adexo3
۷۵۶۴۰۹
۳۴ نظر
۵۰۰۷
۳۴ نظر
۵۰۰۷
پ

آیا مردم ایران در شرف جنگ قرار دارند؟

جو روانی شکل گرفته از رسانه‌ها و مقامات آمریکا برای بازتاب تصویر دیگری از واقعیت باعث شده است وضعیت به گونه‌ای ملتهب و بغرنج برسد اما آیا شرایط بدتر از دوره پیش از برجام است؟

«نامه‌ نیوز» نوشت: «سوالی که بسیار پرسیده می‌شود و نگاه مردم را به خود جلب کرده، این است که وضعیت ما چقدر بغرنج است و آیا جنگی در راه است؟

موضوع اصلی این است که واقعیت با آن چه از تصویری که به مردم تابانده می‌شود، متفاوت است. مردم توانایی آن را ندارند که تمام واقعیت را ببینند و بدانند و آن چه را رسانه‌ها به آنها منعکس می‌کنند، می‌بینند و باور می‌کنند.

شرایط ما نسبت به دوره قبل از برجام خوب است. دلیل آن این است که اجماعی که در گذشته علیه ما وجود داشت در حال حاضر وجود ندارد و در کنار آن، نه تنها قدرت‌های بزرگ به جز آمریکا، به این موضوع بی‌تفاوت نیستند بلکه در کنار ایران ایستاده‌اند و تلاش می‌کنند آن چه حق ایران در رابطه با تعاملات اقتصادی با دنیا است، را بدهند.

اروپایی‌ها همزمان با شروع دور اول تحریم‌ها، سیاست‌های بازدارنده‌ای را علیه این تحریم‌ها اعمال کردند و به جز این که از لحاظ فنی این موضوع کارساز است از جنبه سیاسی و بین‌المللی می‌تواند تلاش آمریکای ترامپ برای انزوای ایران را خنثی کند. به جز اروپایی‌ها، دو کشور شریک سیاسی و اقتصادی ایران یعنی روسیه و چین نیز به تحریم‌های آمریکا واکنش نشان داده و از ایران حمایت کرده‌اند.

تفاوت دیگر دوره گذشته با حال حاضر حضور گروهی خاص بر راس قدرت آمریکاست که دیگر کشورها، آنها را هزینه‌زا، تندرو و خلاف نظم بین‌المللی قلمداد می‌کنند. شخصی چون اوباما توانست با قدرت نرم‌افزاری و جنبه اجماع‌کنندگی که برای آمریکا ایجاد کرد، تحریم‌های چندجانبه‌ای را علیه ایران شکل دهد و این باعث می‌شد کشورهای دیگر نیز از این روند حمایت کنند. اما ترامپ کسی است که دیگران نه تنها در مورد ایران با او تفاوت عقیده دارند بلکه در مسائل دوجانبه خود نیز با او به مشکلاتی برخورده‌اند.

این چند نکته را باید در نظر داشت:

۱- هیچکس از تحریم و محدودیت استقبال نمی‌کند. ایران نیز عقیده دارد هیچ‌وقت میز مذاکره را ترک نکرده و احترام و اعتماد را اصلی‌ترین ملزوم گفت‌وگو و تعامل می‌داند؛ عنصری که آمریکای ترامپ آن را از بین برده است. از این رو ایران در عین این که همکاری با دیگر بازیگران باقی مانده در برجام را برای خنثی کردن تحریم‌های یکجانبه آ‌مریکا موثر می‌داند از رفتن به سمت هزینه‌های اضافی خودداری می‌کند و برجام را هنوز بهترین مبنا برای ادامه گفت‌وگو می‌داند.

۲- در حال حاضر نگرانی از تحریم، مردم ایران را بیش از خود تحریم در شرایط فکری قرار داده است اما هر کسی باید با ترس‌هایش مقابله کند. بیشترین هزینه‌ها بیش از آن که از سوی آمریکا به ایران اعمال شود، از سوی بی‌تدبیری و نداشتن استراتژی مناسب برای مقابله با بحران است. از این رو بازی دقیق و حساب شده در داخل می‌تواند به راحتی فضای موجود را مدیریت کند.

۳- ایران در گذشته هم نشان داده است به علت ساختار منحصر بفرد سیاسی و اقتصادی آن و وابستگی کمتر آن به سیستم اقتصادی جهانی، در مقابل تحریم و محدودیت کمتر آسیب می‌بیند و تاب‌آوری آن بسیار زیادتر از آنی است که به راحتی درهم‌شکند. از این رو تصویرسازی درست و نشان دادن واقعیات می‌تواند به روند آرامش و ثبات بیشتر کمک کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هه!عمو خیلی وقته تو جنگیم!

    • دانیال

      مردم ایران؟؟؟

    • احمدحقی

      من که غلط بکنم جنگ کنم . اونایی که نعره میزنن تشریف میبرن میجنگن . در ضمن امرسکا و ترامپ عزیزتر از جونم یکاری کرده که دیگه اصلا جنگی نیاز نیست که .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی ها قصد جنگ ندارن ولی بمب ها رو سرشون فرود میاد خدا نکنه جنگی بشه که همه درگیر وکشته میشن مسئولین وفرزندانه دزدشون که دو تابعیتی هستن پولارو بر میدان ودر میرن این وسط ما هستیم که تا جان داریم برای حفط جان و مال وناموس وفرزندانمون باید باید باید بجنگیم چون چه بجنگیم وچه نجنگیم نابود میشویم پس بهتره از خودمون دفاع کنیم و امید به پیروزی داشته باشیم تا بلکه گروهی از ما زنده بمانیم چون جایی برای پناهندهگی نداریم مثل مردم سوریه لیبی میانمار و........

    • بدون نام

      ایرانی یه خصوصیت باحال داره وقتی که از شما ناامید شد عاشق ترامپ میشه حاضر جونشو بده ولی ب شما نفعی نرسه الان من در همین شرایطم و امیدوارم امریکا پیروز شه چون دیگی ک برای من نجوشه میخوام سر سگ توش بجوشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعاکه؟؟؟‌بتوهم میگندوطن پرست؟؟!!!

    • ایرانی.

      هرچه تومطلبته بجا.امااینکه گفتی مردم هرچه ازرسانه هامیبینن ومیشنون وباورمیکنن خنده دارترین جوک تاریخه.خخخ. گینیتس جون کجایی این رکوردوتوکتابت درج کنی؟.

    • بدون نام

      حالا که چی؟مثلا میخواین بگین همین که جنگ اتفاق نیفتاده خوشبختیم و بریم خدا رو شکر کنیم؟

    • بدون نام

      مردم ایران نه مسئولان ونکبت زادهاشون

    • بی نام

      ملت دیگه بهم رحم نمیکنن.تو این مملکت همه تشنه خون همدیگه ان.پدر به بچه خودش تجاوز میکنه.پسر خواهر و مادر خودشو میکشه.برادر به برادر رحم نمیکنه.غیرت و تعصب کیلو چنده بابا.اون مسولا وفرماندهای بی شعوری که حرف از جنگ میزنن فکر کردن چهل ساله پیشه که مردم با یه فتوا و کربلا کربلای اهنگران خر بشن برن بجنگن.ملت دنبلال راه فرار از این کشور میگردن.

    • بدون نام

      سوال بسیار جهت دار و غلط طرح شده است! هیچ کشوری با مردم کشور دیگر جنگ نمی کند. این نظام ها و دولتها هستند که به هم اعلان جنگ می کنند.

    • بدون نام

      اروپا و هند و چین یکصدم منفعتی که از رابطه با آمریکا دارن با ایران ندارن و شک نکنید بزودی قید همکاری با ایران رو میزنن کما اینکه همین الان هم خیلی از شرکتهای نفتی و خودرو ساری ایران رو ترک کردن. خواهش میکنم با این تحلیلهای آبکی و مسخره سر مردم رو شیره نمالید

    • بهزاد

      منه بدبختو بگو که دفترچه سربازیمو پست کردم
      خدا بخیر کنه
      :(

    • بدون نام

      حال میکنید خدای چه کشور متنوعی داریم هروز مشغولیت ذهنی داریم یا اقتصادی یا سیاسی حالا فکر کنین تو سوئیس بودیم نه تورمی نه گرونی نه جنگی همش شادی چقدر کسالت اور بود حالم بد شد.

    • ولایت

      جنگ جنگ تا پیروزی،اسلام پیروز است آمریکا نابود است،یاحسین...مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر ضد ولایت فقیه.....

      پاسخ ها

      • حسین

        جنسش چیه

    • س

      با این بیخیالی وخودخواهی ولج بازی مسئولین مملکت احتمالا شهریور ماه امسال مانند شهریور ۱۳۲۰ مردم ایران با قحطی دست به گریبان خواهند شد. مسئولین انگار در ورودی گوش و چشم خودشون روبستن وفقط حرف های قدیمی وزهوار دررفته خودشون رو تکرار میکنن.

    • بدون نام

      اگر جنگ نظامی بشه روی ما مردم حساب نکنید
      فراخوان بدید فرزندان خانواده و وابستگان مسئولین
      به ایران برگردند و از کشورشون دفاع کنن

      این این کشور اونا رو صاحب همه چیز کرد پول طلا منصب و...

      دیوانه نیستیم بریم جنگ که جیب اینها پر تر شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من کاری ندارم دیگران چکارکردند ومیکننداما ایران جان من است اگردشمن خارجی بخواهدبه ایران ما تجاوزکندباجان ودل درمقابل انها دفاع خواهیم کرد

    • بدون نام

      ما تحریم داخلی هستیم...مردم بیچاره...چقدر بدبخیتیم روز بروز بدبخت تر میشیم...

    • رفیعی

      میشه بفرمایین کجا وضعش خوبه من یه جا دیدم که میگفت بازاریاها از تحریم استقبال میکنن دیگه جنگ به چی میگن فعلا که هر کی داره با جیب مبارک خودش میجنگه

    • بدون نام

      سوختم بااین حرف

    • بدون نام

      ایران شده گل و بلبل برای دلالان و سرمایه داران دیگران هم برن بمیرن

    • بدون نام

      آقای حقی نه آمریکا توان مقابله با ایران رو داره نه ترامپش
      تا عنصرهای نامطلوبی مث شماها تو ایران هست ایران عزیز نیازی به ترامپ و دار و دسته اش نداره
      لااقل از خدا بترسید
      اگه خدا رو قبول دارین اینو هم قبول کن که فردای قیامت قبل از ترامپ و دار و دسته اش اول شماها باید جواب این وضع موجود رو بدید.

    • بدون نام

      کاربر 14:04متاسفم برات با این طرز تفکرت
      اینجوری از دین و ایمان و کشورت دفاع میکنی؟ یعنی اگه خدا نخواد که تو در این دنیا چیزی داشته باشی توام در مقابل باید شمشیر به طرف خدا بکشی؟ اینه عدالت تو؟

    • رامین

      خخخخخخخخخخ......حالا با کی باید بجنگیم منظورتون بیگانه هستش درسته.... جنگ نظامی..... یا اقتصادی.....

    • بدون نام

      عزیزم من همون کاربر 14 04 هستم داداش گلم من الان یه اغتشاشگر محسوب میشم و کمترین حق اعتراض برام دیده نمیشه ب لطف تندروی های امثال شما من در وطنم یک متر زمینم ندارم از چی دفاع کنم چرا باید جونمو بدم بخاطر پول شما و املاک شما وقتی ادم راه ب کسی و چیزی نداره مطمعن باش میگه گور بابای وطن من دارم زنده ب گور میشم حتی اگه شما اقلیت زورگو هم جای من باشین عاشق ترامپ میشین شاید بتونین راحت تر زندگی کنید

      پاسخ ها

      • بردیا

        پرچم بالاست داداش ،باهات موافقم

      • بردیا

        در ضمن من جواب همین کاربری که به شما مزخرف گفت رو دادم ، اما از بخت بد اقای سانسورچی نسخشو پیچید
        اینان حکایت کبک هستن که سرسون زیر برف...

    • بدون نام

      در ضمن من شمشیر ب سمت خدا نکشیدم امریکا تا الان نشون داده که ب خدا بیشتر اهمیت میده تا شما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خجالت بکش !!!!

    • بدون نام

      جنگ بشه و ایران و تیکه پاره هم بکنن ، یا جنگ نشه ایران و تحریم بکنن و مردم از گرسنگی بمیرن ، یا تظاهرات بشه همه جون هم بیوفتند ما اینجا از جامون تکون نمیخوریم .
      از تبریز :)

    • قلی

      کانادا منتظر ماست بیا تا برویم....دلار و سکه مهیاست بیا تا برویم...محمود خاوری تنهاست بیا تا برویم....(زبانحال مسئولین عزیز)

    • بدون نام

      ایران و مردم ایران جنگ طلب نیستند اما هر کس بخواهد به ایران چپ نکاه کند کورش می کنند ..مرگ بر آمریکا ...مرگ بر منافقین ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج