۷۷۳۴۰۲
۱ نظر
۵۲۶۸
۱ نظر
۵۲۶۸
پ

هر آن چه باید از جایزه پوشکاش بدانید

 فیفا در سال ۲۰۱۸ برای دهمین بار زیباترین گل سال را انتخاب خواهد کرد.

وبسایت نود: به نقل از فیفا، نامزدهای جایزه پوشکاش فیفا در سال ۲۰۱۸ که به زیباترین گل سال اختصاص می‌یابد معرفی شدند و نفراتی مانند کریس رونالدو، لیونل مسی، محمد صلاح، گرت بیل، دنیس چریشف و ریکاردو کوارشما نامزدهای دریافت این جایزه هستند.

فیفا برای اولین بار این جایزه را در سال ۲۰۰۹ اهدا کرد و در ۹ دوره گذشته کریس رونالدو، حمیت آلتینتوپ، نیمار، میروسلاو استوچ، زلاتان، خامس، وندل لیرا، مهد صبری و اولیویه ژیرو برنده این جایزه شده اند. فیفا سالانه ۱۰ گل را برای دریافت این جایزه نامزد می‌کند و با احتساب سال ۲۰۱۸ مجموعا ۱۰۰ گل نامزد عنوان برترین گل سال شده اند. به این بهانه نگاهی آماری خواهیم داشت به برندگان و نامزدهای این عنوان در سال های اخیر:

۱۰۳: شوت کریس رونالدو با پیراهن منچستریونایتد در برابر پورتو با سرعتی معادل ۱۰۳ کیلومتر بر ساعت وارد دروازه شد تا در بین برندگان پوشکاش سریع ترین گل لقب گیرد. همچنین این گل از فاصله ۳۹،۶ یاردی به ثمر رسید که دورترین گل برنده پوشکاش تا به امروز محسوب می‌شود.

۳۳: در کمال تعجب ۳۳ درصد از گل های برنده پوشکاش، گل های درون محوطه جریمه بوده اند. گل های نیمار، وندل لیرا و اولیویه ژیرو به ترتیب در سال های ۲۰۱۱، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ این گل ها محسوب می‌شوند.

۱۹: نیمار که در سال ۲۰۱۱ با زدن گل دیدنی خود با پیراهن سانتوس به فلامینگو جایزه پوشکاش را کسب کرد، در زمان به ثمر رساندن این گل ۱۹ سال و ۱۷۲ روز سن داشت تا جوانترین برنده این جایزه لقب گیرد. رایلی مک گری یکی از نامزدهای جایزه امسال، در صورت بردن این جایزه تنها ۴ روز تا شکستن رکورد نیمار کم می‌آورد. زلاتان نیز که این جایزه را در سال ۲۰۱۳ دریافت کرد با ۳۱ سال مسن ترین برنده این جایزه محسوب می‌شود. هرچند اگر امسال کوارشما و رونالدو برنده شوند رکورد زلاتان را خواهند شکست.

هر آن چه باید از جایزه پوشکاش بدانید

۱۲: ۱۲ گل از ۱۰۰ نامزد جایزه پوشکاش، گل هایی بوده اند که در لیگ قهرمانان به ثمر رسیده اند. جام جهانی هم ۹ گل در بین نامزدهای پوشکاش داشته است. در بین لیگ ها نیز لالیگا و لیگ برتر با داشتن ۵ نماینده بیشترین سهم را از لیگ های داخلی داشته اند.

۱۰: کشورهای آرژانتین و برزیل هر کدام با داشتن ۱۰ نامزد پوشکاش، بهترین عملکرد را در بین کشورهای فوتبالی داشته اند. لیونل مسی (۶)، لیساندرو لوپز، دنیل لودوئنا، کارلوس توز و آلخاندرو کامارگو بازیکنان آرژانتینی بوده اند که نامزد این جایزه شده اند. در سمت مقابل نیز نیمار (۵)، گرافیته، نیلمار، کامیلا سانوتزو، وندل لیرا و مارلون نیز بازیکنان برزیلی نامزد بوده اند. فرانسه با ۸ نامزدی، اسپانیا (۶) و مکزیک (۵) دیگر کشورهای موفق این بخش بوده اند. این در شرایطی است که در ۱۰ دوره اخیر، هیچ بازیکن آلمانی نتوانسته نامزد کسب عنوان پوشکاش شود.

۸: ۸ برنده از ۹ برنده این جایزه با گل های خود موجب پیروزی تیم‌شان شدند. در کمال تعجب تنها استثنای این زمینه نیمار است. گل جادویی نیمار در سال ۲۰۱۱، سانتوس را ۳-۰ از فلامینگو پیش انداخت اما فلا در نهایت این بازی را با نتیجه ۵-۴ به سود خود به پایان برد.

۸: برای هشت سال متوالی، همواره حداقل یک گل از فوتبال بانوان در بین نامزدهای پوشکاش حضور داشته است. کومی یوکوهاما (۲۰۱۰)، هیتر او رایلی (۲۰۱۱)، اولیویا خیمنز (۲۰۱۲)، لویزا نسیب و لیسا ده وانا (۲۰۱۳)، استفانی روشه (۲۰۱۴)، کارلی لوید (۲۰۱۵)، دانیوسکا رودریگز (۲۰۱۶) و دینا کاستیانوس (۲۰۱۷) این بازیکنان بوده اند. در این بین گل روشه نزدیک ترین گل به کسب جایزه بود که در سال ۲۰۱۴ بعد از گل خامس رودریگز در رده دوم قرار گرفت.

۶: لیونل مسی به تنهایی ۶ بار نامزد کسب پوشکاش شده که بیش از هر بازیکن دیگری است. گل های او برابر والنسیا (۲۰۱۰)، آرسنال (۲۰۱۱)، برزیل (۲۰۱۲)، اتلتیک بیلبائو (۲۰۱۵)، آمریکا (۲۰۱۶) و نیجریه (۲۰۱۸) نامزد عنوان پوشکاش شده اند. نیمار با ۵ نامزدی و زلاتان ایبراهیموویچ با ۳ نامزدی تنها بازیکنانی هستند که بیش از ۲ بار نامزد دریافت این جایزه شده اند.

۶: ۶ گل از ۹ گل برنده پوشکاش، گل هایی بوده اند که با تنها یک ضرب به ثمر رسیده اند؛ حمیت آلتیننوپ، میروسلاو استوچ، زلاتان، وندل لیرا، صبری و اولیویه ژیرو. گل کریس رونالدو بعد از ۳ ضرب وارد دروازه شد و گل خامس بعد از دو ضرب، اما گل نیمار بسیار متفاوت بوده است. نیمار ابتدا با ۶ ضرب توپ را به جلو برد، سپس یک و دو کرد و با ۵ ضرب دیگر توپ را وارد دروازه کرد.

۵: هر ۵ برنده اولیه این جایزه، گل هایی بودند که با پای راست به ثمر رسیدند تا این که در سال ۲۰۱۴ خامس توانست با گل پای چپ خود به اروگوئه برنده این جایزه شود. به جز خامس، ژیرو (۲۰۱۷) تنها بازیکن دیگری است که با گل پای چپ فاتح این جایزه شده است.

۴: لیگ قهرمانان فصل ۰۹-۲۰۰۸ و جام جهانی ۲۰۱۸ هر یک با معرفی ۴ نامزد جایزه پوشکاش موفق ترین رقابت ها بوده اند. گل های امانوئل آدبایور، کریس رونالدو، مایکل اسین و آندرس اینیستا (گل های اسین و اینیستا هر دو در بازی نیمه نهایی چلسی-بارسا در استمفوردبریج بود.) از لیگ قهرمانان ۰۹-۲۰۰۸ و گل های ریکاردو کوارشما، لیونل مسی، بنجامین پاوارد و دنیس چریشف از جام جهانی ۲۰۱۸ نامزد جایزه پوشکاش شده اند.

۱: از ۱۰۰ گل نامزد شده، یک گل توسط یک دروازه بان به ثمر رسیده است؛ گل اوسکارین ماسولوکه برای باروکا در مقابل اورلاندو پایرتس که در سال ۲۰۱۷ بعد از گل اولیویه ژیرو در رده دوم قرار گرفت. همچنین تنها یک گل از این تعداد گلی با ضربه سر بوده است؛ گل رابین فن پرسی برای هلند در مقابل اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۴

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مثل همیشه باز هم پادشاهی مسی رو شاهد هستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج