۷۶۳۵۲۷
۲۶ نظر
۵۰۰۶
۲۶ نظر
۵۰۰۶
پ

دفاع آیت الله شبستری از سخنان رحیم‌پور ازغدی

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی تخریب‌ها علیه رحیم‌پور ازغدی، گفت: آقای رحیم‌پور ازغدی فردی متفکر، انقلابی، متدین و دلسوز است و نقدهای او از دلسوزی نشأت می‌گیرد.

تسنیم نوشت:‌ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی تخریب‌ها علیه رحیم‌پور ازغدی، گفت: آقای رحیم‌پور ازغدی فردی متفکر، انقلابی، متدین و دلسوز است و نقدهای او از دلسوزی نشأت می‌گیرد.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی تخریب‌ها علیه رحیم‌پور ازغدی، گفت: آقای رحیم‌پور ازغدی فردی متفکر، انقلابی، متدین و دلسوز است و نقدهای او از دلسوزی نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رحیم‌پور ازغدی آگاه به مسائل اجتماعی و روز است، اظهار داشت: در اینکه اشکالاتی به روحانیت و حوزه وارد است، تردیدی نیست، منتهی این اشکال بهتر بود با ادبیاتی مناسب‌تر از سوی آقای رحیم‌پور مطرح شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه منشأ برکات شایانی بوده و خدمات حوزه قابل انکار نیست، تأکید کرد: اشکالات وارد به حوزه باید با ادبیات منطقی مطرح شود. بالاخره انسان‌ها علی‌رغم تمام خوبی‌هایی که دارند، ممکن است اشکالاتی نیز داشته باشند که به نظرم آقای رحیم‌پور عزیز علی‌رغم اینکه برای نظام و مردم بسیار مفید بوده و هستند.

بهتر بود اشکالات خود را با ادبیاتی که موجب تکدر خاطر روحانیت نمی‌شد، مطرح می‌کرد، اما این مسئله نباید موجب بهره‌برداری برخی برای تخریب و نادیده گرفتن خدمات آقای رحیم‌پور شود.

رحیم‌پور ازغدی استاد دانشگاه در مراسمی که روز پنجشنبه گذشته(۲۵ مرداد) برگزار شد، گفته بود که «فقه بی‌ربط با زندگی، زندگی بی‌ربط با فقه، درس خارج‌هایی که به جای تئوریزه حکومت و تمدن دینی، عملا فقه سکولار می‌سازند.

فقه فردی، عبادی طهارت و نجاست، اما درباره اقتصاد، سیاست، بانک و روابط بین‌الملل حرفی ندارند، سکولاریسم یعنی همین است». که این سخنان با واکنش‌هایی از سوی مراجع و علمای حوزه‌های علمیه مواجه شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رحیم پورازغدی دقیقا بر عکس صادق زیباکلام
      درود بر رحیم پور ازغدی

      پاسخ ها

      • عزیز

        آقای رحیم پور غدغدی هیچ وقت نخواهد فهمید و فهمش را نخواهد داشت که جای این مباحث در الهیات نیست چیزی که در قاره همسایه ۵۰۰ سال پیش فهمیدند و دنبال رنسانس رفتند

    • بدون نام

      خب.درست فرمودند استاد حیم پور

    • بدون نام

      حاج آقا خدارادر نظر بگیرید قضاوت کنید این آدم درستی نیست به ملت دولت توهطن می کند یا ازروی کینه جویی میگد یا نمی فهمه

      پاسخ ها

      • ایرانی.

        دقیقادرست گفتی.این شخص بسیاربی ادبه.

      • ساوان صباحت

        ازغدی درست میگه

      • بدون نام

        اگه به خدا اعتقاد داشتی طرفدار دولت نبودی

    • بدون نام

      چه توهینی به ملت کروه استاد ازغدی جز حقیقت والله قسم‌چیزی نگفته اینا که به استاد پورازغدی توهین میکنک تا حالا یک سخنرانی از ایشون گوش ندادن بنده بیش از پانصد سخنرانی از ایشونگوش دادم جز حقیقت چیزی بیان نکردند دشمن سرسخت بانکها استا ازغدی هستن

      پاسخ ها

      • محمد

        اول.هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد .مگر جای یک بحث علمی در یک مراسم هیجانی است ??????
        دوم ، سخنران از نظر علمی در حدی نیست که بتواند علمای بزرگ را نقد کند .
        سوم.گرتو بهتر می زنی بستان بزن اقای مکارم بحث متاجر می فرمایند .شما مثل اخوان المسلمین بحث جهاد تدریس کنید .

    • بدون نام

      زنده باده استاد رحیم پور ازغدی.
      مرگ بر مهلب های زمانه

    • بدون نام

      ازغدی بی سوادی بیش نیست که متاسفانه با رانت صدا و سیما چهره شده و عوام تصور میکنن با سواد هستند و تمامی اموری که نیاز به تخصص دارد دخالت و نظریه پردازی میکنن

      پاسخ ها

      • محمد

        من تعداد زیادی از سخنرانیهای ایشان را گوش دادم اصلا محتوای علمی ندارد .از هر دری اهنگی .

    • بدون نام

      ایشون.گفتن هفتاد هزار کتاب مطالعه کرده اند ، من حساب کردم اگه هفتاد سالشون باشه تقریبا دو سه تا کتاب در روز مطالعه کردند
      ایشون ادم با سوادی هستند

    • بدون نام

      رحیم پور درست میگه. اما واقعیت اینه که فقه داره همه زورش رو میزنه بیستر از این نباید ازش اناظار داشت. خداوند به انسان عقل داده برای بقیه کارها باید به عقل رجوع کرد. عقل سلیم و تابع هوا. منزلت عقل در نزد ما هنوزجا نیافتاد و ما بخوبی از این نعمت خداوند که مورد تایید شرع هم هست استفاده نمی بریم. اغلب این گرفتار های جامعه ما به استفاده نکردن از این داده خداوندی برمیگردد. بسیاری از رفتار مسعولان ما را یک بچه ۵ ساله عقلایی نمیداند.

      پاسخ ها

      • رضا

        افرین افرین آفرین

    • بدون نام

      خدا حفظش کنه آقای اذغدی بزرگوار انشالله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ازغدی راعفی وزیباکلام همه سروته یه کرباسن دنبال منافع کثیف خودشونن اصلا هم به فکر مردم نیستن یه مشت اوباش وبی فکر که خود را دانا میدانن ولی جزء نادانان هستن

    • بدون نام

      درود خدا بر استاد ازغدی .خدا حفظت کنه استاد.

    • بدون نام

      یک فرد انقلابی که بی مهابا حرف دل مردم. را میزند. آیا میشود یک فرد انقلابی و روحانی در برابر بی تفاوتی مسؤلین سکوت کند. ؟؟ چپ و راست دارند به اسلام حمله می کنند آنهم بخاطر بی عرضگی مسؤلین. ضعیف

    • ایوب مرادی

      درود بر رحیم پورازغدی من که به شخصه خیلی قبولش دارم

    • شیرعلی

      ازغندی فتنه گر هست

      پاسخ ها

      • مجتبی

        حرف بی خود نزن بدون علم حرف نزنید تهمت است

    • سید ابراهیم

      این ازغندی از کجا حقوق میگیرد؟

    • بدون نام

      درود بر جناب رحیم پور ازغدی که بدون واهمه از تخریب و توهین ها علی‌الخصوص از طرف مردم آگاه و همه چیز دان!!! به بیان حق می‌پردازد.

    • بدون نام

      درموردحوزه درست گفته، وظیفه علمای دینی نوآوری است، پاسخگوی دنیای امروزی بایدباشد، تکرار احکام نجاست و طهارت، خسته کننده است، مگر تاکی میشود افکار1400سال پیش رابخوردمردم داد، اگردین خدا فقط درهمان مسائل شرعی خلاصه شده، پس دنیای امروز ماخدای دیگری دارد؟!

    • بدون نام

      اونکه پانصد نوار گوش کرده از رحیم پور حتما متوجه شده که با فرض صحت صد در صد حرفهای ایشون باید از پایه کوبید و کلنگی شده این ساختمان !! یا این اقای شبستری که حرف های رحیم پور را دلسوزانه و همراه با تکدر خاطر روحانیت دانسته؟؟! دو جهت بیشتر نمانده؛ یا با نظام یا مخالف نظام .رحیم پور بارها گفت حرفش درسته ولی با نظام همخوانی نداره چه اصراری هست یا بگید بانکها ایراد داره ، یا فلان سازمان بر اساس نظر رحیم پور باید منحل شود ...فتنه بر گشته اقایون حالا از کجا ؟؟ اگر بیسوادی امثال شما باشد میگید از ۸۸ باقی مانده اگرم از پررویی باشه بازهم میگید ۸۸! نبود عقل که در این عصر ندیده گرفته شده و رفتید سراغ ۱۴۰۰ سال پیش ........خودتون نقطه چین را پر کنید. فقط جای شوروی ال سعود اوردید در مرگ گفتن و خلاص؟؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج