۷۸۴۲۶۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

شورای وحدت جایگزین جمنا شد

علیرضا زاکانی در روزهای اخیر پرکار شده و برخی از رسانه‌های این را مقدمه ای برای کاندیداتوری او در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده می‌دانند. بازی او اما بزرگ‌تر از این حرف‌ها و بیشتر شبیه انجام یک ماموریت در راستای اهداف «شورای وحدت» است.

نامه‌ نیوز نوشت: علیرضا زاکانی در روزهای اخیر پرکار شده و برخی از رسانه‌های این را مقدمه ای برای کاندیداتوری او در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده می‌دانند. بازی او اما بزرگ‌تر از این حرف‌ها و بیشتر شبیه انجام یک ماموریت در راستای اهداف «شورای وحدت» است.

ارتباط گسترده با نیروهای اصولگرا در سراسر کشور امتیازی است که کمتر کسی دارد. همین ویژگی هم او را به بازوی اجرایی «شورای وحدت» تبدیل کرده است. شورایی با عمر چند ماهه که به نظر می رسد جای جمنا را برای اصولگرایان خواهد گرفت. چندی قبل بود که هفته نامه مثلث از برگزاری جلسات منظم و هفتگی این شورا خبر داد اما جزئیات مباحث مطروحه در این نشست های اصولگرایان را منتشر نکرده اند.

آنطور که محمدرضا باهنر گفته است دلیل محرمانه ماندن محتوای جلسات برگزاری ملاقات ها در سطح اصولگرایان عالی رتبه است. چهره هایی که ضرورت مخفی ماندن گفت و گو ها را می دانند و علاقه ای به طرح نام خود به این شیوه ندارند. همین رویکردشان نیز باعث شده اطلاعات ما در مورد شورای وحدت و برگزاری چند جلسه با نقش محوری سیدابراهیم رئیسی و حصور محمدباقرقالیباف، سعید جلیلی، محسن رضایی و ... محدود بماند.

پیش بینی اهداف سیاسی این شورا اما کار چندان دشورای نیست.انتخابات مجلس اما از رگ گردن به سیاسیون اصولگرا نزدیک تر است و حتی اگر بخواهند هم نمی توانند آن را نادیده بگیرند. با این منطق جلسات شورای وحدت به فرض اینکه انتخاباتی هم نباشد بر انتخابات آتی تاثیرگذار خواهد بود. اظهار نظر و اعلام موضعی اعضای ثابت این شورا همچون علیرضا زاکانی نیز همین طور.

حال اگر توجهات اخیر زاکانی به شفافیت در امور مجلس و اظهاراتش در مورد علی لاریجانی را به این معادله بیافزایم؛ گمانه تلاش شورای وحدت برای نقش آفرینی در انتخابات مجلس جدی تر می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی اکبر

      سلام، هیچ گربه ای بخاطر رضای خدا موش نمیگیره، پس چی فکر کردید، فکر کردید بخاطر دلسوزی برای مردم فعالتر شده، البته ایشون گزینه خوبیه و حتماً رای میاره البته شاید تعداد رای هاش به تعداد بچه ها و عمو، عمه، دایی و خاله هاش باشه، ایشون برا مجلس هم همین مقدار رای آورد ولی در کل آرزو بر جوانان عیب نیست، بهترین گزینه اصول گرایان همون قالیبافه اگه دوباره تو مناظره ها خراب نکنه و دوستاش زیر پاشو خالی نکنن...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج