اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۹۵۵۹۷
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

اصغرزاده: اصلاح طلبان جامعه مدنی را تصرف کنند

ابراهیم اصغرزاده؛ فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو روزنامه آفتاب یزد نوشت: بهتر است بگوییم اصلاح‌طلبان اگر دولت را حمایت می‌کنند نباید هویت و سرنوشت خود را به یک دولت بی هویت و بی‌برنامه گره بزنند. بلکه عزم خود را جزم کنند با دوری‌جستن از تفرقه و اتخاذ استراتژی واحد و تاکتیک‌ها‌ی مناسب خیابان و جامعه مدنی را تصرف کنند

ابراهیم اصغرزاده؛ فعال سیاسی اصلاح طلب با روزنامه آفتاب یزد گفتگو کرده است.

بخشی از این گفتگو را بخوانید:

آیا زمان آن نرسیده است که اصلاح‌طلبان مانند گذشته دیگر از روحانی حمایت نکنند چراکه انتخاب وزرای اخیر روحانی و همچنین کاهش جایگاه جهانگیری به عنوان نماینده اصلاح‌طلبان در دولت نشان می‌دهد اگرچه روحانی از مجموعه اصلاح‌طلبان رای گرفته اما بر مسیر خود می‌تازد؟

بهتر است بگوییم اصلاح‌طلبان اگر دولت را حمایت می‌کنند نباید هویت و سرنوشت خود را به یک دولت بی هویت و بی‌برنامه گره بزنند. بلکه عزم خود را جزم کنند با دوری‌جستن از تفرقه و اتخاذ استراتژی واحد و تاکتیک‌ها‌ی مناسب خیابان و جامعه مدنی را تصرف کنند و اعتماد عمومی از کف داده را مجددا به دست آورند. در مقایسه با جناح اقتدارگرا که از چند دستگی رنج می‌برد، فاقد راهبرد و رهبر مشخصی است و هنوز کلیت گفتمان آنان در برابر موج جدید تحریمها منگ و گیج است.

جریان راست از نوع سنتی آن تا نوع اقتدارگرا دچار ابهام و سردرگمی عجیبی است نمی‌تواند در جهان مدرن، قطب نمای سیاسی اش را تنظیم کند. تا دیروز حضور ارزان در برجام را خیانت می‌دانست و امروز فغان برآورده خروج ترامپ از برجام را نقض عهد می‌نامد. تا دیروز دنبال ژاپن اسلامی بود امروز توصیه به کپی‌برداری از یمن می‌نماید. ناچارا و از سر استیصال بازگشت تحریمها را تقدیس می‌کند. خب مگر تحریم اقتصادی جنگ نیست.

مگر جنایتی بی صدا و کشتاری خاموش نیست که قربانیان آن، مردم و به ویژه تهیدستان اند. جبهه اصلاحات شرایط به مراتب بهتری دارد پس از فروپاشی شوروی بخصوص در دهه اخیر هم در روش تحلیل و هم در آرمان و هم در راهبرد عملی سیاست‌ورزی دچار تحول شده است. تمام تشکل‌ها‌ و شخصیت اصلاح‌طلب با تاسی به تجربه موفق دوره دولت اصلاحات از تعامل با غرب و لزوم اصلاحات در سیاست خارجی و بخصوص تحول در سیاست منطقه‌ای کشور دفاع می‌کنند.

و براین باورند همانقدر که گفتگو و تعامل با آمریکا از موضع ضعف باعث حقارت و شکست ملی می‌شود گفتگو در موضع برابر و در معامله دو جانبه با آمریکا برای ایران پیروزی محسوب شده و باعث ارتقاء منزلت کشور ایران در سطح جهان می‌شود کما اینکه در مذاکرات برجام پیروزی اخلاقی و دیپلماتیک بزرگی نصیب ایران شد.

فرصت مذاکره از موضع عزت همیشه تکرار نمی‌شود. اقتدارگراها هنوز ذهنیت جنگ سردی دارند و در نسبت بین ما و قدرت‌های جهانی به بازی برد- باخت معتقدند اما در نگاه اصلاح‌طلبان و تحول خواهان شرایط به شکلی است که تنها تعامل با آمریکا آن هم از موضع عزت و در بازی برد - برد می‌تواند شرایط را به نفع کشور تغییر دهد. ضمن اعتقاد به ناعادلانه بودن نظم جهانی، با بازی برد- برد می‌تواند حداکثر فایده را برای دولت- ملت ایران به دست آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حملههههههههههه!!

    • جرج سوروس

      گلکم برد برد قبلی که شد افساید با پرچم ترامپ مجدد دنبال چی میگردی که نابود کنی
      البته شما به جرج سورس متعهد هستید و واقعا چون موظف به قول قرارها تون هستید باید هم به جناب جرج خدمت کنید

    • بدون نام

      شما لطفا لال شو تمام گرفتاریها از انجا شروع شد که از دیوار سفارت بالا رفتی شما هیچ وقت اصلاح طلب نبوده ونیستی پس عوام فریبی نکن خجالت بکش تو سروته همین کرباسی

    • بدون نام

      مگه جامعه مدنی قلعه س اوشکول؟؟؟

    • بدون نام

      آمریکا دوبار از سلاح هسته ای استفاده کرده.مرگ بر آمریکا

    • بدون نام

      دیگه نه اصلاح طلب و نه اصولگرا و نه معتدل و اعتدال جای در مردم ندارند

    • بدون نام

      چراامریکاازاصلاح طلبان حمایت میکنه چون خاینین به وطن وهم وطنان

    • قلی

      بابا روتو برم هی....

    • سهیل

      آی داد آی هوار حامیان جامعه مدنی در خارج ، باز هم این آقا کم آورده بیشتر بهش توجه کنید می خواهید براتون شماره کارت بفرسته کارت به کارت کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج