۷۷۹۸۷۷
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

قیمت هر بشکه نفت به ۸۵ دلار رسید

بازار نفت همچنان نگران تحریم‌های ایران است و این نگرانی قیمت را به ۸۵.۰۱ دلار در هر بشکه رسانده است.

خبرگزاری فارس به نقل از رویترز: قیمت نفت در معاملات امروز همچنان به علت انتظار برای کاهش عرضه در بازار در اثر اجرای تحریم‌های ایران در ماه نوامبر، افزایش یافت، اما افزایش ارزش دلار و افزایش ذخایر نفت آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

هر بشکه نفت برنت ۲۱ سنت افزایش ۸۵.۰۱ دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱۷ سنت افزایش ۷۵.۴۰ دلار در هر بشکه فروخته شد.

به گفته تاجران، بازارهای جهانی نفت همچنان متشنج هستند، زیرا موعد اجرا شدن تحریم‌های نفتی ایران در حال نزدیک شدن است.

قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا هر دو اوایل این هفته به سطحی رسید که تاکنون از نوامبر ۲۰۱۴ دیده نشده بود و هر دو نوع نفت به ترتیب از نیمه ماه آگوست تاکنون ۲۰ و ۱۷ درصد افزایش ارزش داشتند.

علی‌رغم این افزایش تاجران می‌گویند افزایش قیمت‌ها با تقویت دلار اندکی کم شد. همچنین افزایش ارزش دلار واردات نفت را برای مالکان دیگر ارزها گران‌تر می‌سازد و همچنین افزایش ذخایر نفت در آمریکا از دیگر عوامل کنترل کننده افزایش قیمت‌ها بود.

موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه اعلام کرد ذخایر تجاری نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ سپتامبر ۹۰۷ هزار بشکه افزایش یافت و به ۴۰۰.۹ میلیون رسید.

به گفته تاجران، افزایش ذخایر نفت آمریکا تاحدی به علت افزایش تولید نفت امریکا بود که از نیمه سال ۲۰۱۶ تاکنون یک سوم افزایش یافته و به ۱۱.۱ میلیون بشکه در روز رسیده است.

بانک بارکلیز در یادداشتی روز سه شنبه نوشت: «ما انتظار داریم تولید نفت آمریکا سال را با رقم ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز به پایان ببرد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایشالا از صد دلار عبور کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به چشم بر هم زدنی 100 دلار رو رد میکنه. بلومبرگ 140 دلار پیش بینی کرده

    • بدون نام

      نفت يك موهبت الهي است كه بايد به درستي درمسير و كانال اهل توليد و اختراعات قرار بگيرد،،،نه با ان بازي كرد بالا پايين كرد ،،،من يك راهكار دارم كه نفت بشه دوزار،،،نه أصلا بكن هزار دلار وقتي دلار ارزان بشه باز يكي از مذاياي ارزاني دلار همينه ،،،اگر دلار ارزان بشود هر چه قدر نفت گران تَر هم بشود باز به نفع توليد كننده و بازار است عرضه و تقاضاي رقابتي بازار جهاني وقتي بر أساس قدرت اقتصاد برتر دنيا جابجا وخريداري شود اين به نفع و كنترل بهتر بازار مصرف كننده گان نفت و نفوذ دلار در اقتصاد و جريان بيشتر دلار در بازار مي شود،،،،

    • بدون نام

      عربستان فکر کرده میتونه با افزایش تولید به آمریکا نوکری خودشو اثبات کنه. عمرا! اگه بخواد در تحریم نفتی ایران مشارکت کنه انصارالله کشتیهای نفتکش و تاسیسات نفتیشو میزنه و بازار رو با کمبود نفت مواجه میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج