۷۷۴۳۰۵
۳۰ نظر
۵۰۰۳
۳۰ نظر
۵۰۰۳
پ

علی کریمی از کدام حرف عادل شاکی شد؟

علی کریمی که شاید حالا حامیانش او را رابین‌هود فوتبال ایران می‌نامند. کسی که یک‌تنه ایستاده در برابر ناپاکی‌های فوتبال.

خبرآنلاین: علی کریمی که شاید حالا حامیانش او را رابین‌هود فوتبال ایران می‌نامند. کسی که یک‌تنه ایستاده در برابر ناپاکی‌های فوتبال.

تقریبا یک سالی می‌شود که او تنها منتقد جدی فوتبال ایران است و هدف اصلی انتقاداتش شده‌اند کارلوس کی‌روش و مهدی تاج!

در شرایطی که حتی دیگر محمد مایلی کهن هم رمقی برای انتقاد ندارد و خیلی دیر به دیر سعی می کند از فوتبال حرف بزند؛ کریمی تنها کسی است که علم انتقاد در دست دارد.

او البته این انتقادها را در هر همه ارکان به خرج می دهد. نه فقط درباره فوتبال ولی نوک پیکان حملاتش بی تردید به کارلوس کی‌روش است.

و یکباره حمله به عادل!

کریمی ترسی ندارد از اینکه حرف‌هایش چه تبعاتی ایجاد می‌کند که بخش عمده ای از افکار عمومی را پشت خود می‌بیند. در ایران تنها کافی است کسی کوچکترین انتقادی از کریمی کند چون او رهبر اپوزیسیون فوتبال است و البته خیلی از گفته‌هایش حرف دل اکثر فوتبال‌دوستان؛ چنان هجمه‌ای علیه منتقد به راه می‌افتد که چاره‌ای غیر از عقب‌نشینی نداشته باشد.

کریمی صبح روز سه‌شنبه اما موج انتقاداتش را این‌بار به سمت عادل فردوسی‌پور گرفت. عادل شوکه از این اتفاق ، نمی‌دانست چه باید بگوید.

پاس گل عادل

بی تردید بخش عمده ای از این تصویر مقتدر و نماد حق امروز علی کریمی حاصل مناظره ۹۰ سال قبلی است که عادل او را رودرروی محمدرضا ساکت ، دبیر فدراسیون فوتبال قرار داد.

آن روز علی کریمی در شرایطی که داشت با ساکت یکی به دو می کرد، یکباره با پاس گل فردوسی‌پور توانست فاتح دوئل بزرگ شود.

عادل آنجا پیامکی از کی‌روش را خواند که سرمربی در آن به حرف های کریمی می‌خواست واکنش نشان دهد. عادل واژه بزدل را به زبان آورد و این توهین بزرگترین شکست کی‌روش از بدو ورود به ایران تا آن روز را رقم زد.

کریمی شد یک حق که همه مردم می‌خواستند از سرمربی بگیرند.

مرد پرتغالی از فردایش هرچه تلاش کرد توضیح دهد که گفته اتهامات بزدلانه که اطرافیان کریمی به او زده اند، منظورش بوده ، دیگر کار از کار برایش گذشته بود . کریمی از آن پس از واژه دلال برای او همراهانش استفاده کرد .

دلخوری یکباره علی کریمی

بعد از آن شب تقریبا علی کریمی رابطه اش با فردوسی پور خوب بود و تیغ انتقادش را سوی مجری ۹۰ نمی گرفت.

عادل هم حسابی سعی می کرد برای تیم محبوب و دوست داشتنی سپیدرود سنگ تمام بگذارد که انصافا هم این تیم سنگ تمام گذاشتن داشت و کریمی در آن فصل معجزه آسا و با دست خالی توانست سپیدرود را لیگ برتری نگه دارد.

بعد از آن و در طول جام‌جهانی کریمی منتقد کی روش بود و عادل حامی. گه گاه کریمی طعنه‌هایی می زد اما گاردش برابر عادل خیلی تهاجمی نبود.

وقتی به سپیدرود برگشت هم تقریبا بیشتر به تیمش می‌رسید تا اینکه دوشنبه شب یکباره شمشیر را برای عادل از رو بست.

دلیل این همه دلخوری چه بود؟

چرا؟چرا کریمی اینگونه بعد از یک آیتم به عادل فردوسی‌پور تاخت؟ بی شک نه خود عادل می‌داند و نه شاید علی کریمی. آیتمی که در ۹۰ درباره دعواهای قومی و قبیله ای و زشت ورزشگاه انزلی رخ داد؛ پخش شد، مستندی بود از زشت ترین رفتارهایی کت ممکن است دو گروه همشهری حتی در جنگ های عشیره ای یا ناموسی علیه هم داشته باشند.

بچه هایی که هدف پاره آجر قرار گرفته بودند، مردمی که به همسایگان و آشنایان آن سوی خطی شان بدترین دشنام ها را در دو طرف می‌دادند و اتفاقاتی تلخ تر از تلخ که به سادگی می توانست قربانی بگیرد.

کریمی احتمالا از این شاکی بود که چرا در جمع بندی این مستند گفته شده چرا نماینده مردم رشت، جعفرزاده ایمن آبادی با فشارش لیدری از سپیدرود را که علیه انزلی چی ها در اینستاگرامش فحاشی کرده بود را به ورزشگاه برد و این بهانه ای برای انزلی چی‌ها بود تا اینگونه دعوا را خونین کنند. دعوایی که بالا گرفت و صحنه‌هایی زشت را رقم زد.

مستند ۹۰ به نظر می‌رسید بکی از زیباترین مستندها در نکوهش چنین خشونت‌هایی بود. کریمی اما از تمام این مستند اینگونه برداشت کرده بود که متهم رشتی‌ها بوده اند. درحالی که عادل بر این باور بود که مستندش کاملا در نکوهش این رفتار و اتفاقا بیشتر در انتقاد از انزلی‌چی‌ها بوده که حملات بیشتری داشتند.

نه، علی کریمی حامی خشونت نیست!

عادل حتی بعد از انتقادات علی کریمی که دوباره او را حامی کی روش نامیده و گفته بود کاری می کند از فوتبال بیرون شان کند، با تعجب گفته بود متوجه نمی شود دقیقا چه شده!

کریمی اما اینگونه آتشین می‌خواست از تیمش و مردم رشت دفاع کند تا شاید آنها مقصر آن دعوا شناخته نشوند و از برچسب حامی کی روش و دلال موزامبیکی برای عادل استفاده کرده بود تا گفته‌اش آتشین تر باشد

اما به راستی علی‌کریمی خودش در مقام یکی از آنهایی که برای فوتبالی عاری از فساد و خشونت می‌جنگد و از جیبش می‌گذارد تا بچه‌های کم سن و سال به فوتبال شان برسند، منکر آن درصد از اشتباه هواداران تیمش که رخ داده، می‌شود؟

راستش حالا که چند روزی گذشته باید دید سرمربی محبوب گیلانی ها باز همان حس را دارد؟

حال اینکه ممکن است او از عادل و همه آنهایی که از کی‌روش حمایت می کنند، دلخور باشد و بگوید همه آنها باید از فوتبال بروند ولی سخت است که باور کنیم این آزادی‌خواه شجاع دل فوتبال حامی رفتار تند طرفداران گیلانی در دو سوی سکوها باشد و بخواهد تائیدشان کند آنگونه که صبح بعد از ۹۰ کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این بچه قرتیکریمی دیگه پررو شده به آدم و عالم بد و بیراه میگه مریضه پاچه همه رو میگیره

    • بدون نام

      عادل ناعادل دیگه طرفدارواعتبارندارچون فقط دنبال اسمسهای برنامش بهتراز۹۰برومیثاقیان خیابانی ومحمدی....بیادوکلی دشمن پیداکردل

    • کامبیز

      اگه ایشون دنبال سرمنشا ناپاکی هاست!!!؟؟؟چرا ازشاه دزد اصلی ناپاکی حسین هدایتی چیزی نمی گه دزد اعظم که تو زندان است اونجا صرف نمی کنه!!؟؟

    • بدون نام

      چی میگی بابا ازادی خواه شجاع دیگه چه صیغه ای هست ؟توی فضای مجازی هزاران نفر روزانه پست میذارن کسی که توحش رو ساپورت میکنه واز دعوای خیابونی حمایت میکنه اصلا ادم نیست چه رسد به این مغلطه ها که شماها میکنید در وصفش این اقا که بلد نیست یه جمله حرف درست بزنه اگه هوادارای لنگ نبودن که عین گاو هرچی این اقامیگه چشم بسته به طرف توهین میکنن باز هم جرات داشت این جور چشماش رو ببنده ودهنش رو باز کنه ؟ازادی خواه شجاع دل هههههههههههههههه 7ههههههههههههههه

    • بدون نام

      حنای گنده لات تهرون دیگه رنگی نداره. بهتره مربیگری فوتبال را بذاره کنار

    • پرویز

      من در طول این چند دهه به اندازه تعداد انگشتان دستم برنامه نود را تماشا نکرده ام زمانیکه عادل مجری ابن برنامه حدود چند سال قبل علی دایی راا به برنامه دعوت کرد و با تحریک این فوتبالیست که در اوج بود برنامه نود را تبدیل به توهین های اشکار علیه علی پروین کرد و اقای دکتر زادمهر از طریق تماس تلفنی ادعاهای علی دایی را محکوم کرد و خواستار احترام به پیشکسوتان شد از ان موقع فهمیدم وظیفه عادل فردوسی پور تخریب فوتبال ایران است یواش یواش رانت خواری هم وارد برنامه شد نظرسنجی های مهندسی شده کی روش را به فوتبال ایران تحمیل کردند خلاصه شد ان چیزی که نباید بشد و این هست حال و روز فوتبال ایران

    • بدون نام

      یه جوری تعریف میکنین ازاین کریمی انگارچیکارکرده..کجا جلوی دلال بازی روگرفته..چرادرباره کثافت کاریهای هدایتی چیزی نگفت چون خودشم دستش بااین کثیف تویه کاسس ..یه دلال به کیروش میگه شما کیف کردین ...جماعت لنگی هستین دیگه چشمتون روحقایق همیشه بستس

      پاسخ ها

      • کامران

        برو تو غار کیسه کش جماعت انقدر پر رو ندیدم:))

      • مونتلا

        خخخخخ شما سوزشتون از بونجاح قاتل کیسه است یا کریمی قاتل کیسه زباله اره عزیزم کریمی مثل تیم حقیرتون لابی گری نمیکنه و تو زمین حقشو میگیره نه مثل فرناز دوپینگی تون که فقط کفتر عربها بوده کریمی تو بایرن بازی کرده فرناز شما کجا بازی کرده هر چند کیسه جماعت شعور نداره و با این همه بازیکن نتونست حیث داری کنه و غیرت رو نشون این ششتاخور داد خده رو شکر معلوم شد گروه مرگ کدام گروه است حالا فهمیدی عزیزم چه طور فوتبال بازی کنید

      • بدون نام

        لابد شما از این دلال هم سودی میبرین کیسه کش

      • قرمزته

        ما مدیرامون پاکن ولی ی جور میگی که انگار مدیرای شما خیلی درستکارن در صورتی مدیرای شما هم زیاد کثافت کاری می کنن و همه شون دستشون تو ی کاسه س. تو مرام شما کیسه کشا تهمت زدن ی امر طبیعی. در ضمن ما چشممون رو حقایق نبستیم و بهتر از جماعت کیسه کشیم که خنثی و بی خاصیتن.

      • قرمزته

        ضمنا علی کریمی نماد پاکی و درستکاری و بسیار آدم باشخصیت و متین و گل سرسبد فوتبال ایران.اینو هیچوقت یادت نره.

      • بدون نام

        علی.کریمی.شمازورت به عادل.نمی رسد.بی خودخودتوبیش ازاين.خراب.نکن.به.تیمت.برس.حرف.زیادی.نزنید.سفیدرو.تیم.خوبيه چرااين.تیم.رابه شما.دادن.جای.سوال دارد.

      • رضا نواییان

        توخوبی

      • مطالبی

        خودتونه سوزون کریمی برای ماقهرمان است

    • بدون نام

      درود بر علی کریمی...هشت مقدس

    • بدون نام

      هر کاری کرده پول ملیاردی گرفته ودر ضمن کو که نکنده فوتبال مثل بقیه و لذتش هم برده

    • بدون نام

      آقا تو کی هستی که تعریف علکی میکنی بی تربیتی کریمی کدامش دفاع از فوتبال

    • بدون نام

      چقدر کیروشی پورانه تحلیل کردی مرحبا احسنت چه برائتی شد از کیروشی پور مررررحبا خخخخخ

    • مصطفی بادینی زاهدان

      به عنوان یه استقلالی میگم دم علی کریمی گرم..مرد میخواد که از کلی حق السکوت بگذری و اینا رو بگی

    • بدون نام

      جناب بدون نام کیسه کش لطفا وقتی از علی آقا میگی اون دهن کثیف رو یه آبی بکش ،،،مرسی

    • بدون نام

      جناب بدون نام کیسه کش لطفا وقتی از علی آقا میگی اون دهن کثیف رو یه آبی بکش ،،،مرسی

    • بدون نام

      درود بر کریمی و ننگ بر کیروشی پور

    • بدون نام

      کریمی اگه پرچمدارمبارزه بافساده چرادرموردطارمی وپرسپولیس ازش سوال میشه درجواب میگه نمیخوام پرسپولیس به حاشیه بره این آقاحاضره تیم ملی به حاشیه بره اماپرسپولیس نه کریمی خودش یه خائن کثیفه

    • بدون نام

      هیس بابا کیسه کش

    • بدون نام

      چرا این ادم بی تربیت و دارید بزرگ میکنید؟این همونی نبود که موقع تعویض لگد زد به ساک ورزشیش؟این همونی نیست که به علی دایی چنان توهین کرد که اون هنوز هم ازش دلخوره؟این همونی نیست که به مربی خودش کیروش هم توهین کرد؟این همونی نیست که در طول دوران بازیگریش به ده ها مربی خودش توهین کرد؟این همونی نیست که به چندین و چند مدیرعامل و مدیر باشگاهها توهین کرد؟اقا این ادم تربیت و عفت کلام نداره احترام به مربی و بزرگتر حالیش نیست دیگه عادل جای خود

    • بدون نام

      چرا این ادم بی تربیت و دارید بزرگ میکنید؟این همونی نبود که موقع تعویض لگد زد به ساک ورزشیش؟این همونی نیست که به علی دایی چنان توهین کرد که اون هنوز هم ازش دلخوره؟این همونی نیست که به مربی خودش کیروش هم توهین کرد؟این همونی نیست که در طول دوران بازیگریش به ده ها مربی خودش توهین کرد؟این همونی نیست که به چندین و چند مدیرعامل و مدیر باشگاهها توهین کرد؟اقا این ادم تربیت و عفت کلام نداره احترام به مربی و بزرگتر حالیش نیست دیگه عادل جای خود

    • مهرداد

      کیسه کش هیسسی السد السد السد, اسم کریمی رومیاری دهنتو آب بکش کیسه کش ته جدولی

    • بدون نام

      ۱۱:۴۸ الکی از سر سیری نظر نده و کاسه داغ تر از آش نباش فوتبال و مملکت گرفتار روشنکفران و تحلیل گرانی مثل شما شده!!! باید نود و شبکه خبر استخدامت کنند چون تشخیص کاسه های مشترک .......خوب وماهرانه هست

    • خانم حنا

      علی کریمی خیلی نامرده خیلی خیلی اگه کیروش دلال موزامبیک است پس هدایتی چیه کریمی عوضی نامرد پست نون به نرخ روز خوردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج