۷۸۵۶۰۴
۱۲ نظر
۵۰۰۴
۱۲ نظر
۵۰۰۴
پ

کلانتری: شکارچی‌ها هار شده‌اند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به حادثه شب گذشته در پارک ملی گلستان عنوان کرد: در شرایط عادی یا محیط‌بان باید مستقیم این افراد را بزنند که محکوم به قصاص می‌شوند اگر نزنند خودشان کشته می‌شوند و همین هم باعث شده که شکارچی‌ها هار شده‌اند و در اولین فرصت محیط‌بانان را می‌زنند مگر اینکه محیط‌بان به پا شلیک کند و ثابت کند در دفاع از خودش این کار را کرده است.

خبرگزاری ایلنا: عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه شب گذشته در پارک ملی گلستان عنوان کرد: دیشب حدود ساعت ۱ نیمه‌شب در پارک گلستان تعدادی شکارچی وارد می‌شوند که دو محیط‌بان هم با این‌ها وارد پارک شدند که هر دو زخمی شده و یکی از آنها معلوم نیست زنده بماند.

وی افزود: یکی از شکارچی‌ها هم کسی بود که قبلا بازداشت شده بود و مجدد به شکار غیرمجاز پرداخته و الان هم فراری است. البته وی شناسایی شده و دنبالش هستند و امیدوارم امروز دستگیر شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: خوشبختانه در کمیسیون قضایی مجلس حمایت از محیط‌بانان تصویب شد و مقرر شد که مثل نیروهای انتظامی و نظامی شوند. اما هنوز این طرح به صحن مجلس نیامده در شرایط عادی یا محیط‌بان باید مستقیم این افراد را بزنند که محکوم به قصاص می‌شوند اگر نزنند خودشان کشته می‌شوند و همین هم باعث شده که شکارچی‌ها هار شده‌اند و در اولین فرصت محیط‌بانان را می‌زنند مگر اینکه محیط‌بان به پا شلیک کند و ثابت کند در دفاع از خودش این کار را کرده است.

وی در خصوص مصوبه کمیسیون حقوقی گفت: با رییس مجلس صحبت کردیم ایشان هم هم دستور دادند با این طرح اولویت در صحن مطرح و قبل از تصویب بودجه تصویب شود.

کلانتری در خصوص تمهیدات صورت گرفته برای دریافت بودجه جهت تامین زیرساخت‌ها برای جلوگیری از این اتفاقات گفت: ما در سال جاری نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص دادیم و از منابع محیط زیست برای آینده قرض کردیم تا امکانات بگیریم که بعضی از این امکانات وارداتی است مثل موتورسیکلت که الان امکان واردات آن را نداریم و دنبال راه هستیم.

جلیقه ضدگلوله هم همه دارند و بخشی از تجهیزات تامین شده است. یعنی این‌ها را از وزرات دفاع خریدیم اما اصل این مساله مربوط به قانون است که تا زمان تصویب نشدن آن این عزیزان باید از مزایای نیروهای نظامی برخوردار شوند چراکه از ترس قصاص نمی‌توانند از خود دفاع کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجیبه !!!! بنظر میاد مجازات شدید شکارچیان و اعدام انها میتواند جلوی این فجایع را بگیرد ۰ بجز شکارچیانی که هیچ شغل و درامدی ندارند و دولت موظف است انها را تامین کند تا شکار نکنند

      پاسخ ها

      • وروجک

        فکرکنم خیلی سود داره...

      • بدون نام

        به دلیل اینکه دولت شکار را با پول گزافی به شکارچیان میفروشه، اصلا نمی‌خواد برخوردی باهاشون بشه و حمایت از محیط بانان فقط شعاره.

    • بدون نام

      خیر قربان هار نشدند ، شما بی عرضه شدید

    • بدون نام

      باید زودتر این قانون تصویب شود، خیلی مسخره است که محیط بان حق حمل سلاح را دارد ولی حق شلیک را ندارد.

    • حسین وطن دوست

      نه در اثر عملکرد ضعیف شما ست که آنها میدانند کسی نیست گریبان آنها رابگیرد وپررو وهار شدندن

    • جمشید روهی

      بابا از قدیم گفتن مرده را نیز بحال خود بگذارید خودش را خراب میکند زنده که جای خود دارد شما بی عرضه وبی بخارید که کنترل نمیکنید واین مغضلات روی میدهد

    • بدون نام

      آقار شکارچی حرفت پس بگی وقتی دولتیها سیر می شوند وبا پول مردم بی دفاع می روند شیر وخرس و گرگ از خارج خریداری ودر جنگلیای ایران رها که این موضوع با بوغ ورنج مردم بی دفاع مواجه شده که اولین ضربه برای عزیزان اشایر غیور دوم برای یک شکار آهو شکاربانی ها گه تفنگ مجانی دست شان گرفتن می زنند پای انسانی را قطع می کنند ومعنی ومفهوم این کار آن هست که شکار بانیها نمی خواهند کسی سر از کار آنها در وشکاربانیها به علاوه از حقوقی که از این ملت می گیرند وخودشان با سید شکار می خواهند گوشت شکار را وبه بهانهای مختلف صادر کنند به خارج (؟؟؟؟) چرا دروغ می گویید واز داست چون حراس دارید پس خجالت بکشید وبرای این مرده آنقدر رنجوغم برایشا ندهید خدا هم هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودتم فهمیدی چی نوشتی؟

    • بدون نام

      پدر شکارچی رو در بیاورید تا درس عبرتی برای دیگران شود . مگه مملکت خرتو خره که هرکاری دلشون بخواد بکنند

    • محک

      آقای کلانتری خودت سیری درد مردم گرسنه رو نمی فهمی اکه همین وضعیت توست شما بیعرزه هاادامه پیدا کنه طولی نمیکشه مردم ازکرسنکی خون شما هاروخواهند خورد

    • بدون نام

      وقتی به هر کس و ناکسی مجوز اسلحه و شکار داده میشود همین میشود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج