اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۹۲۲۶۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پسران گواردیولا در مسیر تاریخ سازی

 منچسترسیتی با ادامه روند کنونی در پایان فصل بهترین آمار دفاعی تاریخ لیگ برتر را از آن خود خواهد کرد.

وبسایت نود: به نقل از سایت رسمی لیگ برتر انگلیس، بعد از به ثمر رساندن ۱۰۰ گل در فصل ۱۸-۲۰۱۷ و تبدیل شدن به اولین تیم تاریخ لیگ که موفق به انجام این مهم شده، تیم منچسترسیتی حالا در مسیر شکستن رکوردی است که ۱۳ سال پیش به وسیله چلسی رویایی ژوزه مورینیو به ثبت رسید.

برتری ۱-۰ سیتیزن ها در بازی دوشنبه شب ومبلی مقابل تاتنهام علاوه بر رقم زدن ششمین کلین شیت پیاپی شاگردان گواردیولا به معنای آن بود که سیتی در ۱۰ هفته ابتدایی تنها ۳ گل دریافت کرده است. در تاریخ لیگ برتر تنها چلسی در فصل ۰۵-۲۰۰۴ توانسته بود در مقطع مشابه گل های کمتری دریافت کند. (۲ گل)

البته شاگردان ژوزه مورینیو در ادامه فصل این روند مستحکم را ادامه ندادند و در ۱۱ بازی پایانی خود ۷ بار دروازه خود را باز شده دیدند. اما رکورد ۱۵ گل دریافتی چلسی در فصل ۰۵-۲۰۰۴، آن ها را به بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر در یک فصل تبدیل کرده است.

اگر منچسترسیتی همین روند مستحکم را تا پایان فصل حفظ کند و با این الگوی مشابه به مسیر خود ادامه دهد، با دریافت ۱۲ گل تا پایان فصل رکورد چلسی را خواهد شکست و به بهترین خط دفاع تاریخ جزیره تبدیل خواهد شد. سیتی تا همینجای کار در مقابل سه تیم از چهار تیم پایین تر از خود در لیگ برتر بازی کرده و تمام آن ها را بدون دریافت گل به پایان رسانده است. (برتری ۲-۰ مقابل آرسنال و ۱-۰ مقابل تاتنهام و تساوی ۰-۰ مقابل لیورپول).

اگرچه این تیم هنوز در برابر چلسی در لیگ برتر به میدان نرفته اما در تک بازی جام خیریه مقابل آبی ها ۲-۰ پیروز شده تا حتی کلین شیت در مقابل شاگردان مائوریتسیو ساری را هم تجربه کرده باشد.

اما نگاهی عمیق تر به آمار تدافعی منچسترسیتی در این فصل نشان می‌دهد که این کلین شیت ها اتفاقی به دست نیامده و گل زدن به سیتی نسخه ۱۹-۲۰۱۸ واقعا کار سختی است. تا پایان هفته دهم تنها ۵۹ شوت به سمت دروازه سیتی زده شده و فقط ۱۷ شوت از این تعداد در چارچوب بوده اند که سیتی را در هر دو آمار تبدیل به بهترین تیم لیگ کرده است.

این آمار برای چلسی در فصل ۰۵-۲۰۰۴ تا پایان مقطع زمانی مشابه ۹۶ شوت به سمت دروازه بود. اگرچه با وجود تعداد شوت های متحمل شده بیشتر، تعداد شوت هایی که درون چارچوب چلسی جای می‌گرفتند کمتر از این تعداد بوده است. (۱۴)

آمار سیتی در این زمینه نسبت به دیگر خطوط دفاعی برتر این فصل یعنی لیورپول (۴ گل خورده، ۸۰ شوت متحمل شده، ۲۳ شوت در چارچوب) و چلسی (۷ گل خورده، ۸۹ شوت متحمل شده، ۳۰ شوت در چارچوب) یک سر و گردن بالاتر است.

در رده دوم برترین خطوط دفاعی فصل به یک نام عجیب برمی‌خوریم. لیورپول که از زمان آمدن یورگن کلوپ با مشکلات تمام نشدنی دفاعی روبه رو بود، به نظر آن روزهای تلخ را پشت سر گذاشته و با برطرف ساختن این نقص، عزم خود را برای قهرمانی جزم کرده است.

گل کالوم پترسون برای کاردیف در جریان پیروزی ۴-۱ لیورپول مقابل تیم ولزی در آنفیلد، نخستین گلی بود که لیورپول در این فصل از رقابت ها در ورزشگاه خانگی دریافت می‌کرد و تنها چهارمین گل دریافتی قرمزها در فصل ۱۹-۲۰۱۸ بود. ادامه این روند از سوی مردان کلوپ در ۲۸ هفته باقی مانده، آن ها را نیز از چلسی فصل ۰۵-۲۰۰۴ بالاتر قرار خواهد داد.

سیتی و لیورپول در هفته یازدهم دو چالش متفاوت را تجربه خواهند کرد. لیورپول به مصاف آرسنالی خواهد رفت که میانگین بیش از ۲ گل در هر بازی را ثبت کرده و سیتی به مصاف ساوتهمپتونی می‌رود که در ۵ مسابقه لیگ برتری اخیر خود هیچ گلی نزده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج