اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۸۰۲۱۶
۲۹ نظر
۵۰۰۶
۲۹ نظر
۵۰۰۶
پ

کلاهبرداری با حراج پراید ۱۸ میلیونی

پراید ٢٢‌میلیون تومانی درست به اندازه سقوط قیمت دلار خبرسازی کرد. با ریزش قیمت دلار آگهی‌های مشکوک حراج پراید در فضای مجازی گل کرد. آگهی‌هایی که دیروز پا را فراتر گذاشته و قیمت‌های ١٩ و ١٨‌میلیون تومانی برای پرایدهای صفرکیلومتر تعیین کردند.

روزنامه شهروند نوشت: پراید ٢٢‌میلیون تومانی درست به اندازه سقوط قیمت دلار خبرسازی کرد. با ریزش قیمت دلار آگهی‌های مشکوک حراج پراید در فضای مجازی گل کرد. آگهی‌هایی که دیروز پا را فراتر گذاشته و قیمت‌های ١٩ و ١٨‌میلیون تومانی برای پرایدهای صفرکیلومتر تعیین کردند.

جالب است که برخی از این آگهی‌دهندگان با شعارهای تبلیغاتی تلاش می‌کنند اعتماد مردم را جلب کنند. آنها مدعی‌اند که اعضای کمپین‌های نه به گرانی هستند و می‌خواهند با اهداف مدنی و انسان‌دوستانه مانع از رشد قیمت‌ها شوند! اما زمان بررسی آگهی‌ها متوجه می‌شوی که از این خبرها نیست و بسیاری از آنها برای جیب‌تان کیسه دوخته‌اند.

کلاهبرداری با حراج پراید ۱۸ میلیونی

از آگهی‌های قلابی پیش‌فروش پراید ارزان که بگذریم، بخشی دیگر از صاحبان آگهی مستأجران خطوط هوشمند هستند که با این ترفند می‌خواهند هزینه‌های گزاف مکالمه با این خطوط را به جیب بزنند، بدون آنکه هیچ پراید ارزانی در بساط‌شان باشد.

درست در شرایطی که پراید تا ٤٠‌میلیون تومان رشد قیمت را از سر گذراند، با ریزش قیمت دلار آگهی‌های مشکوک پراید ارزان به شیوه‌های مختلف در فضای مجازی گل کرد. برخی آگهی‌ها به صورت کامنت در صفحه‌های پربازدید اینستاگرام منتشر شد و برخی دیگر در کانال‌های تلگرامی.

منتشرکنندگان آگهی برای اینکه اعتماد خریداران را جلب کنند، گهگدار پیام‌های جالبی در متن آگهی‌هایشان منتشر کردند. به‌عنوان مثال یکی از منتشرکنندگان آگهی که خود را بهزادی معرفی کرده، در آگهی‌اش نوشته است: «به دلیل ریزش ارزش دلار خودروهای صفر خود را با قیمت‌ سال گذشته به فروش می‌رسانم.»

یکی دیگر از این منتشرکنندگان آگهی نوشته است «‌ای که دستت می‌رسد دستی بگیر!» او در ادامه نوشته است: «بیایید به کمک همدیگر مانع رشد کاذب قیمت‌ها شویم.»

آگهی‌دهنده دیگری که خود را با نام وطنی معرفی کرده است، هدف خود را از انتشار آگهی کمک به کمپین تحریم خرید دلار دانسته و نوشته است؛ اگر ما گران نخریم، سوءاستفاده‌کننده‌ها قیمت را پایین می‌آورند!

یکی دیگر از منتشرکنندگان آگهی که محل دفتر خود را جمشیدیه عنوان کرده است می‌گوید که علاوه بر پراید ١٣٢، خودروهای تیبا را با قیمت ١٩‌میلیون تومان واگذار می‌کند. وقتی از او می‌پرسیم که چرا قیمت‌ها تا این اندازه پایین است؟ پاسخ می‌دهد: اگر گران بفروشیم، می‌گویید چرا گران است و اگر ارزان بفروشیم، می‌گویید چرا ارزان است؟!

وقتی در پاسخ می‌گوییم که قیمت‌های او از قیمت کارخانه هم پایین‌تر است، توضیح می‌دهد که خودروهای صفر را ابتدای ‌سال تحویل گرفته است و به همین دلیل به قیمت همان روز می‌فروشد.

البته در این آگهی هم خبری از خودروی حاضر و آماده نیست و منتشر‌کننده آگهی می‌گوید که پس از واریز مبلغ ١٣‌میلیون و ٥٠٠‌هزار تومان سفارش خودرو ثبت می‌شود و خودرو ظرف ١٥ روز از تبریز به تهران می‌رسد.

«مردم نباید به آگهی فروش خودروهای صفر زیر قیمت بازار و کارخانه اعتماد کنند.» این موضوعی است که سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، اعلام می‌کند. او این دسته از تبلیغات فریبنده را سابقه‌دار می‌داند و می‌گوید: بارها گفته‌ایم که مردم فریب این دسته از آگهی‌های فروش خودرو با زیر قیمت بازار را نخورند.

او ادامه می‌دهد: در برخی سایت‎ها تبلیغات قابل تأملی درباره فروش خودرو منتشر می‌شود اما باید پرسید زمانی که خودرویی وارد بازار نشده است، چطور این افراد مدعی فروش تعداد زیادی پراید آن هم با قیمت پایین‌تر از کارخانه هستند؟ یعنی عده‌ای پیدا شده‌اند که به صورت خیریه خودرو می‌فروشند؟

این فعال بازار خودرو در ادامه توضیح می‌دهد: بسیاری از این منتشرکنندگان آگهی خودروهای‌شان را به صورت پیش‌فروش می‌فروشند که درواقع همان شرکت‌های غیرمجاز و کلاهبردار پیش‌فروش خودرو هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اتحادیه خودرو چون شما خودتون هم از همه کلاهبردار هستید به شما هم نمیشه اطمینان کرد. دیگ به دیگ میگه روت سیاه

    • بدون نام

      ظاهرا خوشتون نمیاد قیمتها پایین بیاد ؟!! این آگهیها هیچ تاثیری نداشته باشه قیمتهای کاذب بالارفته خودرو رو خواهد شکست

    • بدون نام

      کلاهبرداری مخصوص ژن ایرانی

    • داداش کایکو

      شهر که اشوب بزنه قورباغه هفتیرکش میشه ....

    • ۹

      بزرگترین کلاه بردار خود ایرانخودرو و سایپا هستش...انقد قیمتاشونو اگه نجومی نمیبردن بالا اونوقت این شیادها هم پیدا نمیشدن

    • نو بخت

      کمپین‌های نه به گرانی را که از صاحبان آگهی خطوط هوشمند هستند را دولت ایجاد کرده تا می‌خواهند ریال دولت روحانی را با روشها تمیز جور کنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت هم می فهمید چه میگوید

    • مهدی

      صددرصد کلاهبرداریه......زیر قیمت کارخانه،خخخخخخخخخ

    • علیرضا

      ماشین رو ببینید و پول بدید و تحویل بگیر و سلام کلاهبردار زیاده

    • بدون نام

      این بیشعورا رو باید ببندی تو پراید از دره پرت کن پایین ول کن نیستن تا چیزشو در نیارن

    • بدون نام

      درسته دقیقا مثل ایران خودرو،سایپا هست ک میگن پول بریز بحساب بعد هم ماشینو بهت نمیدن....

    • بدون نام

      وقتی مسئول شعاری و حرفه ایران خودرو و سایپا اون شیوه کیفیت و ثبت نامشه معلومه این اشغالا دلال ها رشد میکنند از کی میخوای یاد بگیرن

    • بدون نام

      ماشاالله از هر راهی جیب میزنند.

    • پدر بد

      واقعا چی شد که حال و روز اکثر آدما این شده؟!
      یه روزی طرف از شمالی ترین نقطه ایران میرفت جنوبی ترین شهر و خودشو جلو گلوله میگرفت که ناموس وطن حفظ بشه حالا چی؟
      دین به کنار،آدمیت چی شد؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا

    • بدون نام

      گر خرد داشتیم کجا اینچنین سرانجام بد داشتیم

      پاسخ ها

      • وانک لاعلاخلق عظیم

        بیچاره ملت ایران همه دارن جیبشان خالی کنه کلاه بردارها از یه طرف شرکتهای خودروسازی از طرفی تااخرش

    • بدون نام

      چرت میگه.. مثلأ هدف دار میخوان بگن قیمت خودرو رو پایین نیارین.. ولی امیدوارم بیاد پایین.. پراید بشه ۲۲ تومن خخخخخ

    • رسول

      اگه پراید رو با دلار ۱۲ هزار تومنی حساب کند قیمتش میشه ۶۰ میلیون

    • صادق کوشکی

      در این کلاهبرداری ها مخابرات هم شریک است زیرا این خطوط ارزش افزوده را برای هر شخص و افرادی بدون اینکه تعهدات لازم و قوانین را اجرا کنند واگذار می کند و هدف مخابرات فقط کسب درآمد است زیرا این خطوط هر دقیقه مکالمه هزینه چند برابری دارد اما مخابرات می بایست به جای بوق زدن از پیشواز اطلاع رسانی استفاده کند و به تماس گیرنده اطلاع دهد که هزینه تماس چند برابر است اما این کار را نمی کند تا روز روشن جیب ملت را خالی کنند مثلا در تبلیغات تلویزیونی که راجع به مراکز مشاوره ای ویا امدادی مانند تعمیرات رایانه و حتی شرکت هایی که اقدام به پخش قصه و جوک و لالایی از طریق تلفن می کنند به بیننده راجع به هزینه اطلاع رسانی نمی شود و در پایان مشترک به قبض چند صد هزار تومانی مواجه می شود!!!!! این کلاهبرداری به سایت دیوار و شیپور نیز رسیده و افرادی با آگهي های دروغین مانند اجاره منزل و یا فروش و ارائه خدمات با قیمتی بسیار پایین می کنند در صورتیکه خبری از کالا یا خدمات نیست و زمانیکه فرد تماس می گیرد یک نفر پشت خط با زبانی چرب و شیرین سعی در طولانی کردن تماس می کند و این طولانی کردن تماس مساویست با قبض های نجومی و یا تمام شدن اعتبار سیم کارت اعتباری و کسب درآمد میلیونی برای کلاهبرداران!!!!!

    • m

      شما بفکرجیب مردم نیستیدمعلومه خوب وابسته ایرانخودرو‌وسایپاهستید چون خودتون الان بااین خبرتون خوشتون نمیاد قیمت خودروهای پایین..اتفاقاخیلی هم واقعی هست دیروزیکی ازدوستام پرایدصفررا ازآگهی دیوار خرید۲۳میلیون

    • بدون نام

      کلاهبردار اصلی کسیه که پراید رو تولید میکنه و نمیفروشه و انبار میکنه کجای دنیا کارخانه اینجور بازی درمیاره اخه پولو میگیره و وعدهای چندین ماه بده اخه
      خداییش کجای دنیا اشغال رو به ملتش میندازه
      مردم خیئییلی بدبخت و خنگ هستند بخدا نخرید تا مثل دفعه قبل بیان التماستون کنند و با وام تحویل فوری تقدیم کنند بهتون .....بابا خودمون مقصریم که ساپا وایران خودرو این بلا رو سرمون بیارن

    • بدون نام

      نخررررررید تا التماستون کنند
      نخررررید اشغال نخرید جان خودتکنو زنو بچتونو بازیچه
      سایپا و ایران خودرو نکنید اینا خودشون همشون سوار بهترین و امن ترین ماشینه دنیا میکنند

    • بدون نام

      نخررررررید تا التماستون کنند
      نخررررید اشغال نخرید جان خودتکنو زنو بچتونو بازیچه
      سایپا و ایران خودرو نکنید اینا خودشون همشون سوار بهترین و امن ترین ماشینه دنیا میکنند

    • بدون نام

      تاچیزی روثابت نکردید اسمش وکلاهبرداری نزارید

    • رضا

      اصلن اگر یادتون باشه همین سایپا و ایران خودرو بودن که به بقیه یاد دادن که اگر چیزی تو کشور خودمون تولید بشه با افزایش قیمت دلار میتونه قیمتش افزایش پیدا کنه. وگرنه کسبه ایران این کارا رو بلد نبودن . این کلاه برداریا رو خوده دولت یاد مردم میده.

    • حامد

      خودایران خودرو وسایپا کلاه بردار است که خوردو رو اینجوری گرون میفروشن

    • بدون نام

      یعنی اینقدر خنگول در سطح جامعه وجود دارن که برای اینجور تبلیغات سر و دست میشکنن؟؟؟
      خدایی ، این کلاهبردارها حق شان است. وقتی به همچین آگهی های توجه میکنن که نه صاحبش مشخص است و نه جا و مکانش و ....
      ادمهای طمع کار به تور این کلاهبردارها میفتن.
      اقا جون نمایندگی فروش ایران خودرو ، پول مردم را برداشته فرار کرده و مردم بدبخت یکی دوسال است که جلوی وزارت صمت با پلاکارد وای میستن و شعا میدن.
      حالا یکی اونم در فضای مجازی که نه اسم و ادرس و ... مشخص و درستی ازش هست میاد میکه پول بریزین به این حساب تا بعدش به شما ماشین بدیم.یکسری هم میرن میریزن. خدایی حقشه

    • سویل

      خواستم بگم تو رو خدا حواستون باشه تو برنامه دیوار پراید و پژو فروشی میزنن با قیمت پایین یا میگن احتیاج داریم من نزدیک بود سرم کلاه بزارن بیشتر کلاهبرداریه...‌‌حواستون باشه سرتون کلاه نره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج