۷۶۶۲۰۱
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

مسافران خارجی جای ایرانی‌ها را گرفته‌اند

تا یک ماه پیش در روزهای غیر تعطیل می‌توانستید بلیت هواپیما برای بسیاری از مسیرها را زیر ۱۰۰ هزار تومان بخرید. یادمان نمی‌رود که بعد از تعطیلات نوروز قیمت بلیت مسیرهای شلوغی مانند کیش به زیر ۵۰ هزار تومان هم رسید اما در حال حاضر دیگر بلیت کمتر از ۲۵۰ هزار تومان در هیچ مسیری به فروش نمی‌رسد و دلیل آن گران شدن قیمت دلار است که تأثیر خود را بر این بخش از حمل و نقل گذاشته است.

روزنامه ایران: در فرودگاه که راه می‌روید چه در سالن‌های انتظار، در صف‌های صدور کارت پرواز، جایگاه تاکسی‌های فرودگاه و...مسافرانی را می‌بینید که به زبان عربی صحبت می‌کنند و تعداد آنها شاید به نظرتان بیشتر از مسافران دیگر باشد . با افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش ریال مسافران خارجی قدرت خرید بیشتری پیدا کرده‌اند.

در هر قدمی که برمی‌دارم صدای کسانی را می‌شنوم که به زبان عربی صحبت می‌کنند. مسئول یکی از کانترها می‌گوید مسافران عرب خیلی زیاد شده اند و با جرأت می‌گویم در برخی مسیرها مانند مشهد مسافران کشورهای همسایه که بیشتر هم عراقی هستند بسیار بیشتر از مسافران ایرانی هستند. مسئول تاکسی فرودگاه ترمینال ۲ می‌گوید پرواز مشهد که می‌نشیند تک و توک مسافر ایرانی دارد. به گفته این مسئول مقصد مسافران عرب مشهد، شهرهای شمالی و قم است.

او می‌گوید بیشتر آنها که به شهرهای شمالی می‌روند تاکسی فرودگاه را یک هفته یا ۱۰ روز اجاره می‌کنند اما در کل تعداد پروازها و تعداد مسافران در هفته‌های اخیر کم شده و ما که بیشتر شبانه روز را اینجا هستیم کاملاً متوجه می‌شویم.

مسئول فروش دفتر یکی از ایرلاین‌ها در فرودگاه مهرآباد در خصوص وضعیت بلیت فروشی و این‌که فروش آنها کم شده یا نه می گوید: شرکت‌ها از اول مرداد قیمت بلیت را بخاطر قطع ارز دولتی افزایش دادند. متوسط افزایش قیمت تقریباً بیش از ۲ برابر است یعنی بلیتی که ۲۰۰ هزار تومان بود الآن قیمتش ۴۵۰ هزار تومان شده است.

اما در خصوص آمار مسافران چون درصدی از بلیت‌های مردادماه قبل از افزایش قیمت خریداری شده پس نمی‌توان دقیق گفت که افزایش نرخ‌ها در کاهش تعداد مسافران مؤثر بوده یا نه. این مسئول فروش بلیت می‌گوید ۷۰ درصد مسافران تقریباً ثابت هستند ۴۰ درصد مسافران از طرف شرکت‌های خصوصی به مأموریت می‌روند.اساتید دانشگاه ها و...را هم جزو این دسته می‌توان به حساب آورد.

۳۰درصد مسافران هم شامل نمایندگان مجلس، معاونان وزرا و دولتی‌ها هستند و حدود ۳۰ درصد مسافران را مردم عادی تشکیل می‌دهند که افزایش قیمت بیشترین کاهش تعداد مسافر را در همین بخش دارد و بخش‌های دیگر تقریباً دست نخورده باقی می‌مانند. به گفته او با گران شدن بلیت از تعداد مسافران خانوادگی کم شده یعنی شما کمتر در میان مسافران مثلاً خانواده‌ای ۴ نفره را می‌بینید که به قصد سفر تفریحی به فرودگاه آمده باشند.

سفرهای خانوادگی بیشتر شامل زوج‌ها می‌شود. از او در مورد تصمیم شرکت‌ها برای تعیین قیمت ثابت بلیت تا آخر مهر می‌پرسم.

او می‌گوید آنچه که خود بعد از افزایش قیمت‌ها شاهدش بوده اعتراض نمایندگان مجلس است. آنها ۵۰ درصد پول بلیت را خودشان می‌پردازند. شرکت‌ها هم بیشتر برای تأمین نظر این بخش مسافری تصمیم گرفتند قیمت‌ها را ثابت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران و ایرانی رو به خاک سیاه نشوندید،خدا به خاک سیاه بشونتتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس این عکسهایی که از ترافیک جاده های شمال هر هفته کار می کیند چیه؟ تازه مسافرت ایرانیها کم شده و باز این قوم یعجوج معجوج ول کن شمال نیستند؟!!!

    • بدون نام

      اگه بگیم مرگ بر آمریکا کار حله

    • یار امام زمان

      امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند بلکه همه غلط ها را ایران میکند

    • بدون نام

      حالا کجاشو دیدیم از این بدترهم میشه وضعیتمون

    • بدون نام

      خاک بر سرتان که ایرانی نتواند از آرامش مالی برخو ردار باشد وعربهای کثافت که خون مارا در شیشه کردند چه آزادانه گورشان را به اینطرف وآنطرف گم میکنند با اون تیپ وقیافه شون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نژادپرستها حقشونه وضعشون از این هم بدتر بشه .ولی در کل چه ایرانی چه عرب شمال نیایید .باید یه دیوار بکشیم تا از شرتون خلاص بشیم

    • بدون نام

      چیزیه که مسئولین ازاولم دوست داشتن منتها بلدنبودن حالا که گرون شدارزپای هموطنای اصلیشون همانا که عراقی هستن به ایران بازشد

    • سعید

      ۳۰‌درصد رو نمایندگان مجلس تشکیل میدن و ۴۰ درصد باقی اساتید و کارمندان ؟!؟!؟؟!؟ جالب ما چقدر استاد و نماینده داریم و فقط ۳۰ درصد مردم عادی!!!!!!!!!

    • بدون نام

      خاک دو عالم بر سر همه مسئولین دولت بی تدبیر و نا امیدی روحانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج