متفرق می شوند.

اما در برخی گوشه های خیابان انقلاب عده‌ای جمع شدند و منتظرند نیروی انتظامی فاصله بگیرد. جمع از حلقه های ۲۰ نفره فراتر نمی‌رود. البته از این ۲۰ نفره‌ها چندتائی قابل شمارش است.

سوم. عملکرد ناجا جالب بود. کلاً اجازه نمی دادند جمعیت شکل بگیرد. آرامش ناجا و گعده هایی که خودشان کنار پارک گرفته و خودمانی نشسته بودند پیام معناداری صادر می‌کرد.

با این حال بدون اشکال هم نبودند. سرباز محترمی که مردم را متفرق می‌کرد، با صدای بلند می گفت :"من که می دانم شما ها کی هستید، نمانید و رد شوید." همین حرفها نیز اطرافیان را تحریک می‌کرد که جواب دهند. مهم این صحنه نبود، داشتم فکر می‌کردم این مأمورین زحمت کش آموزش دیده اند؟

چهارم. شاید نپذیرید؛ ولی من تصویری که دیدم را ارائه می کنم. جای جای چهارراه ادم های میان سالی ایستاده و دست به سینه فقط تماشا می‌کنند. سن حدود ۵۰ تا ۶۰ سال.

تا جائی شلوغ می‌شود به سرعت بین انها می‌روند. سیگار به دست قدم می‌زنند و با تلفن همراه صحبت و از دور صحنه را رصد می‌کنند. از کنار هم که رد میشدند مختصر همکلام می شدند. قیافه شان نه به جوان هیجان زده می‌خورد و نه مردم معترض اقتصادی. والبته چهره تلخ شان آزار دهنده بود. ... بگذریم.

پنجم. دو تا خانم را دنبال کردم. هرجا ناجا غایب بود حاضر و جمعیت را دور خودشان جمع می کردند. ابتدا شروع کردند به طرح مشکلات اقتصادی؛ اینکه سفره مردم هر روز کوچکتر می‌شود.

دختر جوانتر می‌گفت من دانشجوی دانشگاه دولتی‌ام. اما بیکارم. خانم دیگری که بالای ۵۰ سال سن داشت با هیجان مردم را ترغیب می‌کرد که جمع شوند. فریاد می زد: شماها غیرت ندارید که ساکتید؟

۱۰ نفر که جمع شدند دختر شروع کرد به شعار دادن. شعار اول این بود: ایرانی می‌میرد، ذلت نمی پذیرد" همراهی مردم را که دید شعار دوم شد مرگ بر دیکتاتور و شعار سوم تندتر.

ششم. همین دختر جوان وقتی دید یک نفر آن سو تر در حال فیلمبرداری است از جمع خارج شد و اعتراض کرد: " چرا فیلم می‌گیرید؟ مردم عادی از صورت فیلم نمی‌گیرند. از کجا مامور شدی؟" دقتش به سبک فیلم برداری فرد جالب بود.

هفتم. به محض اینکه جمع محدودی شکل گرفت یک جوان امروزی با شلوار چسبان و تیشرت سفید و با طرح بزرگ کارتونی، کنار لیدر جمعیت رفت و گفت:

آخه این کارها برای چیست؟ یکی گفت شما ظاهرن درد دلار ۱۰ هزار تومانی را نکشیدی. مرد جواب داد: با این کارها درست میشه؟... یکی دیگه با تندی فریاد زد مجبور نیستی بایستی. رد شو و برو.

هشتم. عابران و راننده ها حوصله تماشا هم نداشتند. از غرولندشان می‌شد فهمید.

نهم. دست فروش ها بساط شان را جمع نکردند. ظاهرن هم خوب می فروشند. پسرک ۱۲ ساله دستفروش که حالا همه اجناسش را فروخته دنبال یک موتوری بود تا بی ترافیک فرار کند.

دهم. اما زمزمه زیر لب مردم هم شنیدی بود. غرغرشان خیلی هم آرام نبود. خانم جوان میگفت: اخه این چه وضعی است برامون ساختند؟ مرد دیگری تا به من رسید گفت: دیگه به اینجای مردم رسیده؛ اشاره اش به زیر گلو بود....

روایت من تا ساعت ۲۲ امشب ۱۱ مردادماه بود و فعلاً متفرق شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نیلوفر

      به تنها کاری که نمیخوری خبرنگاری برو کاری دیگرواسه خودت دست وپا کن مغرض پاچه خوار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نون به نرخ روز خور هستش

      • بدون نام

        این کارها فقط باعث میشه ترامپ لعنتی فکر کنه تحریمش نتیجه داده و بیشتر تحریممون میکنه و همه فشار هم روی دوش ما مردم می افته.بشینید یه گوشه ببینیم چه خاکی به سرمون میشه .

    • حسن

      زندگی در ایران زهر شده است،هر روز خبر بد اقتصادی وخبر بد سیاسی

    • حسین

      جیمز باند کی بودی توووو. بابا زرننننگ. خداوکیل خودت تجزیه و عحلیلت رو بخون خندت نمیگیره؟؟ اوکی بله همه موارد مشکوک رو شناسایی کردی و اونام دشمنان بودن.مردم که گلایه ای ندارن.خدارو شکر.خخخ.جمع کن کاسه کوزتو تحلیلللل گررر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از خبرگزاری فارس ....توقع حقیقت داری؟

    • بدون نام

      این حرفها یعنی چی .چرا رفتی مینشستی خونه پینوکیو نگاه میکردی

    • r.s

      روایت توهمی بود ، وقتی فیماش هست دیگه روایت بدرد نمیخوره

    • بدون نام

      اگر عراق به ایران حمله کرد و اون تعداد ایرانی کشته شدن فقط به خاطر این بود که کشور بهم ریخته بود،همه می دونیم که عراق از سالهای قبل از حمله با ایران مشکل داشت اما جرات نمی کرد نگاه چپ بکنه.حرف من اینه که به بد راضی باشیم و با دست خودمون بدتر رو رقم نزنیم.
      هر آشوبی اثر دومینویی خواهد داشت و تا سالها کشوری رو درگیر میکنه.

      پاسخ ها

      • ولایت

        شرمت میاد به اون چندتا ایرانی بگی شهید؟واقعا برای توی ایرانی متاسفم که این چندتا شهید برای تو به شهادت رسیدن....هرچی می‌کشیم از انتخاب بد شماها هست....

    • بدون نام

      چاپلوس تو بیخود کردی ...همه چیز رو خلاف واقعیت گفتی.

    • بدون نام

      مسخره

    • بدون نام

      چه روایات مسخره ای

    • بدون نام

      داستان تخیلی خوبی بودسرم کردی برترینها ولی این داستانها به دردعمت میخوره

    • بهراد

      دروغ که حُناق نیست برای شما پس بگویید

    • بدون نام

      گزارشت خیلی مسخره بود

    • بدون نام

      برو برا خودت داستان مي کيي

    • ایران

      آقای مامور گزارشت رو ناقص تموم کردی.......

    • بدون نام

      آره ، تو خوبی

    • بدون نام

      هم مردم خسته شدند و هم مسئولین کشور نمیدونن چه کنند فقط خدا کنه تصمیمات احمقانه ای از طرف هیچ کس گرفته نشود.

    • فرهاد

      دیکلمه خوبی بود

    • بدون نام

      تما مسولین کشور بدانند ,بلاخره مردم به حقشان میرسن

    • آه ازدست ادمای ..

      بااعتراض خیابانی فکرنکنم چیزی غیراز ناامنی مثل عراق و سوریه برامون بوجود بیاد
      دعا کنید بعضی از محتکران وسودجویان ارز وسکه آدم بشن وخون مردم رو نمکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اعتراض خیابانی فقط باعث میشه رسانه های غربی چندین برابر منعکسش کنند و ترامپ فکر کنه تحریمها داره نتیجه میده و فشار رو بر مردم بیشتر کنه.الان همه سایتهای غربی این اجتماعات چند صد نفری رو طوری منعکس کردند انگار دهها هزار نفر توش شرکت کردند! عکسهای قدیمی مربط به دی رو هم گذاشتند . بخصوص اون عکسی که چند نفر وسط خیابون داشتند همه چیز رو می شکستند!!!

    • بدون نام

      اره جون عمت فقط همین؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      این آقایونی که گفتند به بد راضی باشید که بدتر سرتون نیاد ، واقعا چرا باید زیر بار ظلم بریم من تمام سال هایی که ایران هستم تماما این ظلم رو در مورد خودم حس کردم من مدام در حال تلاش و دویدنم ولی یک عده بی دغدغه بدون زحمت به هر آنچه من می خوام می رسند، یک مقدار واقع بین باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا الان که ترامپ رو دیدی و مجاهدین خلق تا کاخ سفید رسیدند یادت افتاده به ظلم اعتراض کنی؟ خودتی!

      • بدون نام

        تو دی ماه هم به کاخ سفید رسیده بودند؟؟؟؟

    • ...

      اگه اون افراد میانسالی که گفتین واقعی بوده باشن، حواس معترضا خیلی باید به این افراد جمع باشه و هر حرفی نزنن

    • شیدا

      به نظرمن اینکه شما کاری کنی بری زندان که علاج کار نیست.فقط خودت اذیت شدی.خارجیا چطور اعتراض می کنند ؟یکی می گفت تو خارج مردم سیاسی نیستند.ولی چطوره که به کوچکترین عمل مسوولانشون اعتراض می کنند؟حالا ماهیچی نگفتیم حالا اینجوری.به نظرمن اینطوری نمیشه.البته من بچه کوچیک هم دارم فرصتی برای اینجور کارها هم ندارم که برم جلوی در خونه مسوولی بست بشینم تا رسیدگی کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج