اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۶۳۱۰۰
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

روند ثبت آمار خودکشی در کشور دقیق نیست

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به نبود روند دقیق ثبت آمار خودکشی در کشور، گفت: روند خودکشی در ایران معمولا ثابت بوده و رقمی در حدود ۵ تا ۷ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر را نشان می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به نبود روند دقیق ثبت آمار خودکشی در کشور، گفت: روند خودکشی در ایران معمولا ثابت بوده و رقمی در حدود ۵ تا ۷ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر را نشان می‌دهد.

سید حسن موسوی چلک با بیان اینکه آمار موارد «اقدام به خودکشی» با آمار موارد «منجر به فوت» متفاوت است، افزود: تنها مرجع آمار مربوط به خودکشی‌های منجر به فوت سازمان پزشکی قانونی است.

اما معمولا آمارهای این حوزه دقیق نیست؛ چرا که ممکن است دلیل مراجعه به بیمارستان، به دنبال نوع نگاه اجتماعی نسبت به خودکشی یا استفاده از خدمات بیمه‌ای مطرح نشود. به همین دلیل معمولا آمار اقدام به خودکشی حداقل سه برابر بیشتر از تعدادی است که اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی اعلام آمارهای مربوط به این آسیب اجتماعی به دلیل تفاوت در تعاریف دچار تفاوت‌هایی است، اظهار کرد: همچنین در سالنامه آماری که توسط مرکز آمار ایران منتشر می‌شود نیروی انتظامی هم آمار موارد مربوط به خودکشی منجر به فوت و اقدام به خودکشی را اعلام می‌کند اما آمار مربوط به پزشکی قانونی بیشتر مورد استناد قرار می‌گیرد. با این وجود آمار ثبت خودکشی در کشور روند ثابتی را نشان می‌دهد و درحدود ۵ تا ۷ نفر از هر۱۰۰ هزار نفر است.

به گفته رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران، بیشترین آمار خودکشی در کشور مربوط به استان‌های ایلام و کرمانشاه به دلایلی مانند مشکلات اجتماعی، تاثیرات فرهنگی و نداشتن مهارت های اجتماعی است. به همین دلیل مساله پیشگیری از وقوع خودکشی و مداخله به موقع و تخصصی همراه با حمایت‌های روانی اجتماعی در این خصوص از اهمیت زیادی برخوردار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این تورم خود کشی بهترین راه هست

    • بدون نام

      یعنی بقیه آمارها دقیق هستن؟

    • بدون نام

      برای شما چه فرقی میکنه 1 نفر بمیره یا 10 نفر ؟

    • بدون نام

      خیلی بیشتراز سه برابر امار اعلام هست عجب دلیلی نپرداختن حق بیمه .! سه شنبه خیابان گرگان یک نفر خودشو انداخت پائین و خیلی راحت مصاحبه کردند فرد مذکر در حال سیگار کشیدن بوده که یه پو ک مونده به انتهاسیگارتعدلش بهم خورد،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج