۷۹۳۰۹۱
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

تغییر نام پدیده ضرورتی ندارد به این دلیل!

مسئولان استانی در حالی به فکر تغییر مالکیت باشگاه پدیده و تغییر نام احتمالی آن هستند که از سوخت شدن یک سرمایه اجتماعی ایجاد شده با نام این تیم غافل شده‌اند.

ورزش سه: در حالی که تیم فوتبال پدیده خراسان ششمین سال فعالیت خود را از بدو تاسیسش و سر زبان افتادن نام "شرکت پدیده" سپری می‌کند،

با ثبت خاطرات تلخ و شیرین طی این چند سال در ذهن هواداران فوتبال خراسان تبدیل به یک هویت مجزا به نام "تیم فوتبال پدیده" و حتی واژه‌ای باعث غرور علاقمندان به فوتبال در خراسان شده است اما به نظر می‌رسد تصمیم‌گیری مسئولان استان در مورد تغییر مالکیت و طبیعتا تغییر نام احتمالی این تیم، بدون توجه به برندینگ و عواقب از دست رفتن آورده‌های اجتماعی با نام "پدیده" در فوتبال خراسان است و چه بسا که این اتفاقات و تغییر نام برند ایجاد شده در میان هواداران این تیم به عنوان یک "پدیده‌ای" را هم لوث و تخریب کند.

در اتفاقات و تاریخ پرتلاطم فوتبالی خراسان و محو شدن ابومسلم و پیام در اتفاقات ریز و درشت مالی، غیرورزشی و ورزشی، در حالی هوادار مشهدی امروز ملقب به یک "پدیده‌ای" است و به پوشیدن پیراهنش افتخار می‌کند که این تیم با برند و نام "پدیده" یقه خیلی از تیم‌های بزرگ کشور را در فوتبال ایران گرفته و امروز در ششمین سال فعالیت صدرنشین لیگ‌برتر و بیش از پیش مایه رشک و مباهات آنها شده است.

تصور اینکه مالک جدید این باشگاه خواهان تغییر نام، حتی تغییر رنگ پیراهن و ... تیمش شود که هرگز هم دور از پیش‌بینی نیست، باعث ترس از دست رفتن این برند جدید هواداران فوتبال خراسان است که قطعا باعث چندگانگی و از بین رفتن نامی در فوتبال خراسان است که ۶سال برای ثبات آن سرمایه و هزینه شده است.

تغییر نام پدیده ضرورتی ندارد به این دلیل!

اینکه امروز در گزارشات رسانه‌ها از پخش فینال لیگ قهرمانان آسیا از مدارس استان خراسان، تصویر یک دانش‌آموز هوادار پدیده‌ای با بر تن کردن پرچم هواداری پدیده، در میان هم کلاسی‌های آبی و قرمز خودنمایی می‌کند، نشانگر وقوع این سرمایه اجتماعی برای تنها نماینده فوتبال خراسان است که برای هوادار آن فرقی نمی‌کند تیمش از چه منبعی ارتزاق می‌کند

اما خودش را با نام یک "پدیده‌ای" شناخته و به آن افتخار می‌کند؛ موضوعی بسیار مهم که کمتر صحبتی از حفظ "نام پدیده" حال با هر مالکیتی در میان مصاحبه مدیران استان، استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان و ... به چشم می‌خورد.

اینکه باشگاه گسترش‌فولاد تبریز نام ماشین‌سازی را بر روی سهمیه لیگ‌برتری خود گذاشته و حاضر نیست حتی به قیمت از دست رفتن برند گسترش، این برند قدیمی و خاطره‌ساز را از دست بدهد، موضوع مهمی است که در شرایط مشابه در میان مسئولان تصمیم‌گیرنده استان خراسان فراموش شده است.

تغییر نام پدیده ضرورتی ندارد به این دلیل!

امروز هوادار پدیده با عنوان یک "پدیده‌ای" با غرور خاصی تیمش را تشویق می‌کند و با تعصب بازی‌های تیمش را دنبال می‌کند اما تغییر نام قطعا تبعاتی خواهد داشت که غفلت از آن زحمات چندین ساله مدیران باشگاه پدیده را در پشتوانه‌سازی و ریشه دواندن این باشگاه در میان هواداران را به شکلی کاملا غیرمستقیم نقش بر آب می‌کند.

مهدی جاویدی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما مشکلت اسم پدیده نیست رنگ پدیده است لنگی

      پاسخ ها

      • ممم

        یعنی باید ادم تاسف بخوره بابت همچین اظهار نظری. بابا تو چی هستس؟ چه فکری میکنی اخه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج