جاباما
۷۹۳۳۷۳
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

چرا پرسپولیس از نگرانی حریف استفاده نمی‌کند؟

کاشیما گام اول در فینال لیگ قهرمانان را با برد ۲-۰ مقابل پرسپولیس برداشت اما هنوز یک نیمه دیگر در تهران باقی مانده که دردسرهای خاص آن دغدغه های فراوانی برای نماینده ژاپنی ها رقم زده است.

ورزش سه: بازی رفت فینال برای پرسپولیسی ها در ساعات اولیه صبح آغاز شد و حالا بازی برگشت در ساعات پایانی شب به پایان می رسد. تفاوت فاحش زمانی دو کشور باعث شد تا دو جدال سرنوشت ساز برای رسیدن به اولین جام قهرمانی در آسیا با سختی ها و مصائب فراوانی همراه باشد که مهم ترین آنها به زمان بازی و تطبیق پذیری بازیکنان دو تیم با تایم در نظر گرفته شده برمی گشت.

برانکو و شاگردانش در بازی رفت مجبور شدند در ساعات اولیه صبح به وقت تهران یعنی از ساعت ۹:۳۰ به مصاف کاشیما بروند، اتفاقی که بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند افت بدنی فاحش این تیم در نیمه دوم بازی رفت و از هم پاشیدن نظم تدافعی این تیم مقابل مهاجمان ژاپنی به خاطر همان قانون"جت لگ" در تطبیق بدنی و زمان حاکم بر بازی بود، واقعیتی که در بازی برگشت با شدت بیشتری گریبان کاشیما را خواهد گرفت چون این تیم در آزادی درست لحظه ای بازی را آغاز خواهد کرد که در ژاپن همه به خواب شبانه فرو می روند.

بازی برگشت به وقت تهران ساعت ۱۸:۳۰ آغاز می شود که به وقت ژاپن ۳۰ دقیقه بامداد خواهد بود. نیمه دوم فینال برگشت درست در ساعات اولیه بامداد به وقت شبه جزیره سوت می خورد تا همین موضوع به سوژه ای جنجالی پیرامون اخبار اردوی گوزن های ژاپنی تبدیل شود.

ایجی کاناتی کارشناس مشهور جی لیگ و فوتبال ژاپن بعد از بازی رفت با تمجید از نمایش خوب آنتلرز و مهاجمان این تیم برای ساختار از هم گسسته دفاعی پرسپولیس ایران به نکته ای در توئیت خود اشاره کرد که مورد توجه سایر رسانه های این کشور قرار گرفت.

کاناتی نوشت:« کاشیما دو گل اندوخت تا برای بازی نیمه شب شنبه آینده در تهران با خیالی آسوده گام به میدان بگذارد گرچه گو ایوا و زیکو سرمربی و مدیرفنی کاشیما باید فکری به حال خواب آلودگی بازیکنان این تیم در بازی برگشت بکنند چون بازیکنان عادت ندارند از دقایق اولیه بامداد به وقت ژاپن در جدال حساس و سنگین فینال آسیا به میدان بروند».

ژاپن تایمز دیگر رسانه سرزمین آفتاب تابان بود که موضوع مهم و حیاتی "جت لگ" در بازی برگشت را مورد بررسی قرار داد. این سایت ژاپنی با اشاره به این که سران کاشیما باید درست مثل تدابیری که یک سال پیش سران اوراواردز در سفر به ریاض برای رویارویی با الهلال در دستور کار قرار دادند مشاور تغذیه در کنار کاروان خود به همراه داشته باشند تا بتوانند به خوبی از سد مشکل تطبیق ساعت زمانی با قوای جسمانی و روانی بازیکنان بگذرند.

گو ایوا سرمربی کاشیما در تازه ترین صحبت های خود با رسانه های ژاپنی پیرامون مشکلات پیش رو برای بازی برگشت از جمله تطبیق شرایط آب و هوایی و زمانی بازی برای بازیکنان گفت:« مسلما این مشکلات را تجربه خواهیم کرد.

علاوه بر تطبیق زمانی همین طور شرایط آب و هوایی باید با خستگی ناشی از سفر طولانی مدت که نزدیک به ۱۴ ساعت به طول خواهد انجامید نیز کنار بیاییم. ایده هایی در ذهن داریم و در حال اجرای آنها هستیم اما تمام بازیکنان به این واقعیت رسیدند که یک گام تا بزرگ ترین افتخار باشگاه فاصله دارند به همین خاطر با این انگیزه می توان به تمامی این مشکلات فائق آمد».

کاشیما آنتلرز در پایان هفته سی و یکم جی لیگ با نتایج رقم خورده در صدر جدول بار دیگر تا رتبه پنجم سقوط کرد. این تیم در آغاز هفته سی و دوم و در فاصله سه هفته تا پایان فصل باید به خانه کاشیواریسول انتهای جدولی برود. جدالی که از ساعت ۱۹:۰۰ به وقت محلی یعنی ساعت ۱۳:۰۰ به وقت تهران آغاز می شود تا بعد از آن کاروان این تیم آماده سفر طولانی مدت به تهران شود.

با توجه به هماهنگی های به عمل آمده کاروان کاشیما چهارشنبه شب به تهران می رسد یعنی تنها سه روز قبل از فینال از همین رو باید منتظر ماند و دید تطبیق پذیری بازیکنان این تیم با شرایط پایتخت ایران همین طور ساعت بازی می تواند درست پیش برود یا پرسپولیس از برگ برنده بزرگ خود نهایت بهره را برای کامبک رویایی خواهد برد.

اما در این گیر و دار که موضوع تطبیق زمانی بازیکنان کاشیما با شرایط زمانی پایتخت ایران به سوژه ای مهم در رسانه های ژاپنی تبدیل شده است نکته ابهام برانگیز این است که سران باشگاه پرسپولیس چرا از این موضوع بهره برداری بیشتری به سود تیم خود انجام نمی دهند.

وقتی کاشیما در بازی رفت با تغییر ساعت بازی زمینه برای رویارویی صبحگاهی با قهرمان ایران را فراهم کرد تا سرخپوشان درست در ساعاتی که به خواب عادت داشتند در زمین بازی حاضر شوند! باشگاه پرسپولیس هم می توانست به جای ساعت ۱۸:۳۰ بازی را دیرتر آغاز کند تا تطبیق پذیری زمانی برای کاشیمایی ها سخت تر از همیشه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همین ساعت بهتر است چون هرچه ساعت بازی دیرتر شود بازیکنان ژاپنی‌ استراحت بیشتری دارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بحث اینه که بشه نیمه شب ژاپن ی ها اگه ساعت 8شب هم شروع بشه بازی حدود ساعت دو شب ژاپن میشه

    • بدون نام

      بیسوادیم..!!!

    • فتاح

      جالب اینجاست بین دو بازی فینال لیگ رو براشون تعطیل نکردن آخه کاشیما هم تیم حکومتی نیست

      پاسخ ها

      • رضا

        هر تیمی بغیر از کیسه بود هواشو داشتن .چون ابروریزیش بیشتره میگن همون اول حذف شه بهتره بعد تیما قوی میشن ۶تا ۶تا میخوره

      • ایرانیم

        مسخره بازی هاروول کنیدباباطرفداران کیسه!!!!تیم حکومتی؟؟؟؟؟مگه شماهاضدانقلاب وضدایران وایرانی تشریف دارید؟؟؟بله کسی که خودشوبه تاج وتاژژژرژیم طاغوتی وصل کنه میشه همین هیچ انتظاری ازبی منطقان تاریخ نیست!!!پرسپولیس واستقلال هردوازلحاظ مالکیتی متعلق به وزارت ورزش وجوانان هستندبفهمین ..........

      • saeed

        بازم حسودی کردی استقلالی عزیز . چقد شما ناراحتین دلم میسوزه براتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج