۷۸۹۰۰۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

توفان و سیل در مسیر کاروان‌های زیارتی

سازمان هواشناسی اعلام کرده امروز و فردا در مناطقی از کشور از جمله مسیر کاروان‌های زیارتی در غرب کشور توفان پیش‌بینی شده واحتمال سیلاب، شکستن درختان و آسیب به خطوط انتقال نیرو وجود دارد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار اعلام کرد: طی امروز و روز جمعه وزش باد شدید در استانهای ساحلی دریای خزر و استان اردبیل، سرعت باد لحظه ای در برخی نقاط بخصوص برخی شهرهای اردبیل به بیش از ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. در این شرایط خیزش گردوخاک محلی و احتمال شکستن درختان و آسیب به خطوط انتقال نیرو وجود دارد.

احد وظیفه افزود: همچنین استانهای جنوب غرب تا شمال غرب شامل خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، همدان و زنجان و کشور عراق شامل شهرهای زیارتی و مسیر کاروانهای اربعین با وزش باد شدید و در برخی نقاط بخصوص در جنوبغرب و نوار غربی و عراق توام با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود به همین دلیل استفاده از عینک‌های محافظ و ماسک تنفس برای حفظ سلامتی توصیه اکید می‌شود.

وی تاکید کرد: در نوار غربی و جنوب غربی ایران شامل ایلام، کرماشاه و خوزستان و همچنین مسیر کاروانهای زیارتی در عراق طی بعد از ظهر امروز و روزجمعه گاهی با وقوع توفان تندری خواهد بود که پیامد آن باد شدید لحظه ای و تشدید خیزش گردوخاک و همچنین رگبار موقت باران خواهد بود.

به گفته وی وقوع بارش باران و گاهی با رگبار و رعدوبرق ناشی از توفان تندری طی بعد از ظهر پنجشنبه و جمعه در نوار غربی و جنوب غرب شامل استانهای کردستان، ایلام، کرمانشاه و خوزستان و مسیر کاروانهای زیارتی پیش‌بینی شده که در برخی نقاط به سبب شدت موقت بارش می‌تواند منجر به سیلاب محلی شود.

وظیفه ادامه داد: هوای گرم در غرب، شمال غرب و نوار شمالی کشور تا ظهر جمعه تداوم داشته از بعدازظهر جمعه با نفوذ جریانهای سرد شمالی کاهش محسوس دما در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، همدان و مرکزی حدود۷ تا ۱۰ درجه است ودر استانهای اردبیل، گیلان و مازندران حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه رخ خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج