۷۶۸۹۰۷
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

ساخت نسخه‌ای هیبریدی از F-۳۵ و F-۲۲

اما این روزها خبر می رسد که کمپانی لاکهید مارتین در حال ترغیب کردن پنتاگون به سرمایه گذاری برای طراحی و ساخت یک جت جنگنده هیبریدی با بدنه اف-۲۲ رپتور و مغز اف-۳۵ لایتنینگ ۲ است که می تواند تا چند دهه آینده تهدیدهای روسیه و چین را در زمینه جنگنده های پیشرفته مهار نماید.

روزیاتو: طراحی و ساخت جت جنگنده اف-۳۵ لایتنینگ ۲ (F-۳۵ Lightning II Joint Strike Fighter) بسیار بیشتر از هر سلاح دیگری در طول تاریخ هزینه برداشته است اما یک ایده جدید از کمپانی لاکهید مارتین (سازنده اف-۳۵) می تواند می تواند مرگبارترین جت جنگنده حال حاضر جهان یعنی اف-۲۲ (F-۲۲) را به قدرتی بالاتر از اف-۳۵ برساند.

ساخت نسخه‌ای هیبریدی از F-۳۵ و F-۲۲

توسعه و ساخت جت جنگنده اف-۲۲ در دهه ۱۹۸۰ آغاز شد، دورانی که کامپیوترها حجم بیشتری داشته و فضای بسیار بیشتری اشغال می کردند. اما حتی این مسئله نیز باعث نشد که مهندسان لاکهید مارتین از ساخت یک جت جنگنده دو موتوره با طول ۶۲ فوت (۱۸٫۹متر) و عرض ۴۵ فوت (۱۳٫۷ متر) با توان رادارگریزی منصرف شوند.

اف-۲۲ حتی باعث شد که دسته بندی جدیدی در میان جنگنده ها شکل بگیرد.به جای برتری هوایی، مانند اف-۱۵، اف-۲۲ ها سلطان تسلط هوایی لقب گرفتند که می توانست با قدرت مانور خود قدرتمندترین جت های جنگنده را شکست داده و حتی قبل از این که دیده شود، با سرعت بالایی که داشت از مهلکه بگریزد.

از طرف دیگر اف-۳۵ از قدرت پنهانکاری خود به شکل مشابهی سود می برد اما با داشتن یک قالب کوچکتر، تعداد سلاح های کمتر و یک موتور، این جت جنگنده اصولاً برای ماموریت های با مسافت کوتاه با تمرکز بر روی شکار و نابود کردن سیستم های دفاعی دشمن و نه نبرد هوایی ساخته شده است.

ساخت نسخه‌ای هیبریدی از F-۳۵ و F-۲۲

اف-۲۲ رپتور

اف-۳۵ این کار را بسیار بهتر از اف-۲۲ انجام می دهد زیرا از تکنولوژی مدرن تری برخوردار بوده و در همه جای آن از سیستم های کامپیوتری پیشرفته و سنسورهای قوی استفاده شده است.

اما این روزها خبر می رسد که کمپانی لاکهید مارتین در حال ترغیب کردن پنتاگون به سرمایه گذاری برای طراحی و ساخت یک جت جنگنده هیبریدی با بدنه اف-۲۲ رپتور و مغز اف-۳۵ لایتنینگ ۲ است که می تواند تا چند دهه آینده تهدیدهای روسیه و چین را در زمینه جنگنده های پیشرفته مهار نماید. این نسخه هیبریدی به سیستم های ارتباطی و پروازی (avionics) مدرن اف-۳۵ و با ایجاد تغییراتی در بدنه اف-۲۲ رپتور تولید خواهد شد.

ساخت نسخه‌ای هیبریدی از F-۳۵ و F-۲۲

اف-۳۵ و اف-۲۲ در کنار هم

این تنها یکی از چندین گزینه ای است که توسط کمپانی لاکهید مارتین به منظور روزآمدسازی جت های جنگنده خود برای مقابله با تهدیدهای آینده چین و روسیه به نیروهای هوایی ایالات متحده و هم پیمانانش پیشنهاد شده است. دیوید دپتولا، از افسران بازنشسته نیروی هوایی ایالات متحده که اکنون از مدیران موسسه مطالعات هواقضای میچل است در این باره چنین می گوید:" شما می خواهید یک هواپیمای هیبریدی بسازید. این هواپیما یک اف-۲۲ نیست. یک اف-۳۵ نیست. در واقع ترکیبی از این دوتا به شمار می آید. این کار می تواند بسیار بسیار سریع تر از معرفی یک طراحی جدید انجام شود".

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود

    • امیر

      ولشون کن اینارو آقا واسه سال بعد اف۵ که رنگ کردینو اومدین بگین کوثر هیبریدیه و اینا ی لاستیک دور سفیدم بندازین بوق بنزی هم بذارین اون بالا از بغل هم رد میشین بوق بنزی بزنین جوابه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زه رو یادت رفت خخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      خشک مغز ها کوثر باید با همچین جنگنده های رودررو بشه پس شعار ندید دیگه واقعیت هارو ببینید قبل از اینکه ایران رو نابود کنید

    • هاها

      چه چیزهای میسازن اینا چقدر خوبن اینا ما چقدر خوبیم

    • خلیج فارس

      درود بر پراید . چه فکر کردین ما هم F313 قاهر داریم که باش میشه مسافر کشی هم انجام داد

    • سینا

      چهل سال امریکا و شرکتهای چند ملیتی روی یک هواپیما کار میکنند و ارتقا میدهند.معلومه که قابل مقایسه با محصولات ایران نیست.مهمتر اینه که اونها خودشون رو باور دارند و به توانایی هاشون افتخار میکنن نه مثل بعضیها که همش دنبال تمسخر ایران و توانایی هاش هستند. راستی چند تا کشور توی دنیا هستند که میتواند گلوبال هاوک رو ساقط کنند؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج