اشتباهات رایج ورزشی که به بدن‎تان آسیب می‌رسانند
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
اپیلاسیون نانا 1
دکتر ولدخانی_1
دکتر استرکی_1
اپیلاسیون نانا 3
دکتر ولدخانی_3
دکتر استرکی_3
دکتر استرکی_4
دکتر ولدخانی_4
اپیلاسیون نانا 4
دکتر استرکی_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر ولدخانی_2
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۷۵۸۲۹۳
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
۱۲۰۸۱
ورزش نه تنها برای تناسب اندام بلکه برای سلامتی نیز اهمیت زیادی دارد. بسیاری از افراد با هدف افزایش آمادگی جسمانی و داشتن تناسب اندام ورزش می‌کنند، با این حال ورزش علاوه بر فواید جسمانی می‌تواند گاهی مشکلاتی را هم در بر داشته باشد و باعث بروز آسیب‌هایی در بدن شود.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: ورزش نه تنها برای تناسب اندام بلکه برای سلامتی نیز اهمیت زیادی دارد. بسیاری از افراد با هدف افزایش آمادگی جسمانی و داشتن تناسب اندام ورزش می کنند، با این حال ورزش علاوه بر فواید جسمانی می تواند گاهی مشکلاتی را هم در بر داشته باشد و باعث بروز آسیب هایی در بدن شود. در ادامه برخی از اشتباهات رایج ورزشکی را برایتان آورده ایم تا با رعایت آنها از ایجاد آسیب به بدن تان خودداری کنید.

هر روز ورزش می کنید

ما در هر کاری، احتیاج به استراحت داریم. به عنوان مثال آخر هفته ها از محیط کار دور می شویم یا به مسافرت می رویم تا از روزمرگی های زندگی فاصله بگیریم. این موضوع در مورد ورزش و فعالیت بدنی نیز صادق است. بنابراین این باور را که بدن ما هر روز هفته به فعالیت بدنی شدیدی احتیاج دارد، دور بریزید. از آنجا که ما در باشگاه به عضلات مان آسیب می رسانیم، برای ترمیم دوباره باید به آنها استراحت دهیم، در غیر این صورت به بدن مان آسیب خواهیم رساند.

وزنه های سنگین بلند می کنید

با وجود این که کار با وزنه عضلات را درگیر می کند، اما افراط در این کار نیز به ضررتان است. زمانی که شما بیش از توان بدن تان وزنه می زنید، در واقع به ماهیچه هایتان آسیب می رسانید که به مرور زمان موجب درد در نواحی مختلف بدن تان خواهد شد. تحقیقات نشان داده که ورزش با وزنه های سبک تر نیز همان نتیجه را روی بدن تان خواهد داشت. بنابراین در حد توان بدن تان وزنه بزنید.

اشتباهات رایج ورزشی که به بدن‎تان آسیب می‌رساند

تنها به تمرینات کاردیو بسنده می کنید

ورزش های کاردیو موجب ترشح اندورفین می شوند که به سلامت قلب و ریه ها نیز کمک می کند. اگر چه پس از انجام چنین ورزش هایی حس بهتری نسبت به اندام تان خواهید داشت اما این بدین معنی نیست که شما با انجام این تمرینات وزن تان هم کاهش می دهید. اکثر تمرینات کاردیو تنها موجب کالری سوزی می شوند اما به تنهایی روی فرم بدن و کاهش وزن تان تاثیر چندانی نخواهند داشت. بنابراین اگر به فکر کاهش وزن هستید، باید ورزش هایی جز کاردیو را به برنامه تان اضافه کنید. به عنوان مثال ورزش های مقاومتی در کنار یک رژیم غذایی مناسب، در کاهش وزن بسیار موثرتر خواهد بود.

کم آب می نوشید

همه ما در مورد فواید نوشیدن آب در طول روز شنیده ایم اما میزان آبی که بدن ما بدان احتیاج دارد در روزهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال روزهایی که ما ورزش می کنیم، به مقدار آب بیشتری احتیاج داریم. دهیتراته شدن بدن منجر به عدم تعادل الکترولیتی و تپش قلب می شود، بنابراین تا جایی که می توانید آب بنوشید و از فواید آن برای سلامتی تان بهره ببرید.

اشتباهات رایج ورزشی که به بدن‎تان آسیب می‌رساند

بدون دوست تان انگیزه ای ندارید

بسیاری از افراد از تنهایی ورزش کردن بیزارند. آنها اعتقاد دارند که در کنار یک دوست انگیزه بیشتری برای ورزش کردن خواهند داشت، در حالی که این کار می تواند جنبه های منفی هم داشته باشد. زمانی که شما با دوست تان ورزش می کنید، بسیار تحت تاثیر او قرار می گیرید. به عنوان مثال اگر او سرعت تمرینات اش را کم کند، شما نیز از او پیروی خواهید کرد. علاوه بر آن، به جای این که تمرکزتان را روی بدن خود بگذارید، روی دوست تان تمرکز می کنید، در حالی که ورزش یک نوع مدیتیشن است که بدون تمرکز روز عضلات تاثیرگذار نخواهد بود.

خستگی را نشانه خوبی می دانید

حتما شما هم پس از ورزش تا احساس خستگی نکنید، تلاش هایتان به دلتان نخواهد نشست. اگرچه بسیاری از ورزش ها موجب خستگی می شوند اما این که شما فکر کنید تنها در صورت احساس خستگی ست که کالری می سوزانید، اشتباه است. خستگی بیش از حد پس از ورزش می تواند دلیلی بر تغذیه نامناسب یا حتی بیماری هایی چون کم کاری تیروئید باشد، بنابراین ساده از آن نگذرید.

اشتباهات رایج ورزشی که به بدن‎تان آسیب می‌رساند

فقط دراز و نشست می روید

شکم تخت، نتیجه انجام ورزش های شکمی مانند دراز و نشست نیست، بلکه نتیجه یک رژیم غذایی سالم، کاهش چربی های بدن و انجام حرکات شکمی متنوع است. بنابراین اگر فقط به حرکاتی چون دراز و نشست اکتفا کرده اید، بیشتر از نتیجه مثبت، به بدن تان آسیب رسانده اید زیرا این حرکت به کمر شما فشار زیادی خواهد آورد.

قبل از ورزش چیزی نمی خورید

خیلی ها اعتقاد دارند که ورزش کردن با شکم گرسنه منجر به کالری سوزی بیشتر می شود، در حالی که این وضعیت بر ورزش تان تاثیر منفی خواهد گذاشت. زمانی که شما گرسنه ورزش می کنید، تمرکز شما روی تمرینات نیز کمتر خواهد شد. بنابراین قبل از ورزش مواد غذایی که به شما انرژی می دهد مانند موز، خرما یا شیر و... مصرف کنید.

اشتباهات رایج ورزشی که به بدن‎تان آسیب می‌رساند

برای کاهش وزن یوگا را انتخاب می کنید

یوگا تمرکز و انعطاف پذیری بدن شما را بالا می برد اما روی کاهش وزن تان تاثیری نخواهد گذاشت. به عنوان مثال یک فرد 68 کیلوگرمی در یک ساعت ورزش یوگا، تنها 190 کالری می سوزاند، بنابراین برای یک کیلو کاهش وزن او باید 18 ساعت در هفته این ورزش را انجام داد که در نهایت گزینه مناسبی نسبت به دیگر ورزش ها نخواهد بود.

آموزش درست نمی بینید

شاید با یک نگاه به دستگاه های ورزشی یا خواندن دستورالعمل های آنها، فکر کنید که کار با آن دستگاه را یاد گرفته اید، اما این عدم آگاهی کامل می تواند به بدن شما آسیب برساند، زیرا نکته های ظریفی ست که تنها مربیان می توانند به شما آموزش دهند. بنابراین قبل از استفاده از دستگاه ها یا تجهیزات ورزشی، از شیوه درست کار با آن اطمینان کامل حاصل کنید.

اشتباهات رایج ورزشی که به بدن‎تان آسیب می‌رساند

نشسته ورزش می کنید

اگر به فکر کاهش وزن هستید، از ورزش های نشسته ای چون اسپینینگ دوری کنید. ایستاده ورزش کردن کالری بیشتری نسبت به نشسته ورزش کردن می سوزاند. به عنوان مثال نیم ساعت ورزش روی دوچرخه کمتر از 100 کالری در بدن شما می سوزاند. بنابراین برای مشاهده نتیجه ای بهتر، از نشسته ورزش کردن مدام پرهیز کنید.

مطالب مرتبط
انتشار یافته: 2
در انتظار بررسی:1
United States
12:45 - 1397/05/24
خیلی خوب بود. واقعا من نصف شو انجام می دادم
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
استخدام_1
شیرآلات زمانی_1
سفیر بار ساقدوش_1
استخدام_3
شیرآلات زمانی_3
سفیر بار ساقدوش_3
سفیر بار ساقدوش_4
استخدام_4
شیرآلات زمانی_4
سفیر بار ساقدوش_2
استخدام_2
شیرآلات زمانی_2
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
آیلین_تزریق چربی موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
کلینیک فرشته_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
آیلین_تزریق چربی
آیلین_فوتر بلفارو
رستوران پارسیان_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
کیان برنا_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
قالیشویی نوین_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
تدبیرکالا_فوتر
کلینیک فرشته_فوتر
فنی آتل_فوتر
شفا_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر