جاباما
۷۸۹۸۰۷
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

رئیس مرکز آمار اعلام کرد

تورم مسکن در مهر ماه ۳۴ درصد است

رئیس مرکز آمار ایران متوسط گرانی مسکن در مهرماه را ۳۴ درصد اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: امیدعلی پارسا در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: آمار مقدم بر برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی مقدم بر بودجه است.

وی افزود: برنامه ملی آمار کشور در حال نهایی شدن است که قسمت راهبردی آن به تصویب رسیده است.

پارسا گفت: نظام آماری سنتی در کشور بر مبنای خوداظهاری است، در حالی که نظام‌های آماری در دنیا ثبتی‌مبنا است.

تورم مسکن در مهر ماه ۳۴ درصد است

وی با اشاره به اینکه باید ۱۰ سال مجاهدانه و عاقلانه برای توسعه کشور تلاش کرد، تصریح کرد: امید است در سال ۱۴۰۵، نخستین سرشماری ثبتی‌مبنا به سرانجام برسد.

پارسا با اشاره به اینکه شورای عالی آمار کشور اکنون اختیارات و امکانات لازم برای ایفای نقش را ندارد، بیان کرد: بحث آمار، تولید کالای خصوصی نیست که از محل رقابت کالا تولید شود، بلکه آمار یک کالای عمومی محسوب می‌شود، به طوری که ۱۵ درصد نیاز آماری مربوط به شهرستان‌ها، ۳۵ درصد از آمار مربوط به استان‌ها و ۵۵ درصد از آمار مربوط به مقامات کشوری توسط مرکز آمار تولید می‌شود.

وی گفت: امسال پیش‌نویس اصلاحیه قانون آمار تهیه شده که امید است قانون آمار کشور با آخرین تجارب جهانی که دانش و خرد جمعی بشر است اختیارات لازم را برای نظام آمار ثبتی مبنا فراهم کند.

رئیس مرکز آمار ایران در ادامه گفت: سرعت اقتصاد مقاومتی از آنچه مد نظر مقام معظم رهبری بوده بسیار کمتر است که این امر جز با مدیریت جهادی محقق نمی‌شود، زیرا این حماسه با بخش‌نامه خلق نمی‌شود و نیازمند این است که مجاهدانه در این زمینه کار شود و باید دانست اقتصاد مقاومتی مجموعه کاملی است که همه با هم باید آن را اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر آماری که جمع‌آوری می‌شود دارای اشکال باشد، نتیجه آن نیز مشکل دارد، بیان کرد: تورم مهرماه کشور ۱۳.۴ درصد و در چهارمحال و بختیاری ۱۵.۴ درصد اعلام شده است. همچنین متوسط افزایش قیمت کالا و خدمات مصرفی در کشور ۳۸.۲ درصد و در استان ۳۸.۷ درصد است.

پارسا ادامه داد: متوسط گرانی قیمت مسکن در مهرماه در کشور ۳۴ درصد و در چهارمحال و بختیاری ۱۸ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: کشور طی ۲۴ ماه گذشته، ۱۸ ماه با تورم تک رقمی مواجه بوده و تنها شش ماه است که تورم افزایش یافته است.

پارسا گفت: ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشور به دنبال کار هستند که سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیکار مطلق بوده و ۲۴ میلیون نفر از یک ساعت تا بیش از ۴۴ ساعت در هفته مشغول به کار هستند که از این تعداد ۱۵ میلیون نفر بیش از ۴۴ ساعت در هفته کار می‌کنند و ۹ میلون نفر کمتر از ۴۴ ساعت در هفته کار می‌کنند.

وی ادامه داد: ۷۵ درصد از ۹ میلیون نفر از افرادی که به صورت پاره‌وقت کار می‌کنند به دنبال کار اضافی نبوده و تنها دو میلیون و ۴۰۰ نفر متقاضی کار بیشتر هستند.

پارسا با اشاره به اینکه باید در کشور موازی‌کاری‌ها حذف شوند و محاسبات بانک مرکزی با مرکز آمار ایران ادغام شود، تصریح کرد: تفکیک و شبهه‌افکنی آمار‌های رسمی کشور خدمت به کشور نیست.

وی خاطرنشان کرد: برآورد آمار بیکاری و اشتغال در استان‌ها ۲۰ درصد خطای نسبی دارد که این امر به دلیل پایین بودن حجم نمونه‌ها است، در صورتی که حجم نمونه‌ها افزایش یابد، خطای نسبی کاهش می‌یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با چند برابر شدن قیمت مسکن تورم مسکن مطمئناً منفیه! اینقدر بالا نبر تورمشو می چایی!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج