۷۷۰۲۷۷
۷ نظر
۵۰۱۱
۷ نظر
۵۰۱۱
پ

کری: مخالفان برجام دست برتر را در ایران دارند

وزیر خارجه پیشین آمریکا در جدیدترین مصاحبه خود گفت: دولت دونالد ترامپ به دنبال تغییر نظام ایران است و به تصمیم خطرناکی رسیده‌ که برای منافع ملی ما فوق‌العاده خطرناک و غیرسازنده است.

خبرگزاری فارس: جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا درجدیدترین مصاحبه خود که با شبکه پی بی اس انجام داد گفت: دونالد ترامپ دنبال تغییر حکومت ایران است.

وزیر خارجه اسبق آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره خروج آمریکا از برجام، اهداف دونالد ترامپ از این تصمیم و اینکه آیا اتحادیه اروپا میتواند این توافق را حفظ کند گفت: من فکرمیکنم که آنها(دولت ترامپ) به طور اساسی به استراتژی تغییر نظام ایران دست یافته‌اند، اما من همچنین فکر می‌کنم که آنها به تصمیم خطرناکی رسیده‌اند که برای منافع ملی ما فوق‌العاده خطرناک و غیرسازنده است.

وی در ادامه افزود: «بگذارید من از شما بپرسم؟ چه کشورهایی الان با ما هستند؟ چندتا کشور در خاورمیانه که از ایران متنفر هستند و تمرکزشان روی ایران است. اما کشورهایی که در مذاکرات بودند؛ چین، فرانسه، انگلیس، روسیه و آلمان همه از توافق(هسته ای) حمایت می کنند و تلاش می کنند توافق را حفظ کنند. پرزیدنت ترامپ با خروج از توافق متحدان ما را رها کرد، در واقع آنها را خشمگین کرد.»

کری در ادامه تاکید کرد که ترامپ کاری کرد که نشستن مقام های ایرانی پشت میز مذاکره با آمریکا بسیار بسیار سخت شود زیرا مخالفان مذاکره با آمریکا اکنون دست برتر را در اوضاع سیاسی ایران در اختیار دارند.

کریذروز یکشنبه هم در مصاحبه با سی ان ان بار دیگر از سیاست دولت کنونی این کشور در قبال ایران انتقاد کرده بود و نسبت به تبعات ادامه مسیر کنونی توسط کاخ سفید هشدار داده است.

وی که در برنامه «جی.پی.اس» شبکه «سی.ان.ان» به میزبانی «فرید زکریا» صحبت می‌کرد، رویکرد رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران را «خطرناک و ناصواب» توصیف کرد.

کری که در دولت سابق آمریکا مسئول اصلی مذاکره با ایران و حصول توافق هسته‌ای بود، با انتقاد از خروج آمریکا از برجام، گفت: «فکر می‌کنم این اقدام بسیار خطرناک و ناصوابی است که مبتنی بر هیچ راهبرد جامعی نیست.»

وزیر خارجه اسبق آمریکا در دفاع از برجام، این توافق را «قدرتمندترین، پاسخگوترین و شفاف‌ترین توافقنامه هسته‌ای جهان» توصیف کرده و با اشاره به اینکه منتقدان برجام در ایران آمریکا را غیرقابل اعتماد می‌خواندند، گفت: «دونالد ترامپ ثابت کرد که آن‌ها درست می‌گفتند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بامسولین مثل روحانی ظریف عراقچی صالحی همین میش

    • بدون نام

      کری هم به ما خیانت کرد و در همین مصاحبه گفت که ما پولهای اخذ شده را صرف تروریسم کردیم. البته این قسمت حرفاش در این خبر سانسور شده

    • بدون نام

      کری لا اقل تو مرد بودی این ترامپ کله خر اصلا نمیشه باهاش صحبت کرد ...پولدار نیویورکی فقط به فکر جیب خودشه .لا اقل برای انتخابات بعدی آمریکا تو بیا و لگد بزن به ترامپ

    • دونالد ترامپ

      این کری خیلی داره زر میزنه

    • محمد

      من موندم.
      این کری هیچ کارست.
      ایران نیست که اگه کسی به رتبه و مقامی رسید، فقط ازرائیل بتونه اون رو بکشه پایین.
      اگر کری نامزد شد و رای اورد، من اسمم رو عوض میکنم.
      این هم یکی مثل کارتر، فقط زر زیادی.

    • بدون نام

      ۱۱:۲۲ این اسمای که بردی چه کار بدی کردن؟اگه برجام بده خب الان چرا تو سر میزنید که امریکا رفت اگه برجام خوبه چرا با اون مخالفید و هر کاری مبکنید که به هم بخوره
      شما و دلواپسان فقط و فقط به فکر خودتونید نه مردم
      اون اسلامی که شماها شدید حامیانش و چنان اسلام و به جهانیان معرفی کردید که فقط جنگ و خونریزیست دین صلح و دوستی و مهربانی ست اما ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش با خودت چند چندی
        اینا همشون یکی هستن چپ و راست
        دلواپس و غیر دلواپس ندارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج