جاباما
۷۹۳۸۱۵
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

مهدی تاج: استقلال فدراسیون فوتبال مهم است

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ماندن یا نماندن ما به خاطر قانون منع به کارگیری بازنشستگان مهم نیست بلکه چیزی که اهمیت دارد استقلال فدراسیون است.

خبرگزاری مهر: امروز اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در جلسه ای با علی لاریجانی رئیس مجلس شرکت و درباره قانون بازنشستگان گفتگو کردند.

لاریجانی در این جلسه تاکید کرد که فدراسیون فوتبال نهاد غیر دولتی است اما شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شود.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هم با ارائه گزارشی از موفقیت‌های تیم‌های ملی در مسابقات جهانی، گفت: امسال برای اولین بار ایران در ۵ رقابت جهانی که مستقیم زیرنظر فیفا برگزار شده است شرکت کرد. ایران در مرحله مقدماتی مسابقات جام جهانی بزرگسالان بدون باخت و دو بازی پیش از پایان مسابقات مقدماتی به جام جهانی صعود و در فوتسال نیز مقام سوم دنیا را کسب کرد. در فوتبال ساحلی نیز ایران رتبه سوم دنیا را کسب کرد و همچنین تیم ملی کشورمان موفق به حضور در جام جهانی نوجوانان و جوانان شد.

وی ادامه داد: فیفا به فدراسیون‌هایی که در مسابقات جام جهانی حضور داشته باشند، ستاره اهدا می کند و فدراسیون فوتبال ایران از طرف فیفا به عنوان فدراسیونی ۵ ستاره معرفی شد که این اتفاق نه پیش از انقلاب سابقه داشت و نه بعد از انقلاب. این در حالی است که برزیل و اسپانیا امسال ۴ ستاره بودند ولی ایران با افتخار به چنین موفقیتی دست یافت. در نتایج هم شرایط خوبی بر فوتبال کشور حاکم است، به طوری که ایران در حال حاضر از ۴ سهمیه آسیا، ۳+۱ سهمیه کسب کرده است و یکی از نمایندگان ایران نیز در فینال این رقابت‌ها حاضر شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در بخش بانوان نیز کار بسیار بزرگی صورت گرفته و پس از اینکه در دوره ای فوتبال بانوان به طور کامل متوقف بود، امروز در این حوزه بانوان بسیار جدی و فعال نشان دادند و به مقام قهرمانی آسیا در رشته فوتسال رسیده اند و رقبایی همچون کره و ژاپن که بیش از ۷۰ سال در رشته فوتسال بانوان داشته اند را پشت سر گذاشته اند.

تاج با بیان اینکه همین مسائل نشان می دهد فوتبال مسیر درستی را طی می کند، گفت: آثار وضعی این مسئله نیز این است که ما در فیفا برنامه های مدونی داریم و فدراسیون فوتبال نیز یک فدراسیون کاملا حرفه ای است.

وی اظهار کرد: فدراسیون فوتبال حدود ۱۰ سال است که دارای مدیریت باثباتی است و در این مدت تلاش شده که کرسی های تاثیرگذار بین المللی از جمله نایب رئیسی AFC را کسب کنیم و توانسته ایم در کمیته فوتبال فیفا نیز عضو داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: علاوه بر این فدراسیون فوتبال ۱۶ کرسی در عرصه بین المللی دارد و این نشان می دهد فدراسیون در حوزه دیپلماسی ورزشی نیز بسیار موفق عمل و کشورهای بسیاری را در این میسر با خود همراه کرده است.

وی درخصوص قانون منبع به کارگیری بازنشستگان نیز ضمن مثبت خواندن این قانون برای استفاده از ظرفیت جوانان گفت: اکثریت مجموعه فدراسیون فوتبال با توجه به استثنائات قید شده در قانون درخصوص معافیت جانبازان مشمول این قانون نخواهند شد. ماندن یا نماندن در فدراسیون برای ما مهم نیست، مسئله ای که برای ما اهمیت دارد استقلال فدراسیون است.

تاج یادآور شد: در همین رابطه الزامات بین المللی وجود دارد که فدراسیون فوتبال باید استقلال خود را حفظ کند و لازم است در این زمینه بررسی هایی با در نظر گرفتن الزامات بین المللی و فیفا صورت گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به جای این همه تعریف و تمجید و صغری و کبری چیدن به باره بگو من کنار نمیرم! !!!!خلاص و السلام!!!!!

    • امیر 2afm

      یعنی پرسپولیس فدراسیون اصلا مهم نیس؟؟
      #کیسه
      #تیم_حکومتی

    • مجید

      دمت گرم محکم بچسب به صندلی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج