جاباما
۷۸۸۵۱۵
۱۷ نظر
۹۰۴۱
۱۷ نظر
۹۰۴۱
پ

معرفی ۱۴ قرص کلسیم موجود در ایران به همراه قیمت

یکی از مکمل‌های مصرفی در دوران‌های مختلف زندگی از کودکی تا بزرگسالی و سالمندی مکمل کلسیم است. اما همیشه سوال است که چه مقدار کلسیم بخوریم؟ چه زمانی قرص کلسیم بخوریم؟ چه قرص‌های کلسیمی در ایران و داروخانه‌ها موجود است؟

وب‌سایت اوما: یکی از مکمل های مصرفی در دوران های مختلف زندگی از کودکی تا بزرگسالی و سالمندی مکمل کلسیم است. اما همیشه سوال است که چه مقدار کلسیم بخوریم؟ چه زمانی قرص کلسیم بخوریم؟چه قرص های کلسیمی در ایران و داروخانه ها موجود است؟ در این مقاله سعی شده است که توضیحات کامل در مورد قرص کلسیم داده شود:

چه زمانی باید قرص کلسیم را مصرف کنم؟ آیا زمان بندی مهم است؟

بله، زمانبندی مهم است سه عامل تعیین کننده زمانی است که باید مکمل کلسیم را مصرف کنید:

1- نوع کلسیم: برچسب را بررسی کنید تا مشخص شود چه نوع مکمل کلسیم است. سیترات کلسیم را می توان با یا بدون غذا مصرف کرد. کربنات کلسیم باید با غذا مصرف شود. اسید معده هنگام غذا خوردن به بدن کمک می کند که کربنات کلسیم جذب شود.

2- کل دوز روزانه: هنگامی که کلسیم در دوزهای کوچکتر مصرف می شود(معمولا کمتر از ۶۰۰ میلیگرم در یک زمان) بهتر جذب می شود. در صورت مصرف ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم در روز، آن را به دو یا چند روز در روز تقسیم کنید.

معرفی ۱۴ قرص کلسیم موجود در ایران به همراه قیمت

۳- داروها و مکمل ها: مکمل کلسیم می تواند با بسیاری از داروهای تجویزی، از جمله آنتی بیوتیک ها، بیسفسفونات ها و داروهای فشار خون بالا تداخل داشته باشد. از پزشک یا داروساز خود بخواهید در مورد تاثیرات احتمالی مکمل های کلسیم و داروهایتان توضیح دهد.

بهتر است مکمل های کلسیم را همزمان با مولتی ویتامین یا وعده غذایی غنی از آهن مصرف نکنید. کلسیم می تواند بر روی چگونگی جذب آهن، روی و منیزیم تاثیر بگذارد. اگر هنوز در مورد بهترین زمان برای مصرف مکمل های کلسیم مطمئن نیستید، برای راهنمایی با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.مکمل کلسیم ، جذب آنتی بیوتیک تتراسایکلین را کاهش می‌دهد. همچنین با جذب آهن نیز تداخل دارد. بنابراین مکمل کلسیم و مکمل آهن نبایستی همزمان باهم مصرف شوند.

چه کسی باید مکمل کلسیم مصرف کند؟

حتی اگر رژیم سالم و متعادل دارید، ممکن است دچار کمبود کلسیم شوید. در صورتی دچار کمبود کلسیم می شوید که:

  • رژیم گیاهی داشته باشید
  • عدم تحمل لاکتوز و محدود کردن محصولات لبنی
  • مقدار زیادی پروتئین یا سدیم مصرف کنید، که باعث می شود بدن کلسیم بیشتری را دفع کند
  • پوکی استخوان داشته باشید
  • درمان طولانی مدت با کورتیکواستروئیدها
  • داروهای روده یا بیماری های گوارشی که باعث کاهش توانایی شما برای جذب کلسیم می شوند، مانند بیماری التهابی روده یا بیماری سلیاک

در این شرایط، مکمل های کلسیم ممکن است به شما در پیشگیری از نیازهای کلسیم کمک کنند. برای تعیین اینکه آیا مکمل های کلسیم برای شما مناسب هستند، با پزشک یا متخصص تغذیه صحبت کنید.

آیا قرص های کلسیم خطر دارند؟

مکمل کلسیم برای همه توصیه نمی شود. به عنوان مثال، اگر بیماری دارید که باعث ایجاد کلسیم بیش از حد در جریان خون (هیپراکلسمی) می شود، باید از مصرف مکمل های کلسیم اجتناب کنید. این مسئله قطعی نیست، اما ممکن است بین مکمل های کلسیم و بیماری قلبی ارتباطی وجود داشته باشد.

بحث های مشابهی در خصوص سرطان پروستات و کلسیم وجود دارد. برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف بالای کلسیم از محصولات لبنی و مکمل ها ممکن است خطر را افزایش دهد، در حالی که یک تحقیق اخیر نشان می دهد هیچ خطر بالقوه سرطان پروستات در ارتباط با کلسیم مصرفی وجود ندارد.

انواع مکمل های کلسیم موجود

چندین نوع از ترکیبات کلسیم در مکمل های کلسیم استفاده می شود. هر ترکیب دارای مقادیر مختلف کلسیم معدنی است که به عنوان کلسیم عنصری شناخته می شود. مکمل های کلسیم معمولی عبارتند از:

  • کربنات کلسیم (۴۰ درصد کلسیم عنصری)
  • کلرید کلسیم (۲۱ درصد کلسیم عنصری)
  • کلسیم گلوکونات (۹ درصد کلسیم عنصری)
  • لاکتات کلسیم (۱۳ درصد کلسیم عنصری)

دو نوع اصلی از مکمل های کلسیم کربنات و سیترات هستند. کربنات کلسیم ارزانتر است و بنابراین انتخاب خوبی برای اولین بار است. دیگر انواع کلسیم در مکمل ها شامل گلوکونات و لاکتات می باشند.

علاوه بر این، برخی از مکمل های کلسیم با ویتامین ها و سایر مواد معدنی ترکیب می شوند. به عنوان مثال، برخی مکملهای کلسیم ممکن است حاوی ویتامین D (قرص ویتامین دی 50000 ) یا منیزیم باشند. لیستی از مواد تشکیل دهنده را مشاهده کنید تا ببینید کدامیک از مکمل کلسیم مناسب شما است.

معرفی ۱۴ قرص کلسیم موجود در ایران به همراه قیمت

انتخاب قرص های کلسیم چگونه باشد؟

هنگام انتخاب مکمل های کلسیم به فاکتورهای زیر توجه کنید:

1- مقدار کلسیم

کلسیم عنصری کلیدی است، زیرا مقدار واقعی کلسیم در مکمل است. کلسیم چیزی است که بدن شما برای رشد استخوان و دیگر مزایای سلامتی جذب می کند. برچسبت روی مکمل برای تعیین میزان کلسیم موجود در مکمل مفید است. به عنوان مثال، کربنات کلسیم ۴۰ درصد کلسیم عنصری است، بنابراین ۱،۲۵۰ میلی گرم (میلی گرم) کربنات کلسیم حاوی ۵۰۰ میلی گرم کلسیم عنصری است.

2- تحمل پذیری

مکمل کلسیم عوارض جانبی کمی دارد. اما گاهی اوقات عوارض جانبی، از جمله گاز، یبوست و نفخ دیده می شود. به طور کلی، کربنات کلسیم باعث یبوست می شود.

3- چه داروهایی مصرف می کنید

مکمل های کلسیم می توانند با بسیاری از داروهای تجویزی مختلف، از جمله داروهای فشار خون، هورمون های مصنوعی تیروئید، بیسفسفونات ها، آنتی بیوتیک ها و مسدود کننده های کانال کلسیم تداخل داشته باشد. بسته به داروهای شما ممکن است لازم باشد مکمل خود را با وعده های غذایی یا میان وعده های غذایی مصرف کنید.

4- کربنات کلسیم یا سیترات کلسیم؟

کربنات کلسیم شایع ترین نوع مکمل کلسیم است. کربنات کلسیم را باید هنگام غذا خوردن مصرف کنید. سیترات کلسیم را می توانید با یا بدون غذا مصرف کنید.

چرا کلسیم نیاز دارید؟

بدن شما نیاز به کلسیم برای ساخت و حفظ استخوان های قوی دارد. بیش از ۹۹٪ کلسیم در بدن شما در استخوان ها و دندان ها ذخیره می شود. در جریان خون، برای ارسال سیگنال های عصبی، آزاد سازی هورمون هایی نظیر انسولین و تنظیم چگونگی انقباض عضلات و رگ های خونی نیاز به کلسیم دارید.

بنابراین چه مقدار کلسیم در روز مورد نیاز است؟

در ادامه دوزهای توصیه شده متناسب با سن ذکر شده است:

  • خانم های 50 و جوانتر: 1000 میلی گرم در روز
  • مردان 70 ساله و جوان: 1000 میلی گرم در روز
  • خانم های بالای 50: 1200 میلی گرم در روز
  • مردان بیش از 70: 1200 میلی گرم در روز

ممکن است از طریق رژیم غذایی مقدار کافی کلسیم را دریافت کنید. غذاهایی که حاوی این محصولات هستند عبارتند از: محصولات لبنی، سبزیجات برگ سبز، آجیل، لوبیا و توفو. با این حال، افرادی که به اندازه کافی غذاهای غنی از کلسیم مصرف نمی کنند باید مکمل ها را مصرف کنند.

معرفی ۱۴ قرص کلسیم موجود در ایران به همراه قیمت

تداخلات دارویی مکمل کلسیم

در صورت مصرف مکمل های کلسیم اطمینان حاصل کنید که پزشک و داروساز در خصوص داروهای مصرفی شما اطلاع دارد. مکمل کلسیم بر فراوری برخی داروها به وسیله بدن تاثیر می گذارد از جمله آنتی بیوتیک ها و آهن.
کلسیم با جذب آهن، روی و منیزیم رقابت می کند. اگر در هر کدام از این مواد معدنی کمبود دارید و همچنین باید مکمل های کلسیم را مصرف کنید، سعی کنید بین وعده های غذایی مکمل کلسیم را مصرف کنید.

خطرات مصرف زیاد کلسیم

به یاد داشته باشید، هر روز فقط ۱۰۰۰-۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارید. هیچ مزیتی برای مصرف بیشتر این عنصر وجود ندارد. در حقیقت، مصرف بیش از حد مشکلاتی ایجاد می کند. این مشکلات عبارتند از یبوست، هیپرکلسمی، افزایش کلسیم در بافت نرم و مشکل در جذب آهن و روی.

منابع غذایی کلسیم چیست؟

بهتر است مواد مغذی را از مواد غذایی به جای مکمل ها دریافت کنید (مواد غذایی حاوی کلسیم در بارداری). با این وجود، اگر فکر می کنید کلسیم کافی در رژیم غذایی شما وجود ندارد، مصرف این موادغذایی را افزایش دهید:

  • لبنیات، از جمله شیر، پنیر و ماست
  • ماهی کنسرو شده با استخوان، مانند ماهی آزاد یا ساردین
  • برخی از سبزیجات برگ سبز از جمله سبزیجات، اسفناج و کلم بروکلی
  • ادامام و توفو
  • لوبیا و عدس
  • غذاهای غنی شده و نوشیدنی

معرفی 14 قرص کلسیم موجود در ایران

1. مکمل استئو کلتکس لیکوئید کلسیم پلاس( 36 عددی )

ساخت کشور کانادا و قیمت ۵۰ هزار تومان

2- مکمل لیکوئید کلسیم ( 60 عددی )

ساخت کشور کانادا و قیمت ۸۷ هزار تومان

3- مکمل کلسیم با ویتامین دی ( 60 عددی )

ساخت کشور کانادا و قیمت ۶۳ هزار تومان

4- مکمل لیکوئی کلسیم + ویتامین دی ( 100 عددی )

ساخت کشور امریکا و قیمت ۷۸ هزار تومان

5- مکمل کورال کمپلکس ( 45 عددی )

ساخت کشور امریکا و قیمت ۴۸ هزار تومان

6- مکمل کلترکس ( 100 عددی )

ساخت کشور امریکا و قیمت ۵۲ هزار تومان

7- مکمل جوشان کلسیم ( 20 عددی )

ساخت کشور آلمان و قیمت ۱۶ هزار تومان

8- مکمل کلسیم منیزیم زینک + دی ( 90 عددی )

ساخت کشور امریکا و قیمت ۹۵ هزار تومان

9- مکمل کلمگزینک ( 90 عددی )

ساخت کشور انگلیس و قیمت ۵۲ هزار تومان

10- مکمل سوپراکل ( 30 عددی )

ساخت کشور ایران و قیمت ۵۶ هزار تومان

11- مکمل کلسیم سیترات + دی ( 75 عددی )

ساخت کشور امریکا و قیمت ۱۰۳ هزار تومان

12- مکمل کلسی ویت امریکا ( 90 عددی )

ساخت کشور امریکا و قیمت ۳۰ هزار تومان

13- مکمل کلسیم سیترات منیزیم زینک+دی ( 45 عددی )

ساخت کشورآلمان و قیمت ۷۴ هزار تومان

14- مکمل قرص جویدنی کورال (60 عددی)

ساخت کشور امریکا و قیمت ۳۵ هزار تومان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متأسفانه این قیمت ها شماست

      داروخانه بیشتر هست قیمتش تازه حق پا هم میگیرن

    • بدون نام

      ممنون از اطلاعات خوبتون لطفا درموردکلسیم های ایرانی هم بگین کدام بهتر ن سپاس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من یکی از اقوام نزدیکم به دکتر مراجعه کرد و دکتر برایش کلسیم خارجی تجویز کرد. فامیل بنده هم گفته میشه ایرانیش رو بنویسید بگیرم دکتر هم گفته ایرانیش گچه می خوای بنویسم؟!

      • بدون نام

        بی نام دوم کلسیم کربنات همون گچه کسی هم که این
        حرفو گفته هیچ اطلاعات علمی نداشته داروهای ایرانی طبق استانداردهای دنیا تولید و عرضه میشن.

      • بدون نام

        شعر نگو برادر من خودم پنج ساله تو داروسازی به عنوان کارشناس تضمین کیفیت کار میکنم چیزی که ما دیدیم دارو سازی تو ایران از قبل جوک بود الان دیگه زمان تحریمها جدا به همون جوک هم به فنا رفته کلا دو سه تا داروسازی داریم برخی محصولاتشون استانداره مابقی فقط یه چی شکل قرص به شما میدن بدون کارکرد مورد انتظار و با کلی عوارض جانبی
        به علاوه اینکه به دلیل در دسترس نبودن یه سری مواد اولیه و ملزومات مکمل موادی جایگزین میشه که کلی عوارض جانبی به همراه داره
        والبته اینم بگم جدیدا غذا دارو گیر میده تقریبا داروی خارجی نداریم همه تو ایران تهیع میشن و متاسفانه چون هیو پیگری هم نیست حتی داروهای تحت لیسانس و غیره همه فرمولاسیونشون دستکاری میشه
        میدونم شبیه خود زنی هست اما تا میتونید از دارو و مکمل و غیره دوری کنید همون با مواد خوراکی کلسیم دار نیازتون رو برطرف کنید

    • بدون نام

      چطور میگن کلسیم رو با اهن و روی مصرف نکنید بعد قرص میسازن حاوی کلسیم و روی و اهن هر سه باهم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باسلام!چطور کپسول های کلسیکر یا سوپراکل کلسیم ومنیزیم وروی باهم هستند؟

    • رحمتی حق

      با سلام سوالی داشتم .بنده مدتی هست دنبال قرص جوشان گلوکوزامین امریکایی هستم که عکس زانو روش هست میتونید راهنماییم کنید ایا شما موجودی از این دارید ممنون میشم راهنمایی کنید 09146484145

      پاسخ ها

      • جواد

        نیچر مد ترکیبی مصرف کن عالیه

    • میلاد

      بهترین قرص رو میتونین برام معرفی کنین خواهشا؟

    • میلاد

      بهترین قرص رو میتونین برام معرفی کنین خواهشا؟

      پاسخ ها

      • مهتاب

        بهترین مکمل کلسیم؛گلوکزامین تریپل فلکس هستش.که قیمت یه قوطی بین ۲۵۰تا۲۸۰هزارتومنه.

    • بدون نام

      واقعا قرص های ایرانی گچه

    • حبیب

      سلام قرصo2 یا نوترومیکس ندارید؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام ببخشید میشه راهنمایی کنین من چندساله موهام کم پشته هرکاری میکنم پرپشت نمیشه چیکار کنم

    • بدون نام

      سلام ببخشید میشه راهنمایی کنید موهای من کم پشته چندبار دکتر رفتم ولی هیچ نتیجه ای ندیدم چیکار کنم پرپشت شه

      پاسخ ها

      • شقایق

        عزیزم هورمونیه حتما یا کمبود آهن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج