جاباما
۷۷۵۶۸۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دهمین سال تولد گوشی اندرویدی گوگل مبارک

۱۰ سال پیش بود که گوشی HTC Dream توسط تی موبایل در آمریکا به نام G۱ وارد بازار شد. به باور بسیاری این گوشی زشت و ضخیم بود و حالا پس از ۱۰ سال گوشی‌های اندرویدی اپل را در زیبایی و کارایی به چالش کشیده‌اند.

خبرآنلاین: ۱۰ سال پیش بود که گوشی HTC Dream توسط تی موبایل در آمریکا به نام G۱ وارد بازار شد. به باور بسیاری این گوشی زشت و ضخیم بود و حالا پس از ۱۰ سال گوشی‌های اندرویدی اپل را در زیبایی و کارایی به چالش کشیده‌اند.

داشتن کیبورد فیزیکی و نداشتن کیبورد مجازی مشکل‌ساز شد اما این گوشی ۲۳ سپتامبر ۲۰۰۸ دنیای ما را تغییر داد و امروز ۸۵ درصد از گوشی‌های جهان اندرویدی است.

قابلیت‌هایی مانند دوربین بهتر نصب اندروید شد و آن زمان ویژگی کپی/ پیست توانست محبوبیت زیادی برای گوشی‌های اندرویدی ایجاد کند.

اندروید اجازه کاستومایز کردن صفحات، فولدرها و ... را به کاربر داد و این چیزی بود که آیفون نداشت و برگ برنده برای توسعه گوشی‌های اندرویدی شد.

ورود «اپ مارکت» که بعدها نامش «گوگل پلی» شد، تحولی عمده در دنیای اپلیکیشن قلمداد شد. اکوسیستم اپ‌ها عوض شد.

قرار گرفتن مجموعه نرم‌افزارهای گوگل ازجمله ایمیل و ... روی گوشی اندرویدی در جذابیت آن مؤثر بود. گوگل مپ در این میان نقشه عمده را بازی کرد و اپل را از میدان رقابت بیرون کشاند.

لشگری از سازندگان اندرویدی به وجود آمد و دنیای گوشی‌های هوشمند متحول شد. موتورولا دروید گوشی بدیل آیفون شد و سامسونگ با سری نوت و قلم دیجیتال تحول بزرگی را در گوشی‌های اندرویدی ایجاد کرد. اچ تی سی آن روزگار حرف اول را می‌زد اما حالا واحد موبایلش به قیمت ۱.۱ میلیارد دلار به مالکیت گوگل درآمده است. گوشی‌های نکسوس و پیکسل بخشی از وجود خود را مدیون مهندسان اچ تی سی است.

گوشی اندرویدی تنها رقیب واقعی آیفون اپل شد و امروز بر دنیای موبایل حکم می‌راند.

دهمین سال تولد گوشی اندرویدی گوگل مبارک

دهمین سال تولد گوشی اندرویدی گوگل مبارک

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج