۷۶۶۳۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

درآمد ایران از صادرات برق چقدر است؟

شرکت های فعال صنعت آب و برق در دوره زمانی سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ بیش از پنج میلیارد دلار قرارداد صدور خدمات فنی و مهندسی منعقد کرده اند که این میزان از صادرات خدمات فنی و مهندسی تقریبا ۷۰ درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور را پوشش می دهد و در این دوره زمانی حدود ۴.۱ میلیارد دلار صادرات برق نیز صورت پذیرفته است.

خبرگزاری ایسنا: شرکت های فعال صنعت آب و برق در دوره زمانی سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ بیش از پنج میلیارد دلار قرارداد صدور خدمات فنی و مهندسی منعقد کرده اند که این میزان از صادرات خدمات فنی و مهندسی تقریبا ۷۰ درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور را پوشش می دهد و در این دوره زمانی حدود ۴.۱ میلیارد دلار صادرات برق نیز صورت پذیرفته است.

صدور خدمات فنی و مهندسی یکی از مهم‌ترین حوزه ­های صادرات غیرنفتی ایران محسوب می­‌شود. در سال‌های اخیر نیز صدور خدمات فنی و مهندسی با حمایت دولت و تلاش بخش خصوصی از رشد مناسبی به ویژه در حوزه صنعت آب و برق برخوردار بوده، به گونه‌ای که براساس آمار ارائه شده توسط سازمان توسعه تجارت، پروژه­‌های مربوط به صنعت آب و برق طی سنوات اخیر سهم بسیار بالایی از صادرات این حوزه را به خود اختصاص داده و در سال‌های گذشته همواره رتبه اول را در در این بخش کسب کرده است.

با توجه به شرایط سال‌های اخیر شرکت­ های ایرانی جهت صدور تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی با برخی چالش ­ها مواجه بوده‌اند و این موفقیت­ ها علیرغم این چالش‌ها به وجود آمده است.

همچنین جایگاه صنعت آب و برق در زمینه صدور کالا و تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی منحصر به فرد بوده و در صورتی که موانع صادراتی موجود از جمله مسائل و مشکلات موجود بانکی بر طرف شود، شرکت‌ها انگیزه بیشتری برای حضور در بازارهای هدف صادرات پیدا کرده و رقم قابل توجهی از صادرات خدمات فنی و مهندسی را به خود اختصاص خواهند داد.

علاوه بر این، با توجه به پتانسیل بسیار بالای صنعت آب و برق در صدور کالاها، تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی شرکت های ایرانی باید مورد حمایت بیشتری قرار گرفته و از موانع عبور کنند. البته وزارت نیرو فعالیت های شرکت‌های صنعت آب و برق در صدور خدمات فنی ومهندسی را با همکاری تشکل های مربوطه رصد کرده و پیگیر مسائل و مشکلات آنها با همکاری دستگاه های ذیربط است.

از سوی دیگر اجرای پروژه های برون مرزی صنعت آب و برق علاوه بر فواید اقتصادی و ارز آوری برای کشورمان موجب شده که از لحاظ جایگاه سیاسی و اجتماعی وجهه ایران در جامعه بین المللی نیز ارتقاء یابد. علاوه بر اینکه با افزایش فعالیت برون مرزی شرکت های ایرانی توانمندی های فنی و اجرایی این شرکت ها در ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین تجهیزات بیش از پیش برای سایر کشورها آشکار می‌شود.

در همین راستا وزارت نیرو همواره سعی کرده تا شرکت های ایرانی خصوصاً شرکت هایی که دارای عملکرد موفقی در زمینه اجرای پروژه های برون مرزی هستند را از طریق برگزاری کمیسیون های مشترک اقتصادی، شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی، اعزام هیئت های کارشناسی، ملاقات های رسمی سیاسی و اقتصادی و از طریق نمایندگی های ایران در سایر کشورها به آنان معرفی و در این راستا بستر مناسب را برای معرفی توانمندی های شرکت های صادر کننده خدمات فنی و مهندسی در کشورهای هدف فراهم کند.

هم اکنون شرکت‌های ارائه کننده خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق کشور با حمایت وزارت نیرودر کشورهای عراق و سوریه "به عنوان بزرگترین بازار بالقوه " و در ترکمنستان، افغانستان، آذربایجان، ارمنستان، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان، سریلانکا، اوگاندا، نیجریه، اتیوپی، عمان و هند تعداد ۵۸ پروژه مختلف را که تعدادی از آنها از سالهای قبل آغاز شده، در دست اجرا دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      به به عجب صادراتی توشم مرغ مجانی میدین

    • بدون نام

      به ما چه از این همه صادرات منابع عمومی کشور کسی دلارشم جز آقازاده ها دیده اند روحانی که دلار های نفتی را احتکار کرده و مردم را بدبخت کرده.

    • کاربر خود سانسور

      صادرات آب و برق، به نوعی همان خام فروشی است، برقی که در ایران تولید میشود اکثرا با سوخت فسیلی تامین میشود،یعنی علاوه بر اتلاف انرژی به گرم شدن زمین هم کمک می کنیم! ایکاش وزرارت نیرو و دولت با اختصاص سود این تجارت در تولید برق با انرژیهای تجدید پذیر مثل نیروگاههای خورشیدی در کویر و تشویق بخش خصوصی در آن، آینده نگری میکرد(اگر یادتان باشد دوره احمدی نژاد در شبکه های سیما آگهی هایی مبنی بر تشویق به سرمایه‌گذاری در صنعت برق و فروش آن به شبکه توزیع پخش میشد، که من برام سؤال بود، داستان چیه؟ بعدها شنیدم که از ما بهتران با وام بانکی کم بهره و دیر پرداخت و یارانه دولتی و تخصیص زمینی به شکل سوری جهت ساخت نیروگاه اقدام به خرید ترانسفورماتور و تولید کننده های صنعتی با سوخت فسیلی می کردند و بعدها اکثر این ادوات و وسایل سر از مرز و فروش با قیمتهای چند برابری به جمهوریهای تازه تاسیس شمالی، درآوردند)

    • بدون نام

      اینکه چهار میلیارد دلار برق صادر کرده ایم دروغ است. چون یک ماه پیش وزیر محترم نیرو گفتند که ما حتی یک ریال هم برق صادر نکرده ایم و خاموشی های روزانه در کل کشور به دلیل مصرف غلط مردم است.

      پاسخ ها

      • رها

        دوست عزیز قطعی برق از بی رویه مصرف مردم نبود صادرات اون بود اب و برق و صادر میکنن و اختلاس میکنن ومیزنن به جیب مردم ایران هم تو بی ابی و برق بمونه خشکسالی بشه ایران ولی کشورهای عربی اباد بشن

    • بدون نام

      ما برق نداریم .. صادر میکنند

    • بی نام

      مگه برق هم صادر‌میکنید؟ تا چند مدت پیش که هرروز برق ما را قطع میکردن توی اوج گرما میگفتن برق صادر‌. نمیکنیم!!!!
      یهو فهمیدن صادر کردن سود داشته؟!
      خدایا!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج