۷۵۷۵۰۸
۶۹ نظر
۵۰۰۵
۶۹ نظر
۵۰۰۵
پ

حمله شدیدالحن نماینده مجلس به احمدی نژاد

روزنامه ابتکار در سرمقاله خود به قلم محمدعلی وکیلی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی نوشت: «اگر به خاطر میزان تقصیر در وضع موجود روحانی باید استعفا دهد، احمدی‌نژاد باید به‌ عنوان عامل اصلی فریزشدن مناسبات خارجی، بهم‌ریزی ساختارها، فروپاشی اخلاق، نابودی نسل دهه شصت، نهادینه‌سازی دروغ در اداره کشور، به باد دادن صدها میلیارد دلار، به وجود آوردن بحران ۸۸ و ایجاد شکاف عمیق میان حاکمیت و مردم و نخبگان، باید اعدام می‌شد!»

روزنامه ابتکار در سرمقاله خود به قلم محمدعلی وکیلی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی نوشت: «پنجشنبه گذشته، محمود احمدی‌نژاد با انتشار کلیپی، از حسن روحانی خواست به عنوان مقصر وضعِ موجود از ریاست دولت کنار برود. او اقتصاد را در آستانه فروپاشیِ کامل و اعتماد عمومی را نزدیک به صفر توصیف کرد.

به نظرم چند نکته باید به این افاضات اضافه کرد:

۱- روحانی قطعاً هم در به‌ وجود آمدنِ وضعِ موجود و هم در عدمِ برون رفت از این وضع مقصر است اما سهمش در این دو تقصیر، به یک اندازه نیست. یعنی او در پیش آمدنِ وضعِ فعلی کمتر از ۱۰ درصد نقش داشته است. این در حالی است که در عدمِ برون رفت از این وضع بیش از پنجاه درصد مقصر است! لذا حتماً بخشی از مسئولیتِ وضعِ کنونی، بر عهده او است.

۲- پانزده سال پیش، وضعِ سیاست خارجی ما تا حدی مشابه شرایط کنونی بود. ما بسیاری از پروتکل‌های بین‌المللی مربوط به هسته‌ای را پذیرفتیم، بازرسان آژانس را به ایران راه دادیم و نهایت همکاری را با آنها داشتیم. دست آخر اما، آمریکای جورج بوش تمام قد مقابل ما ایستاد و به اصطلاح ما را «محور شرارت» خواند.

در همان میان اما، اروپا ساز دیگری زد. بسیاری از مسئولان دول اروپایی حملات رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران را محکوم کردند. لذا حملات و اقدامات آمریکا علیه ایران نتوانست اجماع جهانی را برانگیزد لذا به‌ رغم این که شمشیر بوش از رو بسته شده بود اما چندان که او می‌خواست نمی‌بُرید!

۳- سدِ «اجماع‌ناپذیری» اما با روی کار آمدنِ محمود احمدی‌نژاد شکسته شد. مواضع او، جهان را علیه ایران بسیج کرد. ما را به ذیل فصل هفت شورای امنیت بردند و سخت‌ترین قطع‌نامه‌ها علیه ما صادر شد. هنوز ما از آثار آن فشارها نتوانستیم رها شویم.

در آن دوران به اقتصاد ایران آسیب‌هایی وارد شد که هنوز از آن رنج می‌بریم. هر چند باز هم تاکید می‌کنم دولت روحانی این فرصت را داشت و دارد که خیلی از آن آسیب‌ها را جبران کند اما عنایتی نمی‌کند و کرامتی به‌ خرج نمی‌دهد!

۴- پوپولیسم، همان که به‌جانِ ما افتاده و هم حکومت را از کارکرد انداخته و هم زهوارِ اخلاقِ جمعیِ ما را کشانده، میراثِ خودِ محمود احمدی‌نژاد است. او ابتدا بنای این بی‌رسمی و بی‌قائدگی را نهاد. جالب است که اوجِ این تخمِ لق در استیضاحِ وزیرِ کارش گذاشته شد و در این دوران هم هرگاه وزیرِ کارِ روحانی به مجلس می‌آید یادِ احمدی‌نژاد زنده می‌شود! انگار قصه این وزارت با او پیوند خورده است!

میراثِ امروزِ او، یعنی پوپولیسم، چندان است که از دیگر دست‌پختِ او، یعنی تحریم، مخاطرات بیشتری دارد. تحولات ایران به گونه‌ای پیش می‌رود که شوربختانه پوپولیسم هر روز قوت بیشتری می‌گیرد. حواشی جلسه استیضاح ربیعی خود شاهدی بر این مدعاست. این که نام فرزند دکتر پزشکیان در انظار میلیون‌ها نفر بیان شود و از کارمندیِ او، برغم شایستگی‌هایش، روایتِ «رانت‌گونه» شود، خودنمونه کوچکی از رفتار پوپولیستیِ اخلاق‌ستیز و عوام‌پسند است.

با این که در روز استیضاح بنده تمام سعی خود را برای انصراف پزشکیان از حضور پشت تریبون به کار بستم و با برخی از همکارانِ امیدی جر و بحث بسیار داشتم و معتقد بودم سرمایه‏‌ای چون پزشکیان را نباید به به‌ پای ربیعی هزینه کرد اما کار آقای پورابراهیمی را نمی‌پسندم؛ چرا که پزشکیان می‏‌توانست همچون بسیاری از پزشکان در ماه صدها میلیون تومان درآمد داشته باشد و نیازی به حضور دخترش در یک شرکت دولتی نباشد.

با این حال او ترجیح می‌دهد معاینات و بسیاری از عمل‌هایش مجانی باشد و البته دخترش هم کارمند باشد. حمایتش از ربیعی از نظر بنده صحیح نبود اما نام بردن از دخترش به ناحق تداعی کننده اقدام احمدی نژاد در نشان دادن عکس خانم رهنورد بود؛ اقدامی که پایه ویرانی و فروپاشی اخلاق شد.

۵- اگر به خاطر میزان تقصیر در وضع موجود روحانی باید استعفا دهد، احمدی‌نژاد باید به‌ عنوان عامل اصلی فریزشدن مناسبات خارجی، بهم‌ریزی ساختارها، فروپاشی اخلاق، نابودی نسل دهه شصت، نهادینه‌سازی دروغ در اداره کشور، به باد دادن صدها میلیارد دلار، به وجود آوردن بحران ۸۸ و ایجاد شکاف عمیق میان حاکمیت و مردم و نخبگان، باید اعدام می‌شد! اکنون نیز آزادی عملِ او برغم این سیاهه‌ عملکرد و درحبس و حصر ماندنِ بزرگان این نظام، خود مهم‌ترین دلیل بر بی‌اعتمادیِ روزافزونِ مردم شده است.

وقتی احمدی‌نژاد را در حالی می‌بینم که از مشکلات کنونی می‌گوید و برای مردم دل می‌سوزاند، به‌ ناگاه یاد این مصراع می‌افتم:

«ﺧﻮﺩ ﻣﯽﮐﺸﯽ ﺍﯼ ﺣﺎﻓﻆ، ﺧﻮﺩ ﺗﻌﺰﯾﻪ ﻣﯽﺩﺍﺭﯼ.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زنده باد احمدی نژاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت بر احمدی‌نژاد

      • بدون نام

        در دما در این مملکت جهل و افراطی گری است

      • بی نشان

        احمدی نزاد هرچی هرچی هرچی که بود اما یک تار موش به صدتا مثل تو میارزه.اینو مطمئن باش

      • آرش

        کل موهاش که ماشاالله هم زیاده به اندازه آب بینی

      • بدون نام

        آقای وکیلی شما دوغت بنوش ، ربیعی بنده خدا رو چون .... عوضش کردین ریس مجلس هم تو این کار مقصر بود عدالت رفتار نداشت در بین استیضاح

      • بدون نام

        لعنت به تو

    • حرف حق

      اقای وکیلی مواظب حرف زدنت باش.اگر الان احمدی نژاد سر کار بود برات اجازه نمیداد اختلاس کنی حقوق نجومی بگیری حق ماموریت الکی بگیری.

      پاسخ ها

      • کاکایی

        کار به کار سیاسیون ندارم ..نه از روحانی خوشم میآید...ونه از احمدی نژاد خوشم میآید ونه به ایشان رای دادم.. وهمه میدانیم احمدی نژاد غرض ورزی روی کار آمد نه با لیاقت...چون گمنام بود وعددی نبود..ولی خودش را گم کرد ادعاهایی داشت...وآن شد که درعهد نکبتش ببار آمد..نه سیاست خارجی ونه درونی داشتیم وکراهت ایران بیش از حد شد در جهان...هارت وپورت.

      • آه ازدست ادمای ..

        یک مرگ موشی بدید به این احمدی‌نژاد بمیره از دستش خلاص بشیم

    • بدون نام

      چه نماینده پولی دروغگوی....؟

    • امین نیکخواه

      شماها اگه میخاستین واسه مردم کاری انجام بدین دیگه نیازی نبود آقای دکتر پیام بدن،
      حیف ده لیتر بنزین که بریزن رو شماها اتیشتون بزنن
      خسته شدیم

    • بدون نام

      کلا همتون برید نشون دادید هیچ کدوم بلد نیستید کشوری رو که روی نفت و معدن و .... خوابید اداره کنید. مردم در فقر و بدبختی هستند.

    • شهرام

      همه تون از دم مقصرین . اگه دنبال خاطی بگردین به یک طومار یک میلیون نفری میرسین . لطفا جوسازی نکنین . احمدی نژاد بد بود . باشه قبول . شما ها چرا خوب نیستین . اون خراب کرد . شماها درست کنین . نه با حرف . با عمل . بیشتر اقوام نزدیک همین دولت یا زندانن یا با قید وثیغه بیرونن . لطفا همه قصور رو بگردن احمدی نژاد نندازین . اصلا مگه داشتیم و داریم که توی تاریخ این مملکت کسی راس کاری باشه و به اقوامش رانت نده . شعار بسه دیگه . مردم دارن همدیگرو میخورن . بجای لات و آلات و شعار چاره ای کنین .

    • بدون نام

      آقای وکیلی میلیون ها اختلاس ودزدی از ملت را توضیح دهید روحانی برای شما نان آورد راه دزدیدن وغارت از بیت المال نشان داد. ملت یک صدا میگویند. زنده باد احمدی نژاد ....مرد حق که حقیف می گوید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک، لایک، لایک

    • رضا محمدی

      هیچ مردی مثل احمدی نژاد نمیشه..واقعن خوب بود...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زرشک!!!

      • بدون نام

        به رضا محمدی :
        لایک، لایک، لایک، دمت گرم

    • بدون نام

      فکر کردی ملت اینقدر دیگه خرند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا همه افتادن به جون هم!!؟؟

    • بدون نام

      حالا مشکلات مردم را رها کردید و به جان هم افتادید اگه راست می گید درعمل ثابت کنید و هی بیانیه ندهید مردم را دریابید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت درعمل باید نشون بدن به فکر مردمند راستی چه جالبه نمایندگان تهران حتی یک نفرشون سوال از رئیس جمهور رو امضا نکردند چقدر نجابت دارند بنده های خدا حسن جونشون رو خیلی دوست دارن تا یکی بهش حرف بزنه آتیش میگرن خجالت نمی کشن لاقل یک کلام از درد مردم بگید بفهمیم زنده ایدجناحتون بره جهنم

    • بدون نام

      این هم خورده آخر بعد 7 سال احمدی نژاد چرا

    • بدون نام

      درود بر احمدی نژاد کجای بیا به فریادمان برس به داد این ملت مردم طرفدار تو هستن همه به جز گروهی از مسولان که سوزوندیشون نذاشتی بخورن درستی و گرنه ملت همه طرفدار احمدی نژاد هستن تو راهپیمای وقتی احمدی نژاد میاد همه مردم استقبالش میرن و دیدنش چون دوسشدارن ملت با احمدی نژاد هست بدونین و شعار ندین الکی بعضیا که سوز دارن

    • مجىد

      ... چاپلوس

    • بدون نام

      همه ی شماهایی که هنوز سنگ موجودی به نام "ا ح م د ی ن ژ ا د " رو به سینه میزنین گیر همون پوپولیسم مرادتون هستین اگه سوادش رو ندارین برید تحقیق کنید ،آفت همه قرون و اعصار ایران پس از قاجار ،کسی نیست جز ا ح م د ی ن ژ ا د

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفت امروز کسایی هستن که فک میکنن سواد دارن ولی اندازه بز نمیفهمن

    • بدون نام

      باز ضعف خودشون را گردن احمدی نژاد انداختند.

    • م

      بند چهار وپنج را همه یا حداقل خوم نمیدانستم ،فقط بلد نبودیم لغات را کنار هم بگذاریم و اکثریت مردم از سال ۸۴ تا ۹۲ فقط با شعارهای محمود زندگی و البته دوبار خود من رای دادم اما بعد خانه نشینی او متوجه شدم....ای کاش همان شبی که عکس همسر موسوی را نشان داد یک نفر از تربیون باز تذکر اخلاقی میدادند!!!! نکته: تمام مشکلات وحکایات این متن خبر از بسته بودن کامل رسانه و نبود حتی یک روزنامه بدون جناح میدهد که اگر بود شاید متوجه میشدیم که مموتی داره اینجا شعار میده و جواب را با سئوال میدهد ، در حالیکه شورای امنیت قطعنامه صادر ومردم بی خبر بودن! حالا تا کی لجبازی و تلافی استیضاح در مجلس و دو دستگی مردم ..ادامه دارد ؟مشخص نیست .همه خود راحق و دیگری را ناحق؟

    • بدون نام

      درود واقعا عالی بود به حق بیانات بسیار عالی بود

    • عجب

      دکتراحمدی نزادبه گفته خودش شکم اقتصاد ایران راجراحی وپاره کرد وبه حال خودش رها کردورفت

    • بدون نام

      ...درود بر احمدی نژاد عزیز

    • بدون نام

      احمدی نژاد مساوی است با دروغگو یی

    • بدون نام

      فساد و اختلاس از زمان احمدی نژاد شروع شد..‌‌اختلاس ۳هزار میلیاردی ، اختلاس رحیمی ، مشایی، بقایی، محصولی ......

      پاسخ ها

      • ش.ا

        منشا تمام بدبختی ها از زمان احمدی نزاد شروع شد.. عوام فربب خوردن وبیچاره شدیم..لعنت خدا بر احمدی نزاد ملعون

    • بدون نام

      همتون بی کفایت هستین.کشورهایی هستن که نه نفت دارن و نه گاز اما درآمدشون چند صد برابر ما هست.

    • بدون نام

      درود بر دکتر احمدی نژاد کور بشه چشم دشمنات که با حرف زدنت مخافات میشاشن بخودشون

    • انصاف

      وقتی می بینی با این همه افتضاح که احمدی نژاد به بار آورد هنوز کسانی هستند که از او حمایت و از او با الفاظ قهرمانانه یاد می کنند، در اصول اخلاق و انسانیت و معیارهای خوب و بد دچار تردید می شوم ، آیا واقعاً احمدی‌نژاد قهرمان بود ؟ پس بقیه قهرمانان و سرآمدان جامعه بشری خاین بودن! پناه می برم به خدا از اینکه روز روشن را شب جلوه دهند.....

    • بدون نام

      احمدی نژاد و کاری که با ایران کرد اثراتش تا۵۰ سال دیگه هم با ما و کشور ماست و برون رفت کشور از منجلاب احمدی نژاد کار آسانی نیست. لطفا کسایی که نظر می دن یه کم بدون غرض تامل و تفکر کنند.

    • بدون نام

      درود بر احمدی نژاد.

    • ئاراس

      اینکه با وجود این همه بلایا که محمودچاخان بر سر این مملکت آورد،باز هم کسانی هستند که از این موجود لعین دفاع می کنند ، به خدا باید خون گریست.
      در زبان کوردی ضرب المثلی داریم که میگه:
      سنگی که بوسیله نادان در چاهی انداخته شده باشد
      بوسیله صدها آدم دانا جابجا بشو نخواهد بود.
      حال با وجود این طرفداران سینه چاک
      مثل مشهور مصداق دارد که درخواست پناهندگی ....

    • بدون نام

      احمدی نژادخراب گردچراشماخرابترکردیدتازمانی که. پست بگبرهاوباصطلاح مسولین ارشد ازسوال وجواب معاف. وماشخص پرستیم ایران ابادنخواهدشدمتاسفانه. اکثرماانقدرکه ازاشخاص می نرسیم ازخدانمی ترسیم. بس کنیدپاچه خواری هایتان را

    • بدون نام

      اونی که رای به امثال تو داده تا وارد مجلس شی اگه میدونست قرار نماینده دولت باش و برا اونا احتمالا الان داره می زنه تو سر خودش

    • mt

      نه شما مجلسی ها که خیلی کار میکنید همه بد بختی کشور زیر سر شماها در مجلس برجام تو 20دقیقه تصویب میشه خدا لعنت کنه کسایی رو که به شما رای میدم میفرستن تو مجلس

    • دانشجوی دکتری داتشگاه تهران، دهه شصتی

      جناب وکیلی، در حدی نیستی که در باره دکتر احمدی نژاد که درقلب مردم جای دارد نظر بدهید. تو و امثال تو در قلب مردم محبوبیتی ندارید. شماها منتصبان لیستی هستید. به زودی دوره تون به پایان خواهد رسید. مردم ایران هشت سال دیدند که هیچ ابی از شماها گرم نمیشه. مجلس عامل عدم کارایی دولت است. خودت یا لیدرهات می توانند بگویند خود شما چگونه در لیست امید که عامل بدبختی دهه شصتی ها شده قرار گرفتید؟؟! شرم بر شما باد

    • بدون نام

      احمدی نژاد و اطرافیانش خائن هستندو باید اعدام شوند.

    • بدون نام

      احمدی نژاد دکل دزد حالا مدعی العموم شده،همه تون از یک قماش هستید با هم میخورید خدا نیست و نابودتان کنه،به زمین فرو برید همونطور که قارون فرو رفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو که نمیدونی دکل کی دزدیده چرا تهمت میزنی یک سرچ کن تو اینترنت ببین دزد دکل کیه

    • بدون نام

      جناب نماینده چی میگی دلت خوش ها!
      در دوران احمدی نژاد اوج پیشرفت صنعت هسته ای و فضایی وعلمی بود، اگر همونطور ادامه پیدا میکرد اروپا و آمریکا به التماس میوفتادن و خودشون با دست خودشون تحریمها رو بر میداشتن، تا اینکه جناب روحانی تمام صنعت هسته ای کشور رو با اعتماد به اروپا و آمریکا از بین برد و نابود کرد تحریمها که از بین نرفت تحریمهای جدید رو هم اضافه کردن! یکم واقع بین باشیم

      پاسخ ها

      • محمد

        جونه مرگ شده خود این هیکلش مملکتو گند زد حالا هم ول کن نیست آخه تو غیر از هاله نور چی میبینی بگیریش با نخ قرقره به یک جایی ببندیش

    • بدون نام

      عجب اسمی گذاشتی،حرف حق،معنی این اسم و که گذاشتی میدونی؟مردک حقوقهای نجومی که خود احمدی نژاد باب کرد و این دولت جلوشو گرفت،وزرای احمدی نژاد با پراید اومدن وزارت و با ملیاردها دلار رفتن اون همه فساد ملیاردی یادت رفته
      اگه امیرکبیر هم بجای روحانی بود نمیتونست گند کاری این اقا رو پاک کنه ۸سال ایران و نابود کرد
      یادتون رفته خودش نامه میزد به شورهای عربی که دعوتش کنن،زمان این اقا وجهه ایرانی رو در تمام دنیا سیاه کرد

    • بدون نام

      نماینده معلوم الحال
      زیاد به دل نگیرید از چرندیاتش

    • بدون نام

      از قدیم گفتن ندزد و نترس ،احمدی نژاد ندزدیده و نمی ترسه شماها ...

    • ش.ا

      لعنت بر احمدی نزاد ملعون..ریشه تمام بدبختی ها از زمان او شروع شد..

    • بدون نام

      حکایت ما شده اون مثل قدیمی که ؛
      دیگ به دیگ میگه روت سیاه. آدم هایی شیاد همیشه حرف هاشون همین جوره. آقای بگم باز داره لفاظی می کنه. بیچاره ملت که گول کیا را خوردن وبیچاره شدند.

    • بدون نام

      ولی خیلی بحال حرف زد این نماینده مجلس واقعا عالی دمش گرم

    • ح

      احسنت احمدی نژادکشوررانابودکرد
      درزمان احمدی نژادکسی جرات نمیکرد حرف بزندبیشترروزنامه هارابست همینکه میایی راحت میگی روحانی بایداستعفابده وکسی کاری نداره ازروحانی داری اگه درزمان احمدی نزادکسی میگفت استعفابده اعدام نمیشدحتمآحبس ابدمیشد

    • سس

      زنده باداحمدی نژاد

    • غلام

      شما منتظرید احمدی نژادگپی بزند فرافکنی کنید دوسال کم بود که اورامقصر می دانستیدبابا شما خواب تشریف دارید بیدارشیدملت انقلاب می خواهند عاقبت بازنده شماهستید

    • بدون نام

      چرت نگوتحریمهابه خاطر اعتراصات شورشهای موسوی هاشمی بودبه ناحق گفتن رای مارودزدین وتافتنه درست بش زمان احمدی نجات ۱۰۰برابربهترازالان عوام فریبی بس

    • بدون نام

      احمدی نژاد مرد عمل بود

      پاسخ ها

      • یه ایرانی

        البته عمل داریم تا عمل

    • محمد

      حضرت عباس بزنه این مردکه روانیه

    • بدون نام

      ما مردم باید نوکر دولت باشیم برای آنها دعا کنیم آنها رو ولی نعمت خود بدانیم

    • محمد

      تمام این مشکلات بیشترش از دوره خود احمدی نژاد هست حالا شده دایه ی عزیز تر از مادر

    • بدون نام

      آقای وکیلی، تو برو حقوق نجومی ات را بگیر، ترا چه به رسیدگی به درد مردم مظلوم و محروم؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      احمدی نژاد، درستکار و خادم مردم بود، لعنت خدا و نفرین ملائکه بر همه آنهایی که چوب لای چرخش میگذاشتند و به خاطر منافع شخصی شان، نمی گذاشتند که آنطوری که آرزو داشت و قصد داشت، در خدمت مردم باشه و درد از دل مردم برداره......

    • بدون نام

      .. درود بر احمدی نژاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج