۷۸۶۹۹۰
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

تناقض‌گویی عربستان در روایت پرونده خاشقچی

دولت عربستان سعودی درباره ماجرای قتل «جمال خاشقچی» منتقد سیاست‌های آل‌سعود در داخل کنسولگری این کشور در استانبول، روایت‌های متناقضی را نقل کرده است.

خبرگزاری فارس: عربستان سعودی درباره پرونده خاشقچی طی ۲۰ روز گذشته، روایت‌های متناقضی را نقل کرده است که در آخرین مورد آن به قتل او اعتراف کرد.

دولت عربستان سعودی در روایت اول اعلام کرده بود که جمال خاشقچی «پس از انجام کارهای اداری خود در داخل کنسولگری سعودی در استانبول، آن را ترک کرد.»

سعودی‌ها در روایت دوم خود گفته بودند که «خاشقچی در یک بازجویی به صورت اشتباهی و غیر عمدی کشته شد.»

تناقض‌گویی عربستان در روایت پرونده خاشقچی

در روایت سوم سعودی هم که اخیرا منتشر شده، آمده است که «خاشقچی در یک درگیری فیزیکی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول به قتل رسید.»

عربستان سعودی بامداد روز شنبه (بیستم اکتبر) کشته شدن جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد دولت سعودی را تأیید و مدعی شد که خاشقچی بعد از درگیری در کنسولگری این کشور در استانبول، کشته شده است.

از همان ابتدا ترکیه و برخی منابع از احتمال قتل این روزنامه‌نگار سعودی در داخل ساختمان کنسولگری خبر دادند که بعد از گذشته حدود ۲۰ روز از این حادثه، دادستانی سعودی بامداد شنبه اعلام کرد که جمال خاشقچی بر اثر «مشاجره و درگیری» با کارکنان کنسولگری کشته شده است.

جمال خاشقچی، منتقد آل سعود و ستون نویس واشنگتن پست، دهم مهر ماه (دوم اکتبر) به کنسولگری سعودی در استانبول مراجعه کرد و ناپدید شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انصافا اینقدر به این موضوع بی ارزش نپردازید . امروز همه جای دنیا پول حرف اول را میزنه و شیوخ وهابی با دادن میلیاردها دلار رشوه پرونده را مختومه میکنن . چرا شما سر مردم را درد میارید با وجودی که میدونید اتفاق جالب توجهی نمی افته . وگرنه قتلی واضاحتر از این نیست

    • بدون نام

      سعی کنید بیشتر در باره مشکلات عدیده کشور و بخصوص مردم بنویسید و یه جزییات هم بیشتر بپردازید تا مسوولین و مدیران کشور از خواب بیدار شده و قبل از دیر شدن اقدامات عاحلی را انجام دهند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جای تاسف هست که با تو هموطنم

    • بدون نام

      وقتی مرتب در باره اخبار دنیا که کوچکترین ارزشی برا مردم ایران نداره گویی کشورمون گل و بلبله و مسولین هم فکر میکنن مردم در ناز و نعمت زندگی میکنن

    • بدون نام

      باید سر تیتر خبرهاتون را به مشکلات اساسی جامعه اختصاص بدهید و جزییات را هم شرح دهید

    • بدون نام

      گزارشگراتون را بفرستید تو سطح شهر و فروشگاههایی را که گرونفروشی میکنن را با مشخصات و ادرس کامل در سایتتون بگذارید تا کسی جرات گرونفروشی نکنه

    • بدون نام

      مگر حوادث یازده سپتامبر بدتر از قتل خاشقحی نبود چی شد عربستان وهابی را کاریش کردن ؟ نه!!! گیریم که قاتلان خاشقجی را تکه تکه کردن و عربستان وهابی را تحریم .چی عاید ملت ایران میشه . اما چاپ اخبار و حوادث واقعی کشور کمک زیادی به مردم و جامعه میکنه

    • بدون نام

      به تو قبر چاشقجی ولمون کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج