۷۵۵۲۹۴
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

آقای روحانی! وقت تنگ است، جوابگو باشید

این روزها‌ در میانه بحران‌ اقتصادی و در شرایطی که کشور صحنه اعتراضات است خبر چندانی از حسن روحانی نیست. تنها یکی دو روز پیش عکسی از وی منتشر شد که گویا در جلسه شورای‌عالی اقتصادی است، خندان، در کنار دیگر مسوولان.

روزنامه جهان صنعت نوشت: این روزها‌ در میانه بحران‌ اقتصادی و در شرایطی که کشور صحنه اعتراضات است خبر چندانی از حسن روحانی نیست. تنها یکی دو روز پیش عکسی از وی منتشر شد که گویا در جلسه شورای‌عالی اقتصادی است، خندان، در کنار دیگر مسوولان.

عکسی که با خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی هم مواجه شد که این‌گونه از ته دل خندیدن، در این شرایط، چیزی نیست جز به ریشخند گرفتن یک وضعیت اجتماعی نابسامان. آخرین حضور جدی روحانی در عرصه عمومی در جلسه سفرای کشورهای خارجی بود، در جلسه‌ای که روی دیگر سکه روحانی نمایش داده شد؛ چهره‌ای که از موضعی اقتداری و کمابیش امنیتی ترامپ را تهدید کرد که با دم شیر بازی نکند.

آقای روحانی! وقت تنگ است، جوابگو باشید

خیلی‌ها بعد از آن جلسه گفتند این سخنان چه نسبتی با روحانی‌ای دارد که در این سال‌ها دیده بودیم. روحانی اما این روزها کمتر دیده می‌شود و کمتر سخن می‌گوید. خبر از تغییر کابینه است، برخی می‌گویند تغییر حداکثری، آن هم تنها یک سال پس از تشکیل آن. درباره این تغییرات هم چیزی نمی‌گوید.

روحانی گویا هنوز خطیر بودن شرایط را درک نکرده است، نمی‌داند چه بر سر اعتبار خود و حتی اصلاح‌طلبی می‌آید. اگر امروز اصلاح‌طلبان هم با فرسایش جدی سرمایه اجتماعی‌شان روبه‌رو شده‌اند، اگر کار به جایی رسیده است که دیگر سخت بتوانند مردم را به شرکت در انتخابات فراخوانند، دلیل را تا حدی باید در عملکرد روحانی جست و البته حمایت غیرانتقادی اصلاح‌طلبان از وی.

در تمام این سال‌ها معلوم نشد نسبت روحانی با اصلاح‌طلبان چیست. این آخرها گویا آنها هم از وی قطع امید کرده‌اند و البته در نتیجه این وضعیت، مردم از هر دو‌ آنها. روحانی در این شرایط باید صحبت کند، مستقیم و با صداقت بیشتر. حواله دادن تمام و کمال مشکلات به نیروهایی فراتر از دولت‌ و به قدرت‌هایی ناپاسخگو دیگر مجاب‌کننده نیست.

پس جایگاه قانونی یک رییس‌جمهور، به عنوان پاسدار قانون اساسی و حافظ منافع ملت چه می‌شود؟ باید یک دم از ارائه آمارهایی که دیگر همه می‌دانیم تا چه حد با وضعیت عینی مردم فاصله دارند دست بکشد و با صراحت بگوید که ایران را چه می‌شود؟

کمترین انتظاری که مردم- دست کم کسانی که در دو نوبت پای صندوق رفتند و به وعده‌ها دل‌خوش کردند- از رییس‌جمهور‌ به عنوان نفر اول اجرایی کشور دارند مگر این نیست که قدم پیش نهد و با مردم به زبان راستی سخن بگوید؟ وقت تنگ است آقای رییس‌جمهور، باید جوابگو باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      این همون روحانی بود که موقع انتخابات ول کن میکرفون نبود مردم یاتون باشه دیگه گول نخورین

    • بدون نام

      حسن وقتی میخنده چقدر بهش میاد خیلی ناز میشه

    • بدون نام

      دکترشکوری راد دریکی از سخنان تبلیغاتی خود عنوان نموده بود که دکتر روحانی اصلا اصلاح طلب نبوده ونیست وچون افکارش کمی به اصلاح طلبان نزدیک است بناچار باید از ایشون حمایت کنیم ورای بدهیم. با این سخن وی معلوم می شود روحانی یک ادم نفوذی بوده که توانست با زرنگی خاص ارای. اصلاح طلبان را به خود جلب کند،هرچندفرقی بین اصلاح طلب واصولگرا وجود ندارد...

    • بدون نام

      واي به حال اون مردم بدبختي كه باور كرده بودن ايشون اصلاح طلبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب گیریم اصلاح طلبه یعنی چی مگه اداره کننده کشور یاباید اصلاح طلب باشه یا اصول گرا باید مشکلات مردمو حل کنه

    • بدون نام

      ايشان بيايند ووفقط از يكي ازوعده هاشون كه عملي كردن حرف بزنن.فقط يكي

    • بام

      چرا اینقدر حرف ازرای میزنید حالا که دیگه رایش گرفته دیگه وقتی رسید سرپستش دیگه هیچ دیگه حیفه ادم مگه جواب میده اره هنوز خطر درک نکرده تورا به هر که میپرستی خبرنگار این هرچی نرخ ازاد باطلش کن اینجوری همه چی سربه فلک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من دیگه عمرن رای بدهم

    • ایرانی حقیر

      من تاآخر عمرم نه خودم رای میدم نه میزارم اطرافیام رای بدند.چقدر سنگ این حسن کلیدو به سینه میزدیم
      اینقدر که من به خاطر رای دادن به ایشون خجالت میکشم فکرنکنم خودش به خاطر این گندی که به مملکت زد خجالت بکشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج