۷۵۵۵۴۱
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

روانچی: عمان پیامی از آمریکا برای ما نداشت

مجید تخت‌روانچی معاون سیاسی دفتر رئيس جمهوری ایران می‌گوید در شرایط فعلی مذاکره با آمریکا «بی‌فایده» و «غیر منطقی» است.

خبرگزاری فارس: مجید تخت‌روانچی معاون سیاسی دفتر رئيس جمهوری ایران می‌گوید در شرایط فعلی مذاکره با آمریکا «بی‌فایده» و «غیر منطقی» است.

معاون پیشین اروپا و آمریکای وازرت امور خارجه همچنین به اخباری مربوط به پادرمیانی عمان برای مذاکره ایران با آمریکا واکنش نشان داد: «سفر آقای بن علوی وزیر خارجه عمان به تهران تحول جدیدی نیست که فکر کنیم حامل پیامی است و یا از اینجا بخواهد پیامی ببرد.

به‌ هر حال موضع ما روشن است و نیازی به این نیست که کسی بخواهد پیغام ببرد و پیغام بیاورد، ما از این که آقای علوی و بقیه مقامات عمان به ایران بیایند، استقبال می‌کنیم، کما این که ما هم آنجا می‌رویم، اما این که این موضوع به سفر وی به آمریکا وصل شود، من چنین فکر نمی‌کنم.»

مذاکره کننده سابق تیم هسته‌ای ایران همچنین در بخش دیگری از این گفتگو، ضمن «بی‌فایده» توصیف کردن مذاکره در شرایط کنونی با آمریکا گفت: «من فکر نمی‌کنم در آینده نزدیک چنین اتفاقی بیفتد، چرا که شرایطش مهیا نیست.

برای این که شخصیت آقای ترامپ بازاری است و تصور می‌کند می‌تواند با حمله کردن و تحت فشار گذاشتن طرف مقابل، ما را به انجام مذاکره متمایل سازد، این روش شاید برای دیگر کشورها جوابگو باشد، اما در مقابل ایران پاسخگو نیست. این شرایط اصلا عادی نیست که ما بخواهیم وارد مذاکره شویم.»

مجید تخت روانچی همچنین با «غیرمنطقی» خواندن مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی گفت: «اگر می‌خواهیم مذاکره نتیجه‌بخش باشد، نباید یک طرف مدام بگوید من طرف بزرگ‌تر هستم و تو کوچک‌تر، ‌باید برابر و و همراه با احترام باشد.

نباید به‌ گونه‌ای باشد که کسی احساس کند طرف مقابل دیکته می‌کند. ما هیچ‌کدام از این شروط را نمی‌بینیم، صریح بگویم که مذاکره در این شرایط عملاً فایده‌ای ندارد، بعضی‌ جاها حتی ممکن است مضر هم باشد بنابراین ما صحبت‌های آقای ترامپ را که اخیراً اعلام کرده است، نه‌ تنها جدی نمی‌گیریم بلکه آن را یک نوع تاکتیک می‌دانیم.»

پس از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام، حالا دونالد ترامپ از آمادگی کشورش برای انجام دور جدیدی از مذاکرات با ایران خبر می‌دهد. پشنهادی که ظاهرا چندان در تهران مورد استقبال قرار نگرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کویر

      ایشو










      ایشون واسه صرف چای ناب ایرانی زحمت کشیدن و اومدن ایران ،
      بهتره چای طبیعت رو به ایشون تعارف کنید ، هم رنگ و هم مزه بهتری داره !!!!!!!!!!

    • بدون نام

      پس اومده سلومی! همین دوگانگی ها باعث سلب اعتماد شده ...عمان خودش گفته:میانجگیری بین امریکا و ایران..

    • آرش

      وقتشه ما هم چایمونو عوض کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سیاست یعنی این که به مال و ثروت برسی و همه چیز را بزاری بری همه مسئولان میلیارد تومان...بیت و المال را به نفع خود تغییر دادن و حق کشی کردن و ملت را وادار به خودکشی..روحانی رییس همه است

    • سلام سانسورچی

      نامرده کسی که بخواد تحت هر شرایطی با امریکا مزاکره کنه .اگر از گرسنگی مردید هم نباید از اعتقاد و شعائر بگذرید .مرده و حرفش .هرگونه مزاکره با امریکا توسط مسئولین نشان دهنده صرفا حفظ قدرته نه چیز دیگری

    • بدون نام

      از رو نمیرید .هنوز دنبال کدخدا میگردید

    • بدون نام

      اين يعني كه داشت!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج