۷۶۱۷۴۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

خودرو‌های طلایی دهه ۹۰؛ عصر شکوفایی خودروساز‌ها

دهه ۹۰ میلادی یکی از بهترین دهه‌های خودروسازی در دنیا به شمار می‌آید به طوری که بسیاری از خودرو‌های خوب امروز هم سرچشمه خود را از آن دوران گرفته اند.

وبسایت خودروکار: سال های دهه ۹۰ برای هر خودروساز یک دوران شکوفایی به شمار می آید. آن ها خودروهای خاصی را تولید نمودند که در تاریخ همیشه جایگاه مناسبی خواهند داشت در این گزارش قصد داریم تا نگاهی به بهترین خودروهایی داشته باشیم که در طول این دهه طلایی وارد بازار شدند.

مزدا RX-7

خودرو‌های طلایی دهه ۹۰؛ عصر شکوفایی خودروساز‌ها

بسیاری از مردم و کارشناسان اعتقاد دارند که مزدا یکی از بهترین خودروهای خود را در دهه ۹۰ میلادی روانه بازار کرد که پیشرانه روتاری با توربو دوقلو در اختیار داشت. چهره زیبا و هندلینگ عالی از دیگر مزایای این خودرو بود که با نام RX-۷ وارد بازار شد و همچنان یکی از بهترین خودروهای تاریخ مزدا به شمار می آید.

فراری 550 مارانلو

خودرو‌های طلایی دهه ۹۰؛ عصر شکوفایی خودروساز‌ها

این فراری خاص آخرین نمونه فراری با پیشرانه V۱۲ بود که در جلوی خودرو نصب شده بود و همراه با یک جعبه دنده دستی بسیار قدرتمند وارد بازار شد. این نکته به علاوه چهره جذاب و دلربای که غالبا محصولات فراری دارند باعث شد تا این خودرو به یک موفقیت شگفت انگیز برای فراری تبدیل شود.

ب ام و 850CSi

خودرو‌های طلایی دهه ۹۰؛ عصر شکوفایی خودروساز‌ها

سری ۸ ب ام و به طور کلی جزو برترین خودروهایی است که تا امروز ساخته شده است اما در میان آن ها دهه ۹۰ زمان خوشی های ب ام و با مدل ۸۵۰CSi بود. این خودرو یک پیشرانه ۳۷۵ اسب بخاری در اختیار داشت که از مدل دیگری قرض گرفته شده بود اما با همه زیبایی هایی که در طراحی بدنه آن به کار رفته بود و البته جعبه دنده دستی که در اختیار داشت توانست دوران خوشی را برای خود رقم بزند.

جگوار Xj220

خودرو‌های طلایی دهه ۹۰؛ عصر شکوفایی خودروساز‌ها

بدون هیچ شکی بهترین و به یاد ماندنی ترین جگواری که تا امروز روانه بازار شده همین مدل است. هیچگاه این موفقیت تکرار نشد با اینکه این خودرو بسیار ساده تر از آن چیزی بود که به نظر می رسید. XJ۲۲۰ با پیشرانه V۱۲ به بازار نیامد اما یک پیشرانه توربوشارژ با چراغ های پنهان داشت.

سوبارو امپریزا 22B

خودرو‌های طلایی دهه ۹۰؛ عصر شکوفایی خودروساز‌ها

هیچ عاشق خودرویی را نمی توان یافت که نامی از سوبارو امپریزا نشنیده باشد. به نوعی می توان گفت که امضا و تاریخ سوبارو با این خودرو تعریف می شود چرا که از هر لحاظی بهترین بود. پیشرانه ۲۷۵ اسب بخاری در کنار بدنه خاص، ترمزهای عالی و تایرهای استثنایی همگی این خودرو را به بهترین خودروی رالی تبدیل کرد که مجوز تردد خیابانی هم داشت.

لامبورگینی دیابلو

خودرو‌های طلایی دهه ۹۰؛ عصر شکوفایی خودروساز‌ها

جایگزین پیدا کردن برای مدلی فراموش نشدنی چون کونتاش بسیار سخت بود اما لامبورگینی در مسیر درستی قدم برداشت و توانست دیابلو را به خوبی جایگزین این خودرو کند. طراحی آیرودینامیکی این خودرو و همچنین درب ها بازشونده از بالا نمایی به این خودرو داده بود که همه بچه های دهه ۹۰ یک پوستر از آن در خانه داشتند.

دوج وایپر

خودرو‌های طلایی دهه ۹۰؛ عصر شکوفایی خودروساز‌ها

اولین وایپر به عنوان یک کانسپت رونمایی شد اما استقبال بی نظیر از آن دوج را به این فکر فرو برد که شاید بتواند این خودرو را به تولید انبوه هم برساند و به همین سبب اکنون شاهد یکی از بهترین خودروهای تاریخ داج هستیم. پیشرانه ۸ لیتری V۱۰ و نبود آپشن های مختلف در این خودرو آن را ساده و خواستنی کرده بود.

فراری F355

خودرو‌های طلایی دهه ۹۰؛ عصر شکوفایی خودروساز‌ها

همه آن افرادی که در ابتدای سال های ۲۰۰۰ و اواخر دهه ۹۰ بازی کامپیوتری می کردند، بدون شک این خودرو را برای خود انتخاب می کردند. محصول استثنایی فراری که پیشرانه ۳.۵ لیتری V۸ در اختیار داشت و هنوز هم به اعتقاد اکثریت کارشناسان بهترین صدا در تمام تاریخ مربوط به همین خودرو بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج