۷۸۱۰۱۲
۷ نظر
۵۰۱۳
۷ نظر
۵۰۱۳
پ

جهرمی: مشکل اپراتور‌ها قیمت نه، کیفیت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دلیل اصلی مهاجرت کاربران از اپراتورهای ثابت به همراه را کیفیت و کمیت سرویس دانست و تاکید کرد: وقتی سرعت موبایل به‌طور متوسط ۲۵ مگ است و سرعت اینترنت خانه برروی همان شش مگ مانده، کاربر علاقه‌ای به سوییچ کردن روی اینترنت ثابت ندارد.

خبرگزاری ایسنا: محمدجواد آذری جهرمی امروز در نمایشگاه تلکام در پاسخ به سوال درباره درخواست اپراتورهای ثابت برای اصلاح تعرفه اینترنت توضیح داد: در حال حاضر درآمد ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد اپراتورها از دیتا و ۳۰ تا ۴۰ درصد از حوزه ویس است. اپراتورهای ثابت می‌گویند از بالا بودن تعرفه ویس برای پایین آوردن تعرفه دیتا استفاده می‌کنند و می‌توانند بازار بزرگ‌تری را بگیرند که ۷۰ درصد بازارشان را می‌سازد. اما الان مشکل اپراتورهای ثابت بحث تعرفه نیست.

جهرمی: مشکل اپراتور‌ها قیمت نه، کیفیت است

وی ادامه داد: در گذشته شما برروی سرویس 3G، متوسط دو تا سه مگابیت پهنای باند سرعت داشتید و ADSL خانه به شما هفت تا هشت مگ سرعت می‌داد، اما الان وقتی سرعت موبایل به طور متوسط ۲۵ مگ است و سرعت خانه برروی همان شش مگ مانده، شما علاقه‌ای به سوییچ کردن روی اینترنت ثابت ندارید. بنابراین دلیل اصلی از دید ما که بررسی می‌کنیم، قیمت نیست بلکه کیفیت و کمیت سرویس است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سرویس ADSL در مقابل LTE شانسی ندارد، افزود: برای اینکه بازار اپراتورهای ثابت بزرگ شود، باید خدمات فیبر ارایه دهند، از جمله FTTC و یا سراغ VDSL بروند و تکنولوژی خود را رشد بدهند اما تاکنون در این حوزه سرمایه‌گذاری نکردند. برای سرمایه‌گذاری هم می‌گویند، بازگشت سرمایه مهم است.

جهرمی ادامه داد: اگر ۱۷ شرکت بخواهند سرمایه‌گذاری کنند، برگشت نمی‌شود. حرف ما این است که آن‌ها باید از راه‌حل‌های ادغام استفاده کنند و یک شرکت شوند، یک شبکه را توسعه دهند تا هزینه سرمایه‌گذاری پایین بیاید و بازار توجیه داشته باشد. البته آن‌ها می‌گویند این کار رقابت را از بین ‌می‌برد، حرف ما این است که اپراتورها ابتدا شبکه را توسعه دهند و نگران رقابت نباشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      آقای جهرمی شما چراغ خاموش شیطنت های بزرگ ولی به آرامی انجام میدهید افزایش هزینه های اینترنتی و مکالمه ای و مسبب اصلی گران شدن گوشی های موبایل!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من اصولگرا هستم ولی میدونم این دولت دوتا وزیر خوب داره یکیش جهرمی

      • BABAAA

        جهرمی جان مشکل نه قیمت است نه کیفیت کارشناسان کار بلد را استخدام کن هم کیفیت و هم قیمت درست میشود

      • بدون نام

        ١٤:٢٠
        چون ايشون از هر اصولگرايي اصول گرا تره!

    • بی نام

      اپراتورها با افزایش قیمت و بظاهر حجم بسته های ارایه شده اینترنتی نت بدون سرعت برای مشتری دردسر سازند نه خدمت رسان باید فکر ی بحال سرعت اینترنت کرد ولی وزیر محترم از زمان ورود ش با آرامی افزایش قیمت را در حوزه فعالیت خود داشته و قابل کتمان هم نیست

    • مسعود.الف

      بخدا سوگند که دزدتر وکلاه بردارتر از مخابرات بوجودنیامده ون خواهد آمد! پول 6گیگ اینترنت (2گیگ روز و4گیگ شب) از آدم تیغ میزنن ولی یا سرعت بسیارپایینه یا اینترنت قطعه یا بستراینترنت مشکل پیداکرده یا..... و بعدازنصرف 700مگ برات پیام میاد که شما85درصدازحجم خریداری شده رابا 50درصد تخفیف مصرف نموده اید وجالب که بعدازمصرف 5مگ دیگه حجمتون تموم میشه وجالبتر اینکه 4گیگ شبانه هم لوطی خور میشه و دودمیشه میره هوا!!!

    • بدون نام

      آقاي وزير به اصطلاح به فكر مردم، پس كي تعرفه هاي جديد براي كم مصرف ها رو اعلام مي كني؟ ورشكستمون كردي با اين طرح مصرف منصفانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج