جاباما
۷۵۶۳۸۴
۴ نظر
۵۰۷۲
۴ نظر
۵۰۷۲
پ

۷ برند بزرگی که حاضر به ساخت شاسی بلند نشده‌اند

کدام شرکت‌ها از نظر تولید نکردن شاسی‌بلند و نداشتن این کلاس خودرویی در خط تولیدشان در امان خواهند ماند؟ شاید هیچ شرکتی حتی شرکتی مانند استون مارتین که به تولید خودرو‌های اسپرت کوپه و سدان لوکس و پرسرعت معروف است نیز نتوانند در مقابل این تب بازار مقاومت کرده و درنهایت از روی ناچاری دست به تولید مدل شاسی‌بلند بزنند.

وبسایت چرخان: در قرن بیست و یکم و به‌خصوص سال‌های اخیر، نادیده گرفتن اشتیاق مردم دنیا برای خرید خودروهای شاسی‌بلند و کراس اوور، کاری واقعا دور از انتظار خواهد بود. برندهای شناخته‌شده و بزرگی مانند پورشه و آلفا رومئو ازجمله شرکت‌هایی هستند که تا ۳۰ سال پیش هرگز طرح و برنامه‌ای برای تولید خودروهای شاسی‌بلند نداشته و فکر می‌کردند که می‌توانند با تولیدات اسپورت و لوکس خود به رقابت با شرکت‌های دیگر بپردازند.

اما در حال حاضر قضیه فرق کرده و تمامی شرکت‌های مطرح دنیا به‌جز تعداد اندکی از آن‌ها که هنوز دست به تولید این کلاس خودرویی نزده‌اند، تب‌وتاب بازار را دریافته و شاسی‌بلندهای خود را ازنظر کمی و کیفی ارتقا می‌دهند.

بنتلی

۷ برند بزرگی که حاضر به ساخت شاسی بلند نشده‌اند

هم اکنون شرکت بنتلی مدل بنتایگا، رولزرویس مدل کالینان و حتی لامبورگینی نیز مدل اوروس شاسی‌بلند خود را دارند. پورشه نیز در حال کاربر روی یک کراس اوور برقی بوده تا بتواند خط تولید خود را ازنظر کمی افزایش دهد و از رقابت عقب نماند. کراس اووری که می‌تواند رقیب خوبی برای تسلا مدل X شاسی‌بلند باشد.

فراری

۷ برند بزرگی که حاضر به ساخت شاسی بلند نشده‌اند

در حال حاضر یکی از شرکت‌های بسیار برجسته اسپرت ساز ایتالیایی که همان فراری خوش‌نام باشد، مقاومت زیادی برای ادامه مسیر خودش بر طبق رسالت انزو فراری مؤسس این شرکت داشته و هنوز دست به تولید هیچ شاسی‌بلند یا کراس اووری نزده است. کلاس خودرویی که می‌تواند از نظر بازارپسندی و کسب سود بیشتر، به فراری بسیار کمک کند.

استون مارتین

۷ برند بزرگی که حاضر به ساخت شاسی بلند نشده‌اند

اما کدام شرکت‌ها ازنظر تولید نکردن شاسی‌بلند و نداشتن این کلاس خودرویی در خط تولیدشان در امان خواهند ماند؟ شاید هیچ شرکتی حتی شرکتی مانند استون مارتین که به تولید خودروهای اسپورت کوپه و سدان لوکس و پرسرعت معروف است نیز نتوانند در مقابل این تب بازار مقاومت کرده و درنهایت از روی ناچاری دست به تولید مدل شاسی‌بلند بزنند.

۷ برند بزرگی که حاضر به ساخت شاسی بلند نشده‌اند

لوتوس

۷ برند بزرگی که حاضر به ساخت شاسی بلند نشده‌اند

برند لوتوس بریتانیایی نیز ازجمله شرکت‌هایی است که تاکنون شاسی‌بلندی نساخته است. برندی که به ساخت خودروهای سبک و کوچک پرسرعتی مانند لوتوس ۷، الیزه و اوورا معروف است؛ اما ازآنجایی‌که شرکت جیلی چین مالک لوتوس بوده و از طرفی شرکت ولوو سوئد را نیز به نام خود خریداری کرده است، پس احتمال خیلی زیادی وجود دارد که لوتوس تا سال ۲۰۲۱ در سایه مدیریت جیلی و به‌منظور کسب سود بیشتر دست به تولید شاسی‌بلند بزند. شاسی‌بلندی که می‌تواند از پلتفرم شاسی‌بلند محبوب ولوو نیز استفاده کند.

جنسیس

۷ برند بزرگی که حاضر به ساخت شاسی بلند نشده‌اند

برند دیگری که هنوز دست به تولید هیچ شاسی‌بلندی نزده است، برند لوکس زیرمجموعه هیوندای، جنسیس است. شرکتی که اگر قرار باشد دست به تولید این کلاس خودرویی بزند، باید یکی از بهترین و البته لوکس‌ترین‌های جهان را بانام پرآوازه خود به تولید رساند.

کرایسلر

۷ برند بزرگی که حاضر به ساخت شاسی بلند نشده‌اند

کرایسلر آمریکایی یکی از برندهایی است که تضمین داده به دلیل برنامه‌های تولید شرکت FCA(فیات-کرایسلر) دست به تولید هیچ‌گونه شاسی‌بلندی نخواهد زد. برندهای زیرمجموعه گروه خودروسازی فیات کرایسلر یعنی دوج، جیپ، فیات، آلفا رومئو و مازراتی ازجمله شرکت‌هایی هستند که در خط تولید خود کلاس شاسی‌بلند را داشته و تنها غایب این گروه خودروسازی در این سگمنت شرکت کرایسلر است. غیبتی که بدون شک به ضرر این شرکت تمام خواهد شد.

مک لارن

۷ برند بزرگی که حاضر به ساخت شاسی بلند نشده‌اند

همچنین مک لارن بریتانیایی نیز از برندهایی است که تاکنون تمایلی به تولید کلاس شاسی‌بلند و کراس اوور از خود نشان نداده است. برندی که قصد دارد بیشتر تمرکز خود را روی خودروهای اسپورت پرقدرت و ابر خودروهای سریعی بپردازد که کمتر شرکتی توان رقابت با خودروهای آن را داشته باشد. این برند باوجود خودروهایی مانند ۷۲۰S و مدل سنا، واقعاً شاید نیازی به تولید شاسی‌بلند نیز نداشته باشد.

۷ برند بزرگی که حاضر به ساخت شاسی بلند نشده‌اند

اسمارت

۷ برند بزرگی که حاضر به ساخت شاسی بلند نشده‌اند

خودروساز درون‌شهری اسمارت نیز که تحت مدیریت مرسدس بنز آلمان قرار دارد، ایده‌ای برای تولید شاسی‌بلند نداشته و به نظر می‌آید که تمایلی نیز برای این کار به سبب رسالت شرکت خودش نداشته باشد.

بوگاتی

۷ برند بزرگی که حاضر به ساخت شاسی بلند نشده‌اند

آخرین برند از این ۷ شرکت اصلی که هنوز حاضر به تولید شاسی‌بلند نشده‌اند، شرکت نام‌آشنای بوگاتی است. برندی که آخرین تولید آن یعنی مدل شیرون، توانسته ترکیبی از نهایت سرعت و آخرین حد لوکس بودن را در کنار یکدیگر عرضه کرده و خود را به رخ تمامی شرکت‌های بزرگ دنیا بکشاند. البته این برند قرار بود مدلی بانام Galibier سدان را به تولید برساند که پروژه آن متوقف شد. در حال حاضر نیز، بوگاتی مشغول کاربر روی آخرین نسخه ابر خودروی خود بانام Divo است.

به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ فولکس‌واگن، بوگاتی ازجمله برندهایی است که تاکنون استفاده‌های زیادی از مزایای فولکس‌واگن آلمان برده است. پس ایده ساخت یک شاسی‌بلند فوق لوکس و البته فوق‌سریع بوگاتی که می‌تواند عصاره‌ای از آئودی Q۷، پورشه کاین، بنتلی بنتایگا و شیرون باشد، یکی از بهترین و درعین‌حال جذاب‌ترین ایده‌ای است که نمی‌توان در آن شکستی را برای گروه خودروسازی فولکس‌واگن متصور شد.

۷ برند بزرگی که حاضر به ساخت شاسی بلند نشده‌اند

برندهای دیگری مانند کونگزیگ و پاگانی نیز تمایلی به تولید این سگمنت خودرویی از خود نشان نداده‌اند. البته وسعت فروش این شرکت‌ها، مانند شرکت‌های قبلی آن‌قدرها هم وسیع نبوده و با ساخت خودروهای پرقدرت و اسپورت مانند رگرا و آگرا، می‌توانند نقش خود را بدون شاسی‌بلند نیز در صنعت خودروسازی ایفا کنند.

۷ برند بزرگی که حاضر به ساخت شاسی بلند نشده‌اند

البته باید گفت که از بین این ۷ برند بزرگ، درنهایت یک یا دو برند هستند که تا چند سال آینده دست به تولید مدل شاسی‌بلند یا کراس اوور خواهند زد.زیرا این شرکت‌ها در کنار رسالت‌ها و ایده‌های خود، نیاز به کسب سود بیشتری نیز داشته و تولید مدل‌های شاسی‌بلند می‌تواند در کسب این سود بیشتر، کمک شایانی به آن‌ها نماید.
کدام برند زودتر از بقیه، تابوی شاسی‌بلند را خواهد شکست؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پیکان وپراید هم مقاومت کردند و شاسی بلند تولید نکردند

      پاسخ ها

      • شهره

        وای چقدر بامزه گفتین ،کلی خندیدم.

    • بدون نام

      شاسی بلند از ۲۰۲۰. جای سدان را ب عنوان ماشین معمول جاده میگیره

    • body

      توی مطلبتون بعضی از عکس ها با نام شرکت همخوانی نداشت .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج